Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Jolly schreef: Afbeelding

helaas is het dus echt niet goed te zien, het grote vlekgedoe aan de rechterkant is zijn oor.
Ik heb op deze plek dus maar wel weer wat calendulan gedaan, want ik had er natuurlijk flink aangezeten.
De bultjes op zijn kop zijn echt niet te fotograferen met onze digi, helaas.
Dit moet haast wel een schimmel zijn ;)
Mijn ene paard Flair heeft er in het verleden vaak last van gehad.
Ik werd er niet goed van,iedere keer alle borstels,dekens,zadel,hoofdstel wassen of ontsmetten.
Het paard moest ik meerdere keren per dag wassen met Imaverol,dit enkele weken achtereen.
Zodra er weer haar op de kale plekken ging groeien wist ik dat het ergste leed weer geleden was!
Het is zo besmettelijk als de neten,dus misschien voor de zekerheid toch maar even langs de Da....
Door karray
Kick4Toi schreef: Hoi Jolly,
Zoals je het omschrijft lijkt het op een schimmel (ringworm). Ik heb het meegemaakt met paarden en asielkatten, maar nog niet eerder bij honden. Ringworm bestaat in twee varianten; ééntje is vervelend en behandelbaar met teershampoo; iedere dag de ontstoken plekken behandelen en iedere dag je huis schoonboenen met iets ontsmettends (Citronella of zoiets). De andere variant is zeer hardnekkig en echt "bad shit", daar moet je echt een kuurtje voor halen bij de DA. Het is ook zeer besmettelijk voor dieren en mensen. Ik heb twee asielkatten gehad met de zwarevariant. Ik kreeg er ook uiteindelijk last van (rode jeukende plekken, die in het midden wit werden, dus met een rode ring van ontstoken huid erom heen).
Suc6 ermee!

Maar is ringworm ook niet besmettelijk????
Die ronde plek lijkt er wel op, maar de foto is wat vaag
Door Jolly
Best komisch om dit eens zo allemaal te lezen, de een denkt dit de ander dat.
Het wordt ook steeds "erger" gemaakt dan dat het is.
De foto geeft zo'n verteken beeld, want ik zat er heel dicht op hield met de ene hand Chasey's kop vast en met de andere de digi, die dus waarschijnlijk ook bewogen is. Heb geen trilvaste handen namelijk, tril altijd :-\.

geplaatst door: Kick4Toi geplaatst op: Oktober 15, 2004, 23:25:27 pm
Hoi Jolly,
Zoals je het omschrijft lijkt het op een schimmel (ringworm). Ik heb het meegemaakt met paarden en asielkatten, maar nog niet eerder bij honden. Ringworm bestaat in twee varianten; ééntje is vervelend en behandelbaar met teershampoo; iedere dag de ontstoken plekken behandelen en iedere dag je huis schoonboenen met iets ontsmettends (Citronella of zoiets). De andere variant is zeer hardnekkig en echt "bad shit", daar moet je echt een kuurtje voor halen bij de DA. Het is ook zeer besmettelijk voor dieren en mensen. Ik heb twee asielkatten gehad met de zwarevariant. Ik kreeg er ook uiteindelijk last van (rode jeukende plekken, die in het midden wit werden, dus met een rode ring van ontstoken huid erom heen).
Suc6 ermee!
Ik ken de ringworm maar al te goed , helaas door mijn oude werk met kinderboerderijdieren zoals koeien, schapen, geiten, ezels etc etc en mijn kamerbewoning op een melkveebedrijf, heb ik deze "fijne" schimmel (niet dus) ook idd een aantal keren zelf mogen ondervinden. Ik ken het dus maar al te goed en kan daarom bijna met 97% zekerheid zeggen dat dit het dus niet is.
geplaatst door: diana geplaatst op: Oktober 15, 2004, 21:21:12 pm
Boy heeft zoiets gehad
, maar achteraf wist ik waar het van was
hij was dwars dor de bereklauwen heengelopen
achter een kat aan
dus cats claw zou kunnen helpen haha grappige combinatie
ik heb trouwens calendulan EMULSIE ontdekt dat trekt meteen in
, want ze vonden de zalf hier nogal lekker .
Wij dachten ook idd aan zoiets, want hij is wel mee geweest het bos in vorige week zaterdag en daar struint hij alles af.
Hahaha hier is de emulsie veel lekkerder dan de creme, komsich, maar gelukkig kan hij er hier niet bij.

Zodra Chasey terug is van het bedrijf zal ik eens kijken hoe het vandaag eruit ziet, gisteravond waren de bultjes op zijn hoofd al heel flink veminderd.

In ieder geval zal ik als "de grote plek" maandag niet is veranderd, ff bij de Da langs gaan om zijn nieuwe auto te spekken ;D

Ik ben blij dat jullie allemaal de moeite nemen om te reageren. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jolly op za 16 okt 2004, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
heb even gekeken, de grote plek wordt al kleiner en de bultjes op de kop zijn bijna weg.
Ga er nu ook eens helemaal van af blijven, ik denk dat door mijn gefriemel eraan het ook de kans niet kreeg om op een natuurlijke manier dicht te gaan en te verdwijnen.
Ga nu naar Kruidvat en ff Cats Claw en Echinea halen.
Door Jolly
Nou vanavond om 17:00 uur zit in in het open spreekuur bij de Da, sinds gisteravond krabt meneer dat het een lieve lust is.
Nou weet ik ook wel dat wondjes die helen en dus een korst krijgen, gaan jeuken, maar ik neem toch even het zekere voor het onzekere.
Hij krijgt nu sinds vrijdag middag 2 x per dag een pilletje cat's claw. en zaterdagochtend viel mij dus meteen op dat hij een ontzettend vies oog had, die heb ik 2 keer gespoeld met uitgekookt water en 's avonds toch maar ge-Caft.
Ben benieuwd wat we vanavond vinden. :-\
Door Jolly
oke netaan 10 minuten binnen geweest ::), maar das logisch he.

Chasey heeft een ontsteking van de huid ter gevolge van een allergische reactie. Zeer waarschijnlijk van een plant.
Hij heeft 2 spuiten gekregen (waarschijnlijk antibiotica als ontstekingsremmer) 1 meteen/kortwerkend en de andere langwerkend.
Met 10 dagen moet het zwaar verminderd zijn en met 3 weken helemaal weg.
Ik vertelde dat ik het nu al minder erg eruit vond zien dan net voor het weekend en dat hij sinds vrijdag 2 pillen cat's claw per dag kreeg en dat ik op de grote plek Calendulan op had gesmeerd.
Vond hij prima, mocht ik gewoon blijven doen.
Chasey is weer €36,00 armer, waar we als het goed is wel weer € 30,00 van terug krijgen doordat we verzekerd zijn. :D
Door gonny
Jolly schreef: oke netaan 10 minuten binnen geweest ::), maar das logisch he.

Chasey heeft een ontsteking van de huid ter gevolge van een allergische reactie. Zeer waarschijnlijk van een plant.
Hij heeft 2 spuiten gekregen (waarschijnlijk antibiotica als ontstekingsremmer) 1 meteen/kortwerkend en de andere langwerkend.
Met 10 dagen moet het zwaar verminderd zijn en met 3 weken helemaal weg.
Ik vertelde dat ik het nu al minder erg eruit vond zien dan net voor het weekend en dat hij sinds vrijdag 2 pillen cat's claw per dag kreeg en dat ik op de grote plek Calendulan op had gesmeerd.
Vond hij prima, mocht ik gewoon blijven doen.
Chasey is weer €36,00 armer, waar we als het goed is wel weer € 30,00 van terug krijgen doordat we verzekerd zijn. :D
nou dan weet je iig wat ie heeft!!! toch???
da's altijd weer een gerustelling!! ;)
Door gonny
Jolly schreef: echt wel.
Joh hij was zo bang de schijterd, helemaal staart bijna tegen buik aan en maar shaken.
wat een doetjes zijn t toch bij de DA hé???? ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door