Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Peet
Misschien het deeg gewoon maken zoals de receptjes hiervoor, en dan op een bakplaat bakken, zonder het in de vormpjes te doen? Eventueel eerst de onderste laag, dan een laagje vleesmengsel, ff bakken, en dan weer een laag deeg.

Een beetje zoals je een speculaas-pop zou bakken, of een Sara-pop?

Afbeelding
Door 202spots
[quote="Marion"]
Ik weet niet of deze vraag mooi op deze topic aansluit..... maar vroeg me af of iemand nog een tip heeft voor een feestelijke maar vooral lekkere honden verjaardags taart ;D
Ik heb wel wat recepten in het engels gevonden maar mijn engels is niet goed genoeg om daar iets van te bakken (letterlijk en figuurlijk) :P
[/quote]

Honden taart …

NODIG:

* 300 gr kippengehakt (mensenconsumptie,ZONDER BOT)
* 400 gr tarwebloem
* 400 ml kippenbouillon
* 3 "dubbele" kippenlevertjes
(ronde)bakplaat van 30cm doorsnee

Werkwijze: De kippenlevertjes snijd je aan kleine stukjes en roer je door de kippengehakt. Vervolgens doe je steeds een beetje bloem en bouillon erbij en mix je het met de deegmixer goed door elkaar heen. Dit is een vrij stevige massa en kleverig.
Als alles erin zit en goed gemixt is, bekleed je een bakplaat met bakpapier (of goed invetten met boter) en mag het geheel ongeveer 1 1/2 uur in de oven op 180 graden celcius. En klaar is de super beloning (wel laten afkoelen natuurlijk).

Je kan naar eigen keuze ook nog wat anders toevoegen zoals b.v.:
teentje knoflook
geraspte kaas
geraspte winterwortel
een ei
50 gr Brio boter

p. ik zou er beslist 'n ei,wortel,bleekselderie,knoflook,peterselie ,en ook 'n beetje gekookte rijst en scheutje olijfolie doorheen doen.
En inplaats van 'n pizzapan/bakblik,kan je 'n springvorm gebruiken,dan word de taart hoger,en kan je 'm rondom en bovenop bestrijken met aardappel puree,zodat het "slagroom" lijkt,en dan de kaarsjes er in zetten. ;)

Als er wat over is,in kleine porties verpakken en invriezen.

Meer recepten op:
http://members.lycos.nl/rambogina/recepten.htm
Door Jacqueline74
[quote="Breezer"]
In het kader van het Barf idee, ben ik maar eens zelf hondenkoekjes gaan bakken. En ze zijn nog gelukt ook, en nog belangrijker Breezer vindt ze heerlijk. Let niet op de vormpjes, het zijn kerstvormpjes. Kon de andere ff niet vinden.
Afbeelding

Voor de liefhebbers hier het recept:
250 ml gemengde peentjes en erwtjes uit blik, laten uitlekken; 625 ml volkoren meel; 125 gram magere melkpoeder; 5 ml knoflookpoeder (een puddinglepeltje vol ongeveer); 90 ml plantaardige olie; 1 ei, losgeklopt; 125 ml water, dat je een nacht goed koud hebt laten worden in de koelkast; - pureer de peentjes en erwtjes; - doe in de mengkom het meel, het melkpoeder en de knoflookpoeder; - voeg nu de gepureerde erwtjes/peentjes toe, de olie, het losgeklopte ei en het water en vermeng dit alles goed.
- Verdeel het deeg in 2 ballen; - Kneed de ballen nog 2 minuten door als je met de hand hebt gemengd, heb je het met mixer of keukenmachine gedaan, dan kan het even nog kort; - rol het deeg uit op een met bloem bestoven aanrecht tot ca een centimeter dikte; - snij met een koekjessnijder (vooral enkele kleine) kleine koekjes uit het deeg.; - Leg de koekjes op een met bakpapier bedekte bakplaat (het papier licht invetten); - verwarm de over op 180 graden Celsius en bak hierin de koekjes 15 minuten aan één kant; - draai de koekjes om en bak ze nu nog 25 minuten. Laten afkoelen en in een plastic zak of blik opbergen. (recept uit: MacPherson's K-9 Cookbook, Easy-to-make dog biscuit recipes).

Het recept heb ik van het staffordforum. Om maar even netjes de bron te vermelden.
[/quote]

Bedankt voor dit leuke idee, wij hebben vanmiddag ook koekjes staan bakken en Cujo vindt het geweldig. Maar ja die lust volgens mij ook alles.

We hebben wel een beetje variatie aangebracht. We hebben een deel gemaakt met doperwtjes/worteltjes en een deel met schelvislever en een deel met sardientjes.

Dus het is zeker het proberen waard.

Jacqueline
Door Marion
[quote="Peet"]
Misschien het deeg gewoon maken zoals de receptjes hiervoor, en dan op een bakplaat bakken, zonder het in de vormpjes te doen? Eventueel eerst de onderste laag, dan een laagje vleesmengsel, ff bakken, en dan weer een laag deeg.

Afbeelding
[/quote]Ik bak altijd zonder vormpjes omdat ik die niet in huis heb ;D Ik breek de grote koek dan altijd in kleine stukjes.
Door Jacqueline74
[quote="Marion"]
[quote="Peet"]

Afbeelding
[/quote]Ik bak altijd zonder vormpjes omdat ik die niet in huis heb ;D Ik breek de grote koek dan altijd in kleine stukjes.
[/quote]

Bij de blokker kun je leuke vormpjes kopen. Ze kosten € 3,95 voor 9 vormpjes. Staat wel gezellig maar het hoeft natuurlijk niet.

Jacqueline
Door Marion
ik zal eens kijken als ik in de buurt ben. Het is dan wel leuker natuurlijk om een keer aan honden vriendjes en vriendinnnetjes uit te delen :P
Door mercedes
Zo ging ik een keer een lege mergpijp vullen met schapenvet. Dat is hard dus ik de oven aan om het ff te laten smelten. Helemaal vergeten want na een paar uur kwam ik weer binnen en je raad het al 2 dagen heeft het naar schapenvet geroken, wat mijn hond helemaal niet erg vond trouwens.
Door Marion
nou vandaag was Tommie's verjaardag en dit waren de taartjes:

Afbeelding

Runderhart met bloem en ei en 2 "kaarsjes"bovenop.
Laatst gewijzigd door Marion op zo 31 okt 2004, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
[quote="Marion"]
nou vandaag was Tommie's verjaardag en dit waren de taartjes:

Afbeelding

Runderhart met bloem en ei en 2 "kaarsjes"bovenop.
[/quote]
Een lekker cadeau voor Tommie :P
Gefeliciteerd!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door