[quote="Marion"]
Ik weet niet of deze vraag mooi op deze topic aansluit..... maar vroeg me af of iemand nog een tip heeft voor een feestelijke maar vooral lekkere honden verjaardags taart

Ik heb wel wat recepten in het engels gevonden maar mijn engels is niet goed genoeg om daar iets van te bakken (letterlijk en figuurlijk)

[/quote]
Honden taart …
NODIG:
* 300 gr kippengehakt (mensenconsumptie,ZONDER BOT)
* 400 gr tarwebloem
* 400 ml kippenbouillon
* 3 "dubbele" kippenlevertjes
(ronde)bakplaat van 30cm doorsnee
Werkwijze: De kippenlevertjes snijd je aan kleine stukjes en roer je door de kippengehakt. Vervolgens doe je steeds een beetje bloem en bouillon erbij en mix je het met de deegmixer goed door elkaar heen. Dit is een vrij stevige massa en kleverig.
Als alles erin zit en goed gemixt is, bekleed je een bakplaat met bakpapier (of goed invetten met boter) en mag het geheel ongeveer 1 1/2 uur in de oven op 180 graden celcius. En klaar is de super beloning (wel laten afkoelen natuurlijk).
Je kan naar eigen keuze ook nog wat anders toevoegen zoals b.v.:
teentje knoflook
geraspte kaas
geraspte winterwortel
een ei
50 gr Brio boter
p. ik zou er beslist 'n ei,wortel,bleekselderie,knoflook,peterselie ,en ook 'n beetje gekookte rijst en scheutje olijfolie doorheen doen.
En inplaats van 'n pizzapan/bakblik,kan je 'n springvorm gebruiken,dan word de taart hoger,en kan je 'm rondom en bovenop bestrijken met aardappel puree,zodat het "slagroom" lijkt,en dan de kaarsjes er in zetten.
Als er wat over is,in kleine porties verpakken en invriezen.
Meer recepten op:
http://members.lycos.nl/rambogina/recepten.htm