Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
ik gebruik een koksvleesmes en soms, bij kipfilet bijv. een snijmachine, maar naar mijn idee is long redelijk makkelijk te snijden als het praktisch nog bevroren is, vanwege de sponzige structuur  :) :)
Door lolpugz
nou heb nu het beide gedaan en moet denk ik gewoon nodig naar een kookwinkel voor goeie messen haha er zat ook wat vet in waar nie echt doorheen te komen was bevroren ook nog wat luchtpijpjes heel fijn zijn ze dol op namelijk! droger staat nu lekker te brommen
Door 202Spots
Xada schreef: Ik heb kippennekken, lever en maagjes in de oven en koekepan gedroogd. Alles was goed droog maar na ca. 10 dagen kwam er toch schimmel op. Als ik mijn vriezer weer bij huis heb gaat ook het gedroogd spul in porties in de vriezer.
Ook zit ik te denken om een droogmachine te kopen of te maken. Voor de zomer wil ik er zeker één maken om vlees in de zon te kunnen drogen. Het ontwerp dat ik nu in mijn hoofd heb zitten is een la van gaas waarop het vlees kan liggen. Dan boven en onder een ruimte van ca. 5 cm en dat afdekken met horrengaas. Dan kunnen er ook geen vliegen bij komen. Het is heel simpel en volgens mij moet het werken.
Ik probeer niet eens fruit buiten te drogen,maar misschien dat ik dat in 1 dag zal redden om droog te krijgen met alle zon die ik heb.. ???
maar ik zie het echt helemaal niet zitten om de kip of vlees buiten in zelfgemaakte droger te zetten, en dan 2-3 dagen wachten of 't droog is,
want ik denk dat dan 't aardig verrot zal zijn en de levende barf maaien er 'n maaltijd aan hebben :-\

Afbeelding

En terwijl ik dit schrijf...staat me droger in de garage te knorren, de bak banaan heb ik er net afgehaal enhij gaat nu verder met plakjes appels en persimmons :buck2: :buck2:
Door Xada
202Spots schreef: Ik probeer niet eens fruit buiten te drogen,maar misschien dat ik dat in 1 dag zal redden om droog te krijgen met alle zon die ik heb.. ???
maar ik zie het echt helemaal niet zitten om de kip of vlees buiten in zelfgemaakte droger te zetten, en dan 2-3 dagen wachten of 't droog is,
want ik denk dat dan 't aardig verrot zal zijn en de levende barf maaien er 'n maaltijd aan hebben :-\
Het hangt ervan af waar je woont natuurlijk. Maar als het hier in augustus 40 graden in de schaduw is en soms in de zon meer dan 50 moet je toch vlees kunnen drogen in een vrij normale tijd.
Door 202Spots
Xada schreef: Het hangt ervan af waar je woont natuurlijk. Maar als het hier in augustus 40 graden in de schaduw is en soms in de zon meer dan 50 moet je toch vlees kunnen drogen in een vrij normale tijd.
Waar ik woon is 't ook lekker warm 8) en ik begin niet eens aan tomaten, want als ik daar al 1 of 2 weken op moet wachten,
en dat is al langer dan dat ik dacht....en dan wil ik niet eens aan kippen nekken denken.. :-X
Maar als jij 't wil proberen..go for it! :biggrin2:

Simply slice tomatoes in half, place on a raised screen, lightly sprinkle with salt and optional herbs, and place in the hot sun until dry.
Depending on your weather conditions, this could take anywhere from four days to two weeks.
You'll want to cover them with cheesecloth, raised so it does not touch the tomatoes, to keep out any critters and provide proper ventilation.
You will also need to bring them in during the night, lest the evening dew undo your drying process.
Plan on 10 standard tomatoes to get one ounce of dried tomatoes.

http://homecooking.about.com/od/howtoco ... recipe.htm
Door miik
Heel veel dingen, zo ook long, gooi ik in grote stukken op de droger.
Als dan het buitenlaagje opgedroogd is kun je het heel makkelijk in reepjes op kleine stukjes knippen.
Dat gaat- naar mijn idee - makkelijk dan dat het bevroren is of ontdooid.
Mijn droogmachine is van de week ook binnen gekomen  :biggrin2:

En de long die Lobbes voor me had was al ontdooid dussss.... ik lekker eigenwijs toch ontdooid gesneden..... nou ja, in stukken geprobeerd te krijgen  ::) Volgende keer dus lekker (half bevroren) snijden  :D

Het ligt er nu in maar waar moet ik nou aan denken qua tijd? Is 1 long, in plakken, ongeveer centimeter dik. 4 lagen.... Heb werkelijk geen flauw benul  :P
Buran en Co schreef: Mijn droogmachine is van de week ook binnen gekomen :biggrin2:

En de long die Lobbes voor me had was al ontdooid dussss.... ik lekker eigenwijs toch ontdooid gesneden..... nou ja, in stukken geprobeerd te krijgen ::) Volgende keer dus lekker (half bevroren) snijden :D

Het ligt er nu in maar waar moet ik nou aan denken qua tijd? Is 1 long, in plakken, ongeveer centimeter dik. 4 lagen.... Heb werkelijk geen flauw benul :P
Hier zo'n 6 uur maar dat zijn dus blokjes en geen plakken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door