Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nynke F schreef: mooi !!! Het zou leuk zijn je morgen te zien !!!!!zorg ik voor de hondensnoepjes
Xada schreef: Ik heb kippennekken, lever en maagjes in de oven en koekepan gedroogd. Alles was goed droog maar na ca. 10 dagen kwam er toch schimmel op. Als ik mijn vriezer weer bij huis heb gaat ook het gedroogd spul in porties in de vriezer.Ik probeer niet eens fruit buiten te drogen,maar misschien dat ik dat in 1 dag zal redden om droog te krijgen met alle zon die ik heb.. ???
Ook zit ik te denken om een droogmachine te kopen of te maken. Voor de zomer wil ik er zeker één maken om vlees in de zon te kunnen drogen. Het ontwerp dat ik nu in mijn hoofd heb zitten is een la van gaas waarop het vlees kan liggen. Dan boven en onder een ruimte van ca. 5 cm en dat afdekken met horrengaas. Dan kunnen er ook geen vliegen bij komen. Het is heel simpel en volgens mij moet het werken.
202Spots schreef: Ik probeer niet eens fruit buiten te drogen,maar misschien dat ik dat in 1 dag zal redden om droog te krijgen met alle zon die ik heb.. ???Het hangt ervan af waar je woont natuurlijk. Maar als het hier in augustus 40 graden in de schaduw is en soms in de zon meer dan 50 moet je toch vlees kunnen drogen in een vrij normale tijd.
maar ik zie het echt helemaal niet zitten om de kip of vlees buiten in zelfgemaakte droger te zetten, en dan 2-3 dagen wachten of 't droog is,
want ik denk dat dan 't aardig verrot zal zijn en de levende barf maaien er 'n maaltijd aan hebben
Xada schreef: Het hangt ervan af waar je woont natuurlijk. Maar als het hier in augustus 40 graden in de schaduw is en soms in de zon meer dan 50 moet je toch vlees kunnen drogen in een vrij normale tijd.Waar ik woon is 't ook lekker warm 8) en ik begin niet eens aan tomaten, want als ik daar al 1 of 2 weken op moet wachten,
Buran en Co schreef: Mijn droogmachine is van de week ook binnen gekomenHier zo'n 6 uur maar dat zijn dus blokjes en geen plakken.
En de long die Lobbes voor me had was al ontdooid dussss.... ik lekker eigenwijs toch ontdooid gesneden..... nou ja, in stukken geprobeerd te krijgenVolgende keer dus lekker (half bevroren) snijden
Het ligt er nu in maar waar moet ik nou aan denken qua tijd? Is 1 long, in plakken, ongeveer centimeter dik. 4 lagen.... Heb werkelijk geen flauw benul![]()