Gisteren zijn we met Ammy naar het nieuwe dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Bij binnenkomst kreeg ik spontaan een Hill's allergie, want zoveel brokken had ik nog nooit in een ruimte gezien

. Bij binnenkomst werden er natuurlijk eerst vragen gesteld over Ammy waaronder dus wat ik hem voer. Ik had dus echt verwacht een hele preek te krijgen (en daarmee een hele discussie, want ik kan dan onmogelijk mijn mond houden

), maar deze DA was voor vers vlees (wist van CB af en zei de maker van vroeger te kennen, wist ook wie Tannetje was). Tevens heb ik gezegd dat Ammy DM heeft (een autoimmuunziekte) waarna ze vroeg hoe vaak hij nog wordt ingeënt. Hun entschema is geloof ik alle puppy entingen en ieder jaar weil en om de vier jaar de cocktail. Ammy is daarna nagekeken op gisten, schimmels en mijten. Allen gelukkig negatief. Daarna vertelde ik dat Ammy pas sinds drie maanden CB krijgt (in dezelfde periode zijn de klachten ook begonnen) en dus adviseerde ze mij om eerst een eliminatie dieet te volgen met geit of eend om een allergie voor een van de ingrediënten in het voer uit te sluiten. Zelf denk ik niet aan een eiwit allergie, maar misschien een allergie voor een van de groentes of lijnzaad. Meer waarschijnlijk lijkt mij een allergie voor vlooien of pollen. Daarna heeft Ammy andere antibiotica voor zijn huidontstekingen gekregen omdat zijn laatste kuur absoluut niet heeft geholpen (de kuur daarvoor hielp juist heel goed, bijna alle ontstekingen waren verdwenen, maar nu doet het dus niks meer). Gister in de namiddag nog in Ermelo geweest om CB eend-rijst voor Ammy op te halen en gelukkig eet hij het met veel plezier

. Naast uitsluitend eend zit er ook geen groente in of lijnzaad (alleen een beetje zonnebloemolie). Als ik na zes weken geen verbetering zie (de antibioticakuur duurt drie weken en dan moet het dus alleen met de voeding beter gaan) gaan we terug voor een allergietest. Wanneer het voer wel aanslaat denk ik dat ik weer terug op de Bibi ga (de kip-rijst of lam-rijst versie) en kijken of Ammy weer opnieuw jeuk krijgt. Wanneer ook dit goed gaat probeer ik na enige tijd gewoon weer de natuurmix van Bibi (dit heeft hij eigenlijk altijd al gegeten, tot drie maanden terug dus). CB vindt Ammy lekkerder dan Bibi, maar zijn gezondheid gaat natuurlijk voor. Ik hoop dus over 6 weken meer te weten.
Groetjes Rosita