Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rosita
Hitam schreef: Atopica is geen nieuw middel het is een middel dat een deel van het immuunsysteem totaal plat legt. Als er echt niets anders meer mogelijk is, misschien, maar het zou niet mijn keuze zijn. Het lost het probleem niet op maar onderdrukt het.
Ik ben zelf helemaal niet zo voor reguliere medicijnen, maar als niks anders helpt geef ik het liever dan prednison. Maar het liefst geef ik natuurlijk helemaal niks.

Groetjes Rosita
Door Rosita
Gisteren zijn we met Ammy naar het nieuwe dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Bij binnenkomst kreeg ik spontaan een Hill's allergie, want zoveel brokken had ik nog nooit in een ruimte gezien :P. Bij binnenkomst werden er natuurlijk eerst vragen gesteld over Ammy waaronder dus wat ik hem voer. Ik had dus echt verwacht een hele preek te krijgen (en daarmee een hele discussie, want ik kan dan onmogelijk mijn mond houden >:(), maar deze DA was voor vers vlees (wist van CB af en zei de maker van vroeger te kennen, wist ook wie Tannetje was). Tevens heb ik gezegd dat Ammy DM heeft (een autoimmuunziekte) waarna ze vroeg hoe vaak hij nog wordt ingeënt. Hun entschema is geloof ik alle puppy entingen en ieder jaar weil en om de vier jaar de cocktail. Ammy is daarna nagekeken op gisten, schimmels en mijten. Allen gelukkig negatief. Daarna vertelde ik dat Ammy pas sinds drie maanden CB krijgt (in dezelfde periode zijn de klachten ook begonnen) en dus adviseerde ze mij om eerst een eliminatie dieet te volgen met geit of eend om een allergie voor een van de ingrediënten in het voer uit te sluiten. Zelf denk ik niet aan een eiwit allergie, maar misschien een allergie voor een van de groentes of lijnzaad. Meer waarschijnlijk lijkt mij een allergie voor vlooien of pollen. Daarna heeft Ammy andere antibiotica voor zijn huidontstekingen gekregen omdat zijn laatste kuur absoluut niet heeft geholpen (de kuur daarvoor hielp juist heel goed, bijna alle ontstekingen waren verdwenen, maar nu doet het dus niks meer). Gister in de namiddag nog in Ermelo geweest om CB eend-rijst voor Ammy op te halen en gelukkig eet hij het met veel plezier :D. Naast uitsluitend eend zit er ook geen groente in of lijnzaad (alleen een beetje zonnebloemolie). Als ik na zes weken geen verbetering zie (de antibioticakuur duurt drie weken en dan moet het dus alleen met de voeding beter gaan) gaan we terug voor een allergietest. Wanneer het voer wel aanslaat denk ik dat ik weer terug op de Bibi ga (de kip-rijst of lam-rijst versie) en kijken of Ammy weer opnieuw jeuk krijgt. Wanneer ook dit goed gaat probeer ik na enige tijd gewoon weer de natuurmix van Bibi (dit heeft hij eigenlijk altijd al gegeten, tot drie maanden terug dus). CB vindt Ammy lekkerder dan Bibi, maar zijn gezondheid gaat natuurlijk voor. Ik hoop dus over 6 weken meer te weten.

Groetjes Rosita
Door Eidos
Gelukkig hebben jullie al het een en ander kunnen uitsluiten!En wat goed dat die DA voor vers is zeg!! Dat is al een hele geruststelling ;). Ik hoop dat Ammy nu snel opknapt door de AB en de eend rijst versie van CB. Succes en natuurlijk een lieve beterschapsknuffel voor Ammy :-*.
Door Hitam
Klinkt als een goed plan. Vergeet je geen probiotica te geven, na of beter nog al tijdens de antibioticum kuur?
Is die dierenarts niet Linda, hier beter bekend als Kniertje? Die onlangs in Amsterdam een nieuwe kliniek is begonnen. Dat zou een en ander verklaren.
Door Lizzy
Nou jeetje, ik ben in ieder geval blij dat je niet gelijk een pak Hill's in je armen geschoven kreeg! En nu ben ik heel benieuwd hoe het met Ammy zal gaan op de eend&rijst!
Door ~Joke~
Rosita schreef: Gisteren zijn we met Ammy naar het nieuwe dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Bij binnenkomst kreeg ik spontaan een Hill's allergie, want zoveel brokken had ik nog nooit in een ruimte gezien :P. Bij binnenkomst werden er natuurlijk eerst vragen gesteld over Ammy waaronder dus wat ik hem voer. Ik had dus echt verwacht een hele preek te krijgen (en daarmee een hele discussie, want ik kan dan onmogelijk mijn mond houden >:(), maar deze DA was voor vers vlees (wist van CB af en zei de maker van vroeger te kennen, wist ook wie Tannetje was). Tevens heb ik gezegd dat Ammy DM heeft (een autoimmuunziekte) waarna ze vroeg hoe vaak hij nog wordt ingeënt. Hun entschema is geloof ik alle puppy entingen en ieder jaar weil en om de vier jaar de cocktail. Ammy is daarna nagekeken op gisten, schimmels en mijten. Allen gelukkig negatief. Daarna vertelde ik dat Ammy pas sinds drie maanden CB krijgt (in dezelfde periode zijn de klachten ook begonnen) en dus adviseerde ze mij om eerst een eliminatie dieet te volgen met geit of eend om een allergie voor een van de ingrediënten in het voer uit te sluiten. Zelf denk ik niet aan een eiwit allergie, maar misschien een allergie voor een van de groentes of lijnzaad. Meer waarschijnlijk lijkt mij een allergie voor vlooien of pollen. Daarna heeft Ammy andere antibiotica voor zijn huidontstekingen gekregen omdat zijn laatste kuur absoluut niet heeft geholpen (de kuur daarvoor hielp juist heel goed, bijna alle ontstekingen waren verdwenen, maar nu doet het dus niks meer). Gister in de namiddag nog in Ermelo geweest om CB eend-rijst voor Ammy op te halen en gelukkig eet hij het met veel plezier :D. Naast uitsluitend eend zit er ook geen groente in of lijnzaad (alleen een beetje zonnebloemolie). Als ik na zes weken geen verbetering zie (de antibioticakuur duurt drie weken en dan moet het dus alleen met de voeding beter gaan) gaan we terug voor een allergietest. Wanneer het voer wel aanslaat denk ik dat ik weer terug op de Bibi ga (de kip-rijst of lam-rijst versie) en kijken of Ammy weer opnieuw jeuk krijgt. Wanneer ook dit goed gaat probeer ik na enige tijd gewoon weer de natuurmix van Bibi (dit heeft hij eigenlijk altijd al gegeten, tot drie maanden terug dus). CB vindt Ammy lekkerder dan Bibi, maar zijn gezondheid gaat natuurlijk voor. Ik hoop dus over 6 weken meer te weten.

Groetjes Rosita
Je zou ook nog de rijstvrije cb kunnen proberen. Er is rijstvrije lam en rijstvrij natuurdieet [beide voor diabetici] Dit voer ik Spike ook omdat hij ook geen rijstgluten verdraagt.
Door Rosita
Even een update over Ammy. Het is nu ongeveer 4 weken geleden dat Ammy op de eend-rijst is gezet. In begin ging het heel erg goed. Zijn huid werd weer mooi rustig en meneer jeukte aanzienlijk minder (vaak zelfs helemaal niet). Maar waar ik nu bang voor ben is dat deze rustige periode het gevolg is van de antibiotica (net zoals de eerste keer). Ammy is namelijk sinds één week van de antibiotica af en begint weer overal te jeuken, te bijten en te likken (het is eigenlijk weer net zo erg als voorheen). Natuurlijk maken we al het eend-rijst voer op, maar ik denk dat er geen sprake is van een voedselallergie. Volgende week wil ik dus een afspraak maken in amsterdam voor een allergietest. Wat ik vreemd vind is zijn goede reactie op de antibiotica, kan dit wel als het om een allergie gaat? Als het wel een allergie is hoop ik niet dat het een vlooienallergie is, Ammy krijgt al elke vier weken een vlooienkuur (eerst frontline maar sinds kort advantage). Er zit dan waarschijnlijk niks anders op dan de jeuk te onderdrukken :-\. Ik hoop volgende week dus wat meer te weten. Ammy heeft overigens sinds 2 dagen weer met regelmaat zijn anti bijt kraag om, maar anders maakt hij alles weer stuk en heeft hij straks opnieuw antibiotica nodig :(.

Groetjes Rosita
Door Nitus
Kan de jeuk niet van de vlooienmiddelen komen? :-\ Of zeg ik nu iets geks? Je schrijft nl dat de jeuk ongeveer 4 weken is weggeweest en je geeft om de 4 weken een vlooienkuur.
Moeilijk hoor, om uit te vinden waar de jeuk nou precies van komt. Ik vind de optie van Joke (rijstvrije lam) ook het proberen waard.
Maar zou zelfsamenstellen geen idee zijn? Want in bijna alle KVV zit lijnzaadolie (eend-rijst weet ik trouwens niet zeker), stel nou dat dAt nou juist de jeuk veroorzaakt, dan hoef je misschien geen allergietest te doen.
Ik kan me trouwens voorstellen dat je ondertussen een beetje wanhopig bent en duidelijheid wilt. Dus dan is een allergietest misschien een uitkomst :-\.
Sterkte in ieder geval :-*.
Door Rosita
Een rijst allergie zou nog kunnen, maar zoveel rijst zit er toch niet in CB? Corine verzekerde mij dat de eend-rijst vrij is van groente en lijnzaadolie. Ik zelf dacht eerst ook dat de lijnzaadolie de jeuk veroorzaakte gezien ik voorheen Bibi gaf, maar dat is het dus niet. De jeuk van Ammy is ruim een maand of vier geleden begonnen. Ik zelf ben niet zo op Frontline enz. dus ik ontvlooi eigenlijk nooit of ze moeten dus jeuk krijgen. Moet wel zeggen dat Ammy iedere zomer een beetje jeuk heeft en t/m vorig jaar hielp Frontline altijd perfect. Ik ontvlooide dan 3x (vaak de maanden juni-juli-aug), en de rest van het jaar niet meer (hij had daarna ook geen jeuk). Sinds begin deze zomer is Ammy gaan jeuken en het eerste wat ik dus deed was ontvlooien met Fronline. Dit hielp niet. Hij beet zich zelf helemaal stuk en kreeg geloof ik in juni zijn eerste AB kuur die perfect werkte. Daarna begon de jeuk weer en weer kreeg hij dezefde kuur voor zijn huidontstekingen. Deze tweede keer hielp de AB niet (ondanks dat ik alle AB kuren altijd afmaak) en de ontstekingen werden daardoor alleen maar erger. Onze eigen DA had het toen al over prednison, maar dat wou ik niet. Ben daarna dus naar amsterdam gegaan en daar is Ammy helemaal onderzocht (was echt een schat hoe hij dat allemaal toeliet :-*). Hij heeft toen andere AB gehad en daar is hij nu dus één week van af. Heb verder nog gelezen over een bloedtest in duitsland. Daar kunnen ze in het bloed heel goed zien waar hij allergisch voor is. Deze test zou beter werken dan een normale 'contact' test, dus als volgende week niks uit de allergie test komt is dat misschien nog een optie. Ik hoop natuurlijk wel dat ze wat vinden want dan weten we waar we aan toe zijn.

Groetjes Rosita
Door Nitus
Ja, je hebt al bijna alles al uitgeprobeerd zie ik, en van de lijnzaadolie in de eend-rijst twijfelde ik, goed dat ik nu weet dat er geen lijnzaadolie inzit. Dan kan ik je alleen nog maar sterkte wensen en hopen dat er wat uit die allergietest komt.
Door Hitam
Antibiotica doorbreekt de vicieuze cirkel van bijten, wonden, ontsteking, jeuk, bijten enz.
Doordat de ontsteking wordt tegengegaan wordt de jeuk minder en daardoor gaat het beter. Het lost alleen het onderliggende probleem niet op.
Door jolly64
Wat vervelend voor jullie zeg
Ik hoop dat er iets uit de test komt en anders toch maar aan de prednison :-\
Ik wens jullie sterkte
Gr Jolanda
Door Rosita
Vanmiddag om half 5 gaan we met Ammy naar de DA. Ik hoop echt dat er iets uit die test komt. Onze labrador Prince gaat ook mee want die heeft links allemaal vetbulten, kunnen ze gelijk kijken of het operabel is (hij wordt dus nog niet geopereerd). Prince wordt deze maand alweer 11 jaar :-* en nu kan het nog veilig onder narcose verwijderd worden (als hij nog ouder is geeft dat natuurlijk ook weer extra risico). Hij heeft het dus alleen links en merendeels is vrij klein. De bulten worden jaarlijks onderzocht en het is dus alleen vet. Ik weet dat de kans groot is dat het weer terug komt, maar eer dat het weer zo erg is als nu zijn we hopelijk een paar jaar verder. Wel vreemd overigens dat het alleen links zit. Heb ooit van iemand gehoord dat dit vooral bij ongecastreerde reuen voorkomt. In zijn boekje staat overigens dat Pince gecastreerd is, maar niet is minder waar. Een aantal jaar geleden had Prince een gezwel in een van zijn ballen. Mijn DA wou gelijk de hond castreren, maar ik belde op en vroeg of hij de andere bal wou laten zitten wanneer hij genoeg kon weg nemen. Zo’n vreemd verzoek had hij nog nooit gehad ;D. Zou dat er iets meer te maken hebben, dat hij maar één bal heeft?

Groetjes Rosita
Laatst gewijzigd door Rosita op za 09 okt 2004, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Binno
Geen flauw idee. Onze labradorreu, ook al ruim 11 jaar, heeft trouwens ook een paar vetbultjes. Hij is niet gecastreerd en heeft nog beide ballen... ;D
Succes vanmiddag met Prince, en met Ammy natuurlijk! Hoop dat je nu eindelijk te weten komt wat de oorzaak is! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door