Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
Nou, ik begrijp er letterlijk geen drol meer van ::) Madame huppelt, daagt Sophie uit, rent, vliegt en...wil eten... Zou een hond met een darmafsluiting dit ook willen? Of blijft die buikpijn houden? En zal ik haar wat gekookte rijst geven om te kijken of het binnen blijft? Ik weet vrijwel zeker dat dat rode stuk rubber een stuk kong was... Ik had namelijk net eergister besloten dat Ted geen kongen meer krijgt, omdat ze die dingen finaal aan gort knaagt.
Door Peet
Nou, als ze zo levendig is, is ze kennelijk kwijt wat haar dwars zat. Hou haar poep nog even in de gaten, maar volgens mij is ze (weer) door het oog van de naald gegaan. ;D
Het klinkt in ieder geval al een stuk beter!
Laatst gewijzigd door Peet op zo 03 okt 2004, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
Geer, wat je vertelt over Tedje en dat overgeven en poepen, doet mij aan onze boxer denken. Die had ineens een periode, dat hij zich af en toe ineens rot voelde. Ging altijd weer snel over, dus maakten we ons niet druk.
Na een maand of 3 begon hij weer te kotsen en kwam er ineens een rubberen stuiterbal van de kinderen uit. Zo'n bal, van een cm of 4 middellijn. Die bal waren we dus al maanden kwijt!
Houdt het in de gaten, als het regelmatig terugkomt, toch eens vragen bij Tannetje! ;)
Laatst gewijzigd door ine op zo 03 okt 2004, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
Ine schreef: Geer, wat je vertelt over Tedje en dat overgeven en poepen, doet mij aan onze boxer denken. Die had ineens een periode, dat hij zich af en toe ineens rot voelde. Ging altijd weer snel over, dus maakten we ons niet druk.
Na een maand of 3 begon hij weer te kotsen en kwam er ineens een rubberen stuiterbal van de kinderen uit. Zo'n bal, van een cm of 4 middellijn. Die bal waren we dus al maanden kwijt!
Houdt het in de gaten, als het regelmatig terugkomt, toch eens vragen bij Tannetje! ;)
Dat zal ik ook zeker doen! Op dit moment maakt ze het prima, ze is gewoon weer de oude stuiterted. Ik wilde gewoon niet direct naar de DA rennen omdat ik wEEt dat, althans de weekendarts die ik zou treffen, haar open zou willen maken of iets anders drastisch zou willen doen. En aangezien ik al vaker met een Teckel met een raar voorwerp in haar buik langs ben geweest terwijl dat achteraf totaal niet nodig was, heb ik het maar even aangekeken... ;)
Door Netty
ze flikken het ook altijd om zoiets in het week end te krijgen he >:(
gelukkig gaat het weer goed, geef haar maar een knuffel, en vergeet niet dat onze teckels drama meisjes zijn ;)
Door *Lia*
Ine schreef: Geer, wat je vertelt over Tedje en dat overgeven en poepen, doet mij aan onze boxer denken. Die had ineens een periode, dat hij zich af en toe ineens rot voelde. Ging altijd weer snel over, dus maakten we ons niet druk.

Jeetje oei das wel lang zeg.Zou ie altijd in de maag hebben gezeten ?? Dan heb jij en de hond wel heel veel geluk gehad. :D
Door *Lia*
geer schreef:

Dat zal ik ook zeker doen! Op dit moment maakt ze het prima, ze is gewoon weer de oude stuiterted. Ik wilde gewoon niet direct naar de DA rennen omdat ik wEEt dat, althans de weekendarts die ik zou treffen, haar open zou willen maken of iets anders drastisch zou willen doen. En aangezien ik al vaker met een Teckel met een raar voorwerp in haar buik langs ben geweest terwijl dat achteraf totaal niet nodig was, heb ik het maar even aangekeken... ;)
STUITERTED, Geer hoe kom je erop ?? ;D Maar fijn de het weer goed gaat. :)
Door Nitus
Zo'n verhaal ken ik van een Duitse Herder, ik was erbij toen hij een tennisbal!!! inslikkte (ja wel, in zijn geheel) :o. Een half jaar later pas is die hond met spoed geopereerd omdat die bal alles blokkeerde. Zijn baasje was wel meteen nadat zijn hond die bal inslikte naar de DA gegaan, maar ze konden op foto's niet zien waar die bal zich bevond en daarom is toen besloten om te kijken of die bal er vanzelf uit zou komen. Dat is die hond dus een half jaar later bijna z'n dood geworden.
Dus het kan bij Ted ook zijn dat ze nu last heeft van iets wat ze al een hele tijd geleden heeft opgegeten. Net zoals de boxer van Ine.
Maar fijn dat het nu al weer beter gaat met je alles-eter :).
Door jeanne
Nitus schreef:

Zo'n verhaal ken ik van een Duitse Herder, ik was erbij toen hij een tennisbal!!! inslikkte (ja wel, in zijn geheel) :o. Een half jaar later pas is die hond met spoed geopereerd omdat die bal alles blokkeerde. Zijn baasje was wel meteen nadat zijn hond die bal inslikte naar de DA gegaan, maar ze konden op foto's niet zien waar die bal zich bevond en daarom is toen besloten om te kijken of die bal er vanzelf uit zou komen. Dat is die hond dus een half jaar later bijna z'n dood geworden.
Dus het kan bij Ted ook zijn dat ze nu last heeft van iets wat ze al een hele tijd geleden heeft opgegeten. Net zoals de boxer van Ine.
Maar fijn dat het nu al weer beter gaat met je alles-eter :).
duh, wat een raar verhaal :o Als je toch weet dat je hond een hele tennisbal heeft ingeslikt en die er niet uitkomt, zou ik stappen ondernemen hoor en geen half jaar wachten ::)
maar goed, daar heeft StuiterTed niks an ;)
Geer, weet je al wat het is geweest, dat rubber? Waar is de rest van de Kong?
Door tieneke
Gelukkig knapt Super-Ted 8)ook deze keer weer helemaal op!
Pups of jonge honden zijn echte varkens,ze vreten alles op wat ze zien liggen.
Met mijn bloemen en planten heb ik heel vaak dat er supergiftige produkten bijzitten.
Ik hou ze er angstvallig bij uit de buurt,mijn winkel is dan ook verboden terrein voor de nollebakmonsters ;)
Door Nitus
jeanne schreef: duh, wat een raar verhaal :o Als je toch weet dat je hond een hele tennisbal heeft ingeslikt en die er niet uitkomt, zou ik stappen ondernemen hoor en geen half jaar wachten ::)
maar goed, daar heeft StuiterTed niks an ;)
Geer, weet je al wat het is geweest, dat rubber? Waar is de rest van de Kong?
Het is ook een raar verhaal, maar ik stond er echt bij terwijl die DH die tennisbal doorslikte. Dat het baasje van die hond zich zo makkelijk bij het oordeel van die DA neerlegde snap ik ook niet (Als die DH van mij was geweest dan had ik hem elke week laten röntgen tot die bal te zien was op de foto, om hem er dan onmiddelijk uit te laten halen). Maar goed, waar het mij eigenlijk om ging is om net als Ine duidelijk te maken dat een hond ziek kan worden van dingen die hij maanden eerder heeft ingeslikt. En aangezien ik hier over Ted al eerder verhalen had gelezen dat ze vreemde voorwerpen had opgegeten, leek mij dit verhaal ter verduidelijking van de gevaren daarvan wel op zijn plaats.
Door Hitam
Tja, zo lang ze zich goed voelt en eet en drinkt zal er wel niet zo heel veel mis zijn. Kun je zien of er nog meer stukken kong ontbreken? Was dat een echte kong ?
Door Ollie
Ik lees dit nu pas, maar zo te lezen is ze ook alweer aan de beterende hand! Geef haar maar een dikke knuffel van mij! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door