is zalm droog te krijgen?
of blijft het vet?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Do schreef: is zalm droog te krijgen?Het blijft vettig maar Alba vind het heerlijk. Als je het in kleine porties invriest en een portie in een dag of 2 opvoert als beloning, kan het prima. Het stinkt alleen wel tijdens het drogen, een hele zoetige lucht komt eraf, dus in de schuur is wel een tip
of blijft het vet?
Ewald en Stephanie schreef: Gisteren was er biefstuk in de reclame bij de Jumbo, die heb ik meegenomen en in reepjes in de marinade gezet, de helft met Teriyaki marinade en de andere helft in de sate marinade. en in de koelkast gezet om in te trekken, ondertussen 1,5 kilo runderlappen in plakjes in de droger gedaan (10 uur)Hahaha, wat een gekkerd!
En zelfs die oude tante Momo (poes) vond het heerlijk (wel in kleine stukjes baasje want ik heb bijna geen kiezen meer)
Octavius, onze jongste Coon werd helemaal gek, stond op een gegeven moment gewoon op de droger.
De gemarineerde stukjes staan nu te drogen, die zijn natuurlijk voor ons zelf, net al een stukje geproefd was erg lekker
Straks gaat er nog kipfilet in voor de poezenkinders
gr.
Ewald
Ewald en Stephanie schreef: Helaas heeft mijn Bomann net de geest gegeven, ik baal hier echt van terwijl er hier veel zijn die hem al een tijd hebben hij heeft 2 drogingen gedaan en toen ging de motor heel onregelmatig en op laag toerental draaien waardoor de temperatuur van het verwarmingsspiraal te hoog werd en de thermische beveiliging werd geactiveerd. Dit doet hij nu telkens als ik hem aanzet na een afkoeltijd van zeker 2 uur.huh? hij was toch nieuw?
Benjy en Misty schreef: Wie heeft ervaring met kipfilet drogen? Wat blijft er over van 1 kilo kipfilet na het drogen en hoe lang duurt het? Twijfel of het zich de moeite loont of dat ik me het werk beter kan besparen en beter kant en klare kipfilet kan kopen.Ik heb het een keer gewogen, en ik had na een kilo kipfilet (Lidl) te hebben gedroogd 300 gram over.
Nynke F schreef: Dat is balen Ewald !!!! Terug sturen !!!!!!Ja inderdaad, maar ja al deze spullen komen uit China en dan kan het wel eens gebeuren dat er een maandagochtend model bijzit.
Nynke F schreef: dat ken ik inderdaadDat wordt dubbel zo hard drogen want ik neem aan dat de roosters nog goed zijn.![]()
ik heb mijn droger vrijdagochtend laten vallen en nu maakt ie herrie en vertrouw ik hem niet meer![]()
maar gelukkig stond er vanmorgen 1 te koop bij Vraag en aanbod en die is woensdag voor mij
![]()
![]()