Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gisteren was er biefstuk in de reclame bij de Jumbo, die heb ik meegenomen en in reepjes in de marinade gezet, de helft met Teriyaki marinade en de andere helft in de sate marinade. en in de koelkast gezet om in te trekken, ondertussen 1,5 kilo runderlappen in plakjes in de droger gedaan (10 uur)
En zelfs die oude tante Momo (poes) vond het heerlijk (wel in kleine stukjes baasje want ik heb bijna geen kiezen meer)
Octavius, onze jongste Coon werd helemaal gek, stond op een gegeven moment gewoon op de droger.

Afbeelding

De gemarineerde stukjes staan nu te drogen, die zijn natuurlijk voor ons zelf ;), net al een stukje geproefd was erg lekker :D

Straks gaat er nog kipfilet in voor de poezenkinders

gr.
Ewald
Door Alba
Do schreef: is zalm droog te krijgen?
of blijft het vet?
Het blijft vettig maar Alba vind het heerlijk. Als je het in kleine porties invriest en een portie in een dag of 2 opvoert als beloning, kan het prima. Het stinkt alleen wel tijdens het drogen, een hele zoetige lucht komt eraf, dus in de schuur is wel een tip :).
Ewald en Stephanie schreef: Gisteren was er biefstuk in de reclame bij de Jumbo, die heb ik meegenomen en in reepjes in de marinade gezet, de helft met Teriyaki marinade en de andere helft in de sate marinade. en in de koelkast gezet om in te trekken, ondertussen 1,5 kilo runderlappen in plakjes in de droger gedaan (10 uur)
En zelfs die oude tante Momo (poes) vond het heerlijk (wel in kleine stukjes baasje want ik heb bijna geen kiezen meer)
Octavius, onze jongste Coon werd helemaal gek, stond op een gegeven moment gewoon op de droger.

Afbeelding

De gemarineerde stukjes staan nu te drogen, die zijn natuurlijk voor ons zelf ;), net al een stukje geproefd was erg lekker :D

Straks gaat er nog kipfilet in voor de poezenkinders

gr.
Ewald

Hahaha, wat een gekkerd!
Helaas heeft mijn Bomann net de geest gegeven, ik baal hier echt van terwijl er hier veel zijn die hem al een tijd hebben hij heeft 2 drogingen gedaan en toen ging de motor heel onregelmatig en op laag toerental draaien waardoor de temperatuur van het verwarmingsspiraal te hoog werd en de thermische beveiliging werd geactiveerd. Dit doet hij nu telkens als ik hem aanzet na een afkoeltijd van zeker 2 uur.
Laatst gewijzigd door Ewald en Stephanie op zo 03 okt 2010, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lauraV
Ewald en Stephanie schreef: Helaas heeft mijn Bomann net de geest gegeven, ik baal hier echt van terwijl er hier veel zijn die hem al een tijd hebben hij heeft 2 drogingen gedaan en toen ging de motor heel onregelmatig en op laag toerental draaien waardoor de temperatuur van het verwarmingsspiraal te hoog werd en de thermische beveiliging werd geactiveerd. Dit doet hij nu telkens als ik hem aanzet na een afkoeltijd van zeker 2 uur.
huh? hij was toch nieuw?
hier hebben ze er al honderden uren op zitten ......
Wie heeft ervaring met kipfilet drogen? Wat blijft er over van 1 kilo kipfilet na het drogen en hoe lang duurt het? Twijfel of het zich de moeite loont of dat ik me het werk beter kan besparen en beter kant en klare kipfilet kan kopen.
Door Sanyo
Benjy en Misty schreef: Wie heeft ervaring met kipfilet drogen? Wat blijft er over van 1 kilo kipfilet na het drogen en hoe lang duurt het? Twijfel of het zich de moeite loont of dat ik me het werk beter kan besparen en beter kant en klare kipfilet kan kopen.
Ik heb het een keer gewogen, en ik had na een kilo kipfilet (Lidl) te hebben gedroogd 300 gram over.
Volgens mij heeft het een uur of 8 staan drogen, maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe groot/dik je de stukjes snijdt.
Ik had redelijk dunne stukjes gemaakt.
Nynke F schreef: Dat is balen Ewald !!!! Terug sturen !!!!!!
Ja inderdaad, maar ja al deze spullen komen uit China en dan kan het wel eens gebeuren dat er een maandagochtend model bijzit.
Echt balen want het kost je weer een hoop effort, het liefst zou ik gewoon weer een nieuwe bestellen, heb ik hem binnen 2 dagen in huis en verder geen gezeur, maar principes houden mij tegen. Ik wil NU een werkende droger maar dat gaat even niet, kennen jullie die frustratie?
Door Nynke
dat ken ik inderdaad  ::)
ik heb mijn droger vrijdagochtend laten vallen en nu maakt ie herrie en vertrouw ik hem niet meer  :-X :-X  maar gelukkig stond er vanmorgen 1 te koop bij Vraag en aanbod en die is woensdag voor mij  :) :) :)
Nynke F schreef: dat ken ik inderdaad ::)
ik heb mijn droger vrijdagochtend laten vallen en nu maakt ie herrie en vertrouw ik hem niet meer :-X :-X maar gelukkig stond er vanmorgen 1 te koop bij Vraag en aanbod en die is woensdag voor mij :) :) :)

Dat wordt dubbel zo hard drogen want ik neem aan dat de roosters nog goed zijn.
Oooh, balen Nyncke!

Ik heb er nu rundvlees (was iets "rijp" maar zag er nog goed uit en rook ook niet al te vies), de restanten kwartel van gisteren (mevrouw wilde niet eten, maar weggooien is zonde), en garnalen in (bleeeh, wat stinken die)

Ik heb trouwens een "theorie..." over de bomann.. wat de meesten ventilatie-gaatjes noemen (wat niet nodig is, vocht ontsnapt uit de bovenkant) zou best eens invloed kunnen hebben op de temperatuur.. de ventilator blaast lucht uit naar boven, wat aangezogen word door de gaatjes in de deksel (de s-vormige sleuven). Als je dus de gaatjes open zet (de pinnetjes van de schalen niet in elkaar) dan zou hij dus méér verse lucht moeten aanzuigen.. en dus koeler blijven.

iemand met een oventhermometer die mijn theorie eens wil uittesten?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door