Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

tristan schreef: Ah, ok. Dan heb ik dringend een nieuwe oventhermometer nodig. ;D
Nee hoor je oventhermometer is prima, ik heb net digitaal de temp. van de Bomann gemeten 74 gr. Celcius, gemeten op de 2e ring (rooster) van onderen bij een omgevingtemperatuur van 20 gr. Celcius.
lauraV schreef: en heb je de ringen op elkaar of heb je ze zo staan dat t een beetje open staat ( op dat ribbeltje zetten zodat het vocht er tijdens het drogen eruit kan) ?
Gewoon in elkaar, en het vocht ontsnapt toch wel door de sleuven in het deksel.

gr.
Ewald
Door wenche
Ik heb het idee dat die van tineke niet zo "extreem" warm wordt...
Ik met mijn totaal niet vuurvaste handjes kan alles prima vastpakken...
En met 74 graden is er volgens mij ook geen last van verandering van structuur, dat is het toch pas boven 100 graden?
coby.p schreef: mijn eerste gedroogde snacks zijn goedgekeurd door de meiden :biggrin2:

dancingdaudream, hoelang gaan bij jou de nekjes erin?
staan hier ook op t programma, densdag, als ze binnenkomen
Ik had ze eerst ruim 10 uur gedaan, toen laten afkoelen, maar vond ze nog iets te zacht (soms voelen ze zachter als ze warm zijn, vandaar dat ik even laat koelen), maar ook na het koelen nog wat zacht dus, en toen nog 2 uurtjes gedaan. Ze zijn niet kurkdroog nu, want dat vind yuun niet lekker knagen.

Ik bewaar ze in de koelkast, en ze zijn nog steeds goed!
Ewald en Stephanie schreef: Nee hoor je oventhermometer is prima, ik heb net digitaal de temp. van de Bomann gemeten 74 gr. Celcius, gemeten op de 2e ring (rooster) van onderen bij een omgevingtemperatuur van 20 gr. Celcius.
Dat is goed om te horen. ;D :)
dancingdaydream schreef: Hmm.. IS het dan wel nog steeds veilig om er botwerk in te drogen? :-\
Daar durf ik niks over te zeggen. :-\ Maar ik zou het niet snel doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door