Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Jeetje Ria, zelfs ik zit me hier helemaal zorgen te maken dus laat staan hoe jij je voelt! Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat je nu moet doen.... Wanneer je twijfelt of denkt dat het niet goed gaat: dan drammen bij je DA en desnoods een andere DA bellen.... Pfff, ik zal ontzettend voor je duimen!
Door Timmy
ducktails schreef: Hij zei dat het geen zin heeft omdat hij alles volgens het boekje heeft gehecht.
Ik zou echt niet wachten tot vanavond. Als het werkelijk zo bloed zoals jij zegt, kan er iets niet goed zitten in die buik. De stomp kan niet goed zijn afgebonden, of er kunnen bepaalde bloedvaten zijn stukgetrokken. En dan kan alles wel "volgens het boekje zijn gedaan", maar dat is echt geen garantie! Laat in ieder geval een punctie doen om er zeker van te zijn dat er geen bloed in de buik zit! Bekijk ook haar slijmvliezen even, bijvoorbeeld het tandvlees. Hoe ziet dat eruit?
En waarom vitamine K spuiten? Weet de dierenarts zeker dat er een stollingsprobleem is?

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op wo 29 sep 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Lia*
Timmy schreef:

Ik zou echt niet wachten tot vanavond. Als het werkelijk zo bloed zoals jij zegt, kan er iets niet goed zitten in die buik. De stomp kan niet goed zijn afgebonden, of er kunnen bepaalde bloedvaten zijn stukgetrokken. En dan kan alles wel "volgens het boekje zijn gedaan", maar dat is echt geen garantie! Laat in ieder geval een punctie doen om er zeker van te zijn dat er geen bloed in de buik zit! Bekijk ook haar slijmvliezen even, bijvoorbeeld het tandvlees. Hoe ziet dat eruit?
En waarom vitamine K spuiten? Weet de dierenarts zeker dat er een stollingsprobleem is?

Gr.
Linda
Wat dus exact gebeurd is met de teef van mijn vriendin.Bij sectie golfde het bloed door de spreekkamer.Wacht nou niet te lang.
Laatst gewijzigd door *Lia* op wo 29 sep 2004, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
Gelukkig eens wat goed nieuws....
Het drukverband van vanmiddag zit er nog om en er komt geen bloed doorheen.
Verder is ze naar omstandigheden best wel goed.
Ze loopt wel en plast en eet en drinkt......
Mocht er binnenin iets bloeden dan was het al gebeurd met haar denk ik....en was ze niet zo helder.
De DA heeft gister haar buik goed bevoeld en er was geen vocht.
Ze houdt , zoals altijd , de hele roedel goed in de gaten.
Heb nu dus twee tapes met verband helemaal om haar rug en buik gedraaid en een rol handdoek langs de wond.
Vannacht natuurlijk weer bij haar slapen en laten we hopen dat het hier bij blijft.
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 29 sep 2004, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
ducktails schreef: Gelukkig eens wat goed nieuws....
Het drukverband van vanmiddag zit er nog om en er komt geen bloed doorheen.
Verder is ze naar omstandigheden best wel goed.
Ze loopt wel en plast en eet en drinkt......
Mocht er binnenin iets bloeden dan was het al gebeurd met haar denk ik....en was ze niet zo helder.
De DA heeft gister haar buik goed bevoeld en er was geen vocht.
Ze houdt , zoals altijd , de hele roedel goed in de gaten.
Heb nu dus twee tapes met verband helemaal om haar rug en buik gedraaid en een rol handdoek langs de wond.
Vannacht natuurlijk weer bij haar slapen en laten we hopen dat het hier bij blijft.
Ria
Ik hoop zo dat het helemaal, zonder opnieuw ingrijpen, goed komt met haar! Ik blijf duimen voor jullie :-*!
Door Lupa
heeft jou hond laast van dat het bloed bloed niet goed stolt?
daar zijn onderzoeken voor dart heet willenbrand of zoits dat komt veel voor bij kooikers, maar als het zo is dan zou je het eerder gemerkt hebben aan wondjes die absoluut niet dicht gaan of zeer traag dicht gaan.
Ja een da kan wel via het boekje dichtnaaien maar dat zegt me echt helemaal nieks.
Door ducktails
Het is vannacht goed gegaan.
Het drukverband houdt nog steeds stand en ze heeft dus niet meer gebloed vanaf gistermiddag.
De spanning is bij mij een beetje weg.....
Heb gisteravond voor het eerst weer wat kunnen eten....
Jeetje, wat ben je dan wijs met zo een hond!!!
Famke at wel lekker door en ik had een zere maag van spanning.
Bedankt voor jullie lieve reakties en alle zere duimen.
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op do 30 sep 2004, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
ducktails schreef: Het is vannacht goed gegaan.
Het drukverband houdt nog steeds stand en ze heeft dus niet meer gebloed vanaf gistermiddag.
De spanning is bij mij een beeje weg.....
Ria
O gelukkig Ria , dat is een hele opluchting .
een stevige :-* dat heb je wel verdiend na al die spanning
Door Lizzy
ducktails schreef: Het is vannacht goed gegaan.
De spanning is bij mij een beeje weg.....
Ria
Pfff, wat ben ik BLIJ dit te lezen!! Ik heb zeker zere duimen ;D, maar als het nu helemaal goed komt, dan was het dat meer dan waard. Jeetje Ria, geef Famke een dikke dikke knuffel van me, OK? Ja, gek he, op zulke momenten word je weer even heel erg heftig op de feiten gedrukt en dat is dat je zoveel van zo'n hond houdt dat het gewoon pijn doet....
Door Binno
Oeffff! Gelukkig gaat het weer wat beter met Famke. :D :D
En ja, heel herkenbaar, zo ongerust en ziek we er zelf van kunnen zijn als onze lievelingen wat mankeren...
Geef ze maar een dikke knuffel hoor! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door