Daphne&Jayden schreef:
Ik doe het ook op die manier, ik vind nog leuker om te doen dan het drogen zelf...

Sjoef sjoef langs dat mes, mooie gelijke plakjes, ben dan lekker met mijn snijmachine aan het spelen en ondertussen legt mijn vriend de plakjes op de roosters.
Want dat vind ik nou weer niet leuk om te doen.
Hier precies andersom: vriendlief doet het snijden en ik leg het op de roosters. Wij hadden een snijmachine voor €3,50 bij de kringloop vandaan, werkte prima. Maar vorige week zag mijn vriend een nieuwere staan, voor het schokkende bedrag van €8,50 dus die hebben we nu

. Werkt echt heel fijn!
the parsons schreef:
tijdsschakelaar is mischien ook wel handiger :yes: en ook ik ga er mijn bed niet voor uit 
vraag me alleen wel af hoe de mensen het doen die gebruik maken van het nachttarief.
tieneke is er mee gestopt, dus ga de Bomann bestellen
ben benieuwd hoe het gaat
Er zit geen timer op, wij zetten het 's nachts aan. Bij die van Tieneke ruilde ik wel alle roosters halverwege maar ik moet zeggen dat ik vind dat de Bomann regelmatiger droogt. Als ik 's morgens kijk, zie ik maar weinig verschil tussen de bovenste en onderste lagen. Meestal draai ik dan de roosters om van volgorde en dan nog een uurtje draaien voor de zekerheid. Ik heb geen echte klachten over die van Tieneke, maar vind het gedroogde spul van de Bomann af er wel mooier uitzien.
dancingdaydream schreef:
Hebben jullie nog tips, soms als ik dus iets heb gedroogd is het helemaal vettig, zitten er echt druppels aan de buitenkant... Moet ik het dan gewoon langer laten drogen?
Hangt er vanaf wat het is: vis bv blijft altijd wat vettig, net als lamstong. Je kan halverwege nog eens alle stukjes afgaan met een beetje keukenpapier om het vet eraf te vegen maar helemaal droog krijg je dat niet. Dat soort dingetjes vries ik in kleine porties is en als ik een portie eruit haal voer ik dat in 1 of 2 dagen op (meestal gebruik ik het voor de cursus). Kip en long en het meeste orgaanvlees is helemaal niet vettig en droog heel goed in. Van hart is het handig zoveel mogelijk vet weg te snijden voor het drogen, maar bij mij is dat tot nu toe altijd wat vettig gebleven. Het gaat dan wat zoetig ruiken en Alba vond dat maar zo-zo dus dat droog ik niet meer.
Surimisticks, waar bestaat dat eigenlijk uit? Officieel is dat krab dacht ik?