Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mutsie
Jullie hebben het over teken, maar als je naar de zuidelijke landen gaat dan is toch wel het advies om een dergelijke band om te doen.
Niet alleen i.v.m. de teken maar ook de zandvlieg. Alleen de scaliborband beschermt hiertegen.

Dit kan de ziekte Leishmaniose veroorzaken. Dit geneest nooit meer en kan dodelijk zijn.
Mijn hond Jesse had het.

De zandvlieg zit niet alleen ''in het zand'', maar is al gesignaleerd in zuid-duitsland en in midden Frankrijk.

Karin
Door bloemetje
Hoi Karin,

Tegenwoordig is in NL ook Advantix te koop voor dit doel. Ik hoor van mijn nichtje dat in Spanje bijv. dat ook gebruikt word tegen de zandvliegjes.
Door Henny V.
Hier gaat Tommy ook ontzettend zitten krabben door de scaliborband.
Dus die krijgt hem niet meer.
Drib vreet graag aan halsbanden dus die banden zijn al helemaal geen optie hier.

Ik ben nu een natuurlijk produkt aan het uitproberen.
Dat is van de dierendrogist en bestaat uit: tea-tree, eucalytus, kruidnagel, citronella en laurierolien.
Dit is tegen vlooien.
En tegen teken heb ik ook weer een ander middel van de dierendrogist dat is weer met hertshoorn,kruidnagel, eucalyptus, citronella,geranium en nog meer dingen :biggrin2:

:-\ Of het werkt weet ik niet.
Is in iedergeval niet giftig voor mens en dier (hoop wel voor vlo en teek :P)
Maar in iedergeval vorige week wezen wandelen met de honden maar geen teek gevonden.
Dus wie weet.
Door Flatcoat4ever!
Heb op zich goede resultaten gehad met teatree niet specifiek tegen vlooien maar vooral tegen teken gebruikte het zelf ook tijdens mijn trainingsdagen ih bos, aboriginals gebruiken het middel al eeuwen als parasieten bestrijding, wondbehandeling enz. hun haarlemmer olie zeg maar
Hoe te gebruiken is simpel, aantal teatreedruppels in water in een plantenspuit, even schudden en dat was het grote nadeel dus, voor elke wandeling hond en broekspijpen enz in besproeien er ligt dan een filmpje op de vacht van je hond , en dat was me te veel werk en als je hond zwemt is het ook weg,  mijn Flash vindt altijd water ook als ik het niet  plan.
Aan de geur van teatree moet je ff wennen eerst vond ik het erg vies maar na een tijdje zelfs lekker.
Voor een kortharig ras die niet dol is op water is dit een prima gezonde oplossing tegen teken
Door nova
Vandaag heb ik ook scalibor banden gekocht, op vac. naar Tsjechie zonder goede tekenbescherming lijkt me niet zo een goed plan.

Ben wel wild geschrokken van de prijzen, ik heb ze bij de DA gehaald.  :o :o
Tevens geleerd dat kopen via de de IN shop veel euries kan schelen. ::)
Door Wil
Ik heb scaliborbanden(L) gekocht bij www.dierapotheker.nl voor  €14.85 per stuk. Was er ook geen voorstander van maar ik moet zeggen ik heb geen  teek meer op de meiden gezien.
Door wijkje
Ik gebruik nu ook al paar jaar Scaliborband..Ook al ben ik niet zo blij mee dat ze band om hebben..
Maar anders moet ik hier ook dagelijks teken eraf halen...En ontvlooien hoef ik nu ook niet meer sinds ze Scalibor dragen..In maart krijgen ze de band om en ik heb ook nog nooit te hoeven ontvlooien..
Door bloemetje
Mijn heren hebben ze ook weer om voor Spanje over 2 weekjes. Ik had ze ook voor 14 eurie bij Medpets.nl
Danny is er een dagje kriebelig van geweest en rood snoetje. Maar nu is dat over en hebben ze geen last meer.
Door Lil
Boris heeft er geen last van, maar wonderbaarlijk genoeg wel veel te veel teken dit jaar; ook volgezogen  :( :-\ Ik ben gewend dat de banden beter werken...

Cayley heeft de band niet meer om; zij ging er ongeloofelijk erg van krabben. Of dat ook komt door de zeer lange vacht en dikke nekbeharing? Ik moest de band vrij strak doen, omdat hij anders te ver van de huid verwijderd was en niet werkte. Toen hij strakker zat ging ze heel erg krabben en had rode pukkeltjes. Die verdwenen binnen 1 dag na het afdoen van de band. Ze heeft nu maar een pipetje gehad.

Mijn banden hebben ook rond de 15 euro gekost  ;)
Door bloemetje
Ik heb ze de 1e 1 a 2 dagen wat losser zitten. Daarna trek ik ze strakker om.. In mijn wazige brein is dat om te wennen  :biggrin2:
Door Lil
bloemetje schreef: Ik heb ze de 1e 1 a 2 dagen wat losser zitten. Daarna trek ik ze strakker om.. In mijn wazige brein is dat om te wennen :biggrin2:
;D ;D

het krabben begon bij Cayley pas na 8 weken ;)
Door Truus
bloemetje schreef: Kan het dan nog wel van die band komen.. :-\
Kan wel , de band werkt een half jaar.
Door Lil
Truus schreef: Kan wel , de band werkt een half jaar.
je was me voor ;)

het is trouwens heeel erg normaal dat irritatie pas na langere tijd optreed. In het begin heb je er geen last van, maar als het continue blijft inwerken ga je een allergie ontwikkelen. Het zat echt onder de band, niet ernaast en nergens anders. De dag dat ik de band af deed hield het krabben op en twee dagen later was de uitslag weg. De proef op de som genomen en de band een week later weer omgedaan en ja hoor binnen 3 dagen weer krabben en beginnende uitslag. Band meteen af gedaan en toen was het heel snel weer over.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door