Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen m.b.t. de scaliborband....
Ik word echt gillend gek van al die vieze gore teken! Het is gewoon te erg.... Elk jaar lijken het er steeds meer te worden en de periode waarin die krengen voorkomen, wordt ook steeds langer. Hier in 't duin en op diverse leuke wandellocaties in NL is 't erg, maar nu we terug zijn van vakantie in Luxemburg ben ik er echt helemaal klaar mee. Daar talloze teken van de honden (en onszelf) afgeplukt en nu we terug zijn en de honden meerdere keren per dag checken, blijven we maar teken vinden in die lekkere dichte poolhondenvachten.... Gruwels.... We hebben voor vertrek gedruppeld met Practic en K'eyush heeft een enorme hotspot gehad, nadat we gedruppeld hebben. Ik weet dat die chemische rommel niet fijn is, maar ik vind deze hoeveelheid teken ook niet prettig. Het is 'n beetje kiezen tussen twee kwaden eigenlijk.... Daar komt nog bij dat ik die teken niet kan zien als ze nog niet vast zitten (en groot genoeg zijn). Maar ik overweeg eerlijk gezegd toch om zo'n scaliborband aan te gaan schaffen. Lyme kan net als die "rommel' ook heel veel kwaad voor de honden..... Dilemma dus.....
Wat vinden jullie?