Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door moniqueo
Alba schreef: Ik vind het heel knap hoe jullie ermee om gaan, ik hoop dat als Alba's einde in zicht komt ik ook zo eerlijk voor haar kan zijn!
Dat ben je verplicht tegenover je hondjes die altijd op je rekenen,je vertrouwen en als het zover is kan je het ook,je voelt je schuldig
maar je weet wanneer het genoeg is en dat verdienen ze ook dat je ze niet verder laat lijden.

Zo moeilijk,zo verdrietig :'(
Sterkte!
Door Lizzy
nikèdog2000 schreef: ik vind het hele mooi tapijten
lust brutus zalm?
wat ik vrijdag ga halen is half rauw
misschien vind hij dat ook lekker
mensen worden op medicijnen ook heel ziek en misselijk
sterkte met je ouwetje
Nou, echt leuk staat het niet hoor maar ja, dat stond dat stuk vloerbedekking ook niet. En gut, het is maar voor 1 jaar :biggrin2:

Ik heb geen idee of hij dat nog lust, zalm. De afgelopen weken werd hij heel erg ziek van vooral vette dingen dus ik kijk het eerst nog maar even aan. Wel bedankt voor je aanbod :-*
Door Lizzy
Sella schreef: Ik heb erg goede ervaringen met meidoorn, ook bij oude mensen die hartfalen hebben.
Die gaan opeens wel plassen, wat ze op de hoge dosering plas tablet niet deden.

Ik hoop dat brutus een hoop vocht kan uitplassen en dat het hart het hier een stuk makkelijker door krijgt,
Kijk, dat zijn goede berichten! Ik hoop dat het voor Brutus ook wat doet.

Voorlopig heeft hij net zijn 2de maaltijd met smaak gegeten. Zijn eerste lading meidoorn zit er in, evenals het poeder van Erwin/Edith. We hebben net gewandeld, daarna was hij een kwartier echt heel hijgerig maar nu ligt hij weer rustig in zijn mand. Wel zeer alert om zich heen te kijken. Dat heeft hij al in geen dagen gedaan.
Door Alba
Tossi schreef: Dat ben je verplicht tegenover je hondjes die altijd op je rekenen,je vertrouwen en als het zover is kan je het ook,je voelt je schuldig
maar je weet wanneer het genoeg is en dat verdienen ze ook dat je ze niet verder laat lijden.

Zo moeilijk,zo verdrietig :'(
Sterkte!

Helemaal met je eens, maar het is moeilijk in te schatten hoe je gaat reageren als het 'moment' daar is... Tot nu toe ben ik best heel nuchter geweest bij de diverse dieren, maar eerlijk gezegd hou ik van Alba onnoemelijk meer nog dan van die dieren. Hopelijk is het voor mij nog lang niet aan de orde!

Lizzy, wat fijn dat hij in elk geval weer lekker eet!
Door tieneke
Gelukkig eet hij weer en is ook levendig,zodra dit weg is dan moet je een keus gaan maken hoe moeilijk dit ook is  :'(
Kobus had de laatste maanden van zijn leven steeds meer af-dagen dan op-dagen met zijn hart en diabetes,toen hij op een dag door zijn achterpoten zakte en niet meer overeind kwam heb ik meteen gebeld...het was buiten het grote verdriet zo'n opluchting achteraf....steeds maar weer uitstellen en hopen dat hij de volgende dag weer wat beter zou zijn tegen beter weten in  :-\
Ik weet precies hoe jullie je nu voelen,hou hem goed in de gaten en geniet nog maar van hem in deze laatste moeilijke levensfase,hoop dat hij een mooi en rustig einde krijgt  :-*
Door Lizzy
Alba schreef: Helemaal met je eens, maar het is moeilijk in te schatten hoe je gaat reageren als het 'moment' daar is... Tot nu toe ben ik best heel nuchter geweest bij de diverse dieren, maar eerlijk gezegd hou ik van Alba onnoemelijk meer nog dan van die dieren. Hopelijk is het voor mij nog lang niet aan de orde!

Lizzy, wat fijn dat hij in elk geval weer lekker eet!
Ik voel wat je voelt. Ik herken het ook. Maar toch, als Alba een prachtig lang en vol leven heeft gehad en ze is oud en versleten en de dagen moe........... Dan is dat toch anders dan als je nu denkt aan de dag die ooit komen gaat. Nu ze nog volop gezond en krachtig in het leven staat. Brutus is natuurlijk geen jonge Adonis meer. Hij heeft al jaren last van artrose in zijn voorpootjes, LSI in zijn rug en slappe achterpoten (een paar maanden geleden lag hij nog verlamt in de kamer en dachten we dat het over en uit was! We hadden niet gedacht dat hij de komst van Biscuit nog mee zou maken! Biscuit is ondertussen vandaag precies een half jaar geworden!). Deze hartproblemen komen erbij. Er bovenop. Dan ga je op een gegeven moment optellen en kom je tot de slotsom dat als je iets niet wilt voor je schat, waar je zoveel van houdt, is dat hij/zij zich elke dag naar en brak en ellendig voelt.

En, zou het zo zijn dat Brutus nu een kuur moest doen en zich een maand brak zou voelen en daarna weer op zou knappen, zou ik denken "er komt weer een dag dat je je beter voelt, het is voor je eigen bestwil, vooruut met de geit". Maar dat is niet het geval. Hij wordt nooit meer beter, alleen maar slechter. Hij is aan het eind van zijn leven, hoe verdrietig ook. Dus Leo en ik mogen nu kiezen: hij leeft of nog xx weken/maanden en hij voelt zich brak en gaat dood. Of hij leeft nog xx dagen/weken: voelt zich redelijk goed tot de dag dat hij zich niet meer goed voelt en dan laten we hem gaan.

En nope, ik vind het niet makkelijk, om deze keuze te maken. Maar het alternatief is minder..... :-\
Door Lizzy
Nou, met Frank gesproken. Hij kon het heel goed begrijpen dat we met de pillen zijn gestopt, omdat de medicijnen niet erger mogen zijn dan de kwaal. Meestal is alleen digitalis de boosdoener maar ik ben met de digitalis gestopt en toen bleef hij brak. Toen stopte ik met de plaspillen en ging het iets beter maar nog steeds brak. Toen gaf ik hem de halve dosering Benakor en toen voelde hij zich al wat beter. En nu ik dus gisteren niks heb gegeven, voelde hij zich zeker beter. Het lijkt erop dat Brutus heel slecht tegen medicijnen kan. Op de Cortaphen en losse prednison deed hij het ook al zo slecht.

Er is nog 1 medicijn wat we kunnen proberen, dat is Vetmedin. Ik heb de bijwerkingen maar even opgezocht:
Bijwerkingen In zeldzame gevallen kunnen een matig positief chronotroop effect en braken optreden. Deze effecten zijn echter dosisafhankelijk en kunnen, in dergelijke gevallen, vermeden worden door een verlaging van de dosis. Mogelijkheid van verslapping van de stoelgang.
Dat is dus in zeldzame gevallen, dus daar zal hij wel last van krijgen....

Ik kijk het even aan met de Q10, aminozuren supplement, ribose, meidoorn (en daarnaast nog Meloxidyl, Spier Support, Corta RX, groenlipmossel). Misschien reageert hij daar goed op, probeer ik dat Vetmedin niet.
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Kijk, dat zijn goede berichten! Ik hoop dat het voor Brutus ook wat doet.

Voorlopig heeft hij net zijn 2de maaltijd met smaak gegeten. Zijn eerste lading meidoorn zit er in, evenals het poeder van Erwin/Edith. We hebben net gewandeld, daarna was hij een kwartier echt heel hijgerig maar nu ligt hij weer rustig in zijn mand. Wel zeer alert om zich heen te kijken. Dat heeft hij al in geen dagen gedaan.
Ach wat heerlijk dat ie weer alert is  :-* Hopelijk houdt de meidoorn de benauwdheid nog een tijdje buiten de deur!
Door ulla
Als Brutus zo slecht op reguliere medicatie reageert,stopte ik er ook mee.
Vandaag heeft hij weer lol en zin in eten, lekker houden zo.
Ik ga voor jullie duimen dat het leven wat hem rest,net zo is als vandaag,of nog beter. :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door