Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik heb inmiddels 4 kleden in de aanbieding bij Leen Bakker gekocht. Buiten kleden. Ze zijn 25 euro per stuk, zijn 2 bij 1.40 meter, er zit anti slip op de onderkant en ze zijn aan de bovenkant vrij ruw. Minder ruw dan echte vloerbedekking maar ruwer dan de plavuizen. En, ze zijn met de tuinslang te reinigen! Dus Astrid, bedankt dat je me op dit idee hebt gebracht (al is de uitvoering wat anders)!

Gisterenmiddag was Brutus ZO brak dat ik hem zijn 2de dosering pillen niet heb gegeven. Vanmorgen wilde hij lekker wandelen, heeft hij goed gepoept, wilde hij eten (alleen had hij nu zo iets bij zijn gekookte prak "ehhh, duhuhh, wat moet ik met een gekookte prak? Ik wil ook rauw, net als Biscuit"), heeft hij met Biscuit gespeeld, met Pinkel gesjanst (lang geleden) en voelt hij zich opperbest. Ja, hij hijgt wel :-\

Ik zit er serieus over te denken om de medicatie te staken. Ik geef hem nu extra aminozuren, krijg een energie-poeder van Erwin/Edith ( :-*), geef hem extra Q10, ga hem Meidoorn geven (te geven bij hartritmestoornissen en heeft een gunstige invloed op de doorbloeding van de hartspier). En dan maar kijken hoe het gaat..... :-\. Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij nog 1 week leeft maar zich goed voelt dan 3 maanden leeft waarbij hij zich alsmaar brak voelt......

Ik ga ff overleggen met de DA.
Door Borke
Heb je nu van die kunstgras-tapijten Lizzy?
Tja Leen Bakker is een prima adres voor dergelijke zaken!

Het lijkt me een verstandige keuze om voor de kwaliteit te gaan, ik denk dat Frank dat ook vind, maar ben toch benieuwd wat hij zegt!
Door Lizzy
Borke schreef: Heb je nu van die kunstgras-tapijten Lizzy?
Tja Leen Bakker is een prima adres voor dergelijke zaken!

Het lijkt me een verstandige keuze om voor de kwaliteit te gaan, ik denk dat Frank dat ook vind, maar ben toch benieuwd wat hij zegt!
Nee, het zijn grijze plastic tapijten. Deze:

Afbeelding

Ja, ik kies liever voor kwaliteit. Brutus is ruim 14 jaar, hij heeft een prachtig leven gehad en ik ga niet de laatste weken van zijn leven (want waar praten we over, met zijn hart heeft hij hooguit nog een paar maanden te leven) met een zieke hond zitten. Dan maar kijken hoe hij het op de natuurlijke preparaten doet en als het niet meer gaat (al is dat deze week nog), dan moeten we hem laten gaan.

Ik zeg dat nu zo nuchter..... Nou, eerlijk gezegd meen ik het. Hij voelt zich gewoon afschuwelijk op die medicijnen en ik vind dat hij zo'n einde niet heeft verdiend. Brutus zijn allergrootste passie in het leven is eten. Altijd geweest. Als hij de medicijnen krijgt, loopt hij te miezenmuizen, voelt hij zich brak en heeft hij nergens zin in. En hij heeft het nog steeds benauwd. OK, misschien iets minder benauwd maar hij heeft het nog steeds benauwd.

Ik heb vanmiddag om 15:30 uur een bel-afspraak met Frank.
Door Decibels
Lizzy schreef: Nee, het zijn grijze plastic tapijten. Deze:

Afbeelding

Ja, ik kies liever voor kwaliteit. Brutus is ruim 14 jaar, hij heeft een prachtig leven gehad en ik ga niet de laatste weken van zijn leven (want waar praten we over, met zijn hart heeft hij hooguit nog een paar maanden te leven) met een zieke hond zitten. Dan maar kijken hoe hij het op de natuurlijke preparaten doet en als het niet meer gaat (al is dat deze week nog), dan moeten we hem laten gaan.

Ik zeg dat nu zo nuchter..... Nou, eerlijk gezegd meen ik het. Hij voelt zich gewoon afschuwelijk op die medicijnen en ik vind dat hij zo'n einde niet heeft verdiend. Brutus zijn allergrootste passie in het leven is eten. Altijd geweest. Als hij de medicijnen krijgt, loopt hij te miezenmuizen, voelt hij zich brak en heeft hij nergens zin in. En hij heeft het nog steeds benauwd. OK, misschien iets minder benauwd maar hij heeft het nog steeds benauwd.

Ik heb vanmiddag om 15:30 uur een bel-afspraak met Frank.
Moeilijk hé? Wens je veel sterkte...
Door Borke
Die kleden zien er beter uit dan wat ik bedoelde, wel zo aantrekkelijk in de woonkamer.

Met Brutus is het denk ik een situatie om nuchter tegenaan te kijken.
Je weet dat hij zal sterven en nu hij 14 is en met deze conditie, het niet lang meer zal duren.
Laten het dan mooie dagen zijn, waarin hij wil eten.
Ik denk dat hij zich hijgend beter voelt met interesse in eten en zijn wereld om hem heen dan vol met medicatie met al die bijverschijnselen. Ik vind het altijd zo zielig als dieren die altijd zindelijk waren zich bevuilen, volgens mij weet hij dat maar al te goed.

Succes met Frank straks, gelukkig hebben we aan hem een DA met het hart op de juiste plek, een echte dierenvriend, dus hij geeft je vast een goed advies waar je wat aan hebt.

Sterkte Lizzy, want nuchter bezien mag het helder zijn, emotioneel is het een ander verhaal...  :-*

Toch denk ik dan aan Monique met Annak, op het moment dat zij opgewekt en vrolijk deed, deed hij ook weer 'normaal'.
Nou weet ik wel dat Brutus echt wel wat mankeert, maar daarom hoeft hij zich niet ongelukkig te voelen.
Het staat er een beetje krom als ik het zo neertyp, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Weet anders dat het in ieder geval goedbedoeld is  :)
Door MoniqueAppels
Liz, ik geef je groot gelijk. Kwaliteit is het allerbelangrijkste en als we onze honden wat kunnen ondersteunen om die kwaliteit te behouden of terug te krijgen is dat prima maar er komt altijd een moment waarop dat niet meer mogelijk is zonder allerlei kunstgrepen en dan komt het welzijn van de hond in gevaar en dat moet altijd prioriteit zijn. Sterkte vanmiddag :-*
Borke schreef: Toch denk ik dan aan Monique met Annak, op het moment dat zij opgewekt en vrolijk deed, deed hij ook weer 'normaal'.
Nou weet ik wel dat Brutus echt wel wat mankeert, maar daarom hoeft hij zich niet ongelukkig te voelen.
Het staat er een beetje krom als ik het zo neertyp, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Weet anders dat het in ieder geval goedbedoeld is  :)
Ja het is soms zo moeilijk te bepalen waarom een hond zich niet lekker voelt. Zeker bij niet-duidelijk aanwijsbare medische redenen. Overigens gaat het met Annak op dit moment uitstekend :thumbup:
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op do 05 aug 2010, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikèdog2000
ik vind het hele mooi tapijten
lust brutus zalm?
wat ik vrijdag ga halen is half rauw
misschien vind hij dat ook lekker
mensen worden op medicijnen ook heel ziek en misselijk
sterkte met je ouwetje
Door Lizzy
Oh maar wij zitten hier niet te huilen bij hem hoor! We hebben het gewoon super gezellig met elkaar. Hij heeft vandaag weer als vanouds overal belangstelling voor. Hij loopt me achter na de keuken in, kijken of er wat te bietsen valt. Hij is weer geinteresseerd in de doos van Pinkel ::) ::) :biggrin2:. Gewoon, zoals ik hem ken.

Ik geloof trouwens niet dat Brutus het echt vervelend vond/vindt dat hij binnen plast en poept. Volgens mij voelde hij zich te brak om zich daar druk over te maken. Bovendien weet hij dat het mij niet uitmaakt. Ik ruim met liefde zijn poep en pies op. Ja, we zijn niet alleen maatjes in goede tijden!

Ik vind het moeilijk. En ik hoop ook dat ik geen spijt van mijn beslissing krijg (kan altijd nog terug natuurlijk....). Maar ik denk dat we het juiste doen..... En ik hoop natuurlijk dat we hem nog zo lang mogelijk bij ons kunnen houden.... En dat al die pillen en poeders nog wat voor hem gaan doen...... Want deep down wil ik hem natuurlijk gewoon niet kwijt. Simpel.
Door Sella
Ik heb erg goede ervaringen met meidoorn, ook bij oude mensen die hartfalen hebben.
Die gaan opeens wel plassen, wat ze op de hoge dosering plas tablet niet deden.

Ik hoop dat brutus een hoop vocht kan uitplassen en dat het hart het hier een stuk makkelijker door krijgt,
Door EllenL
Lizzy schreef: Oh maar wij zitten hier niet te huilen bij hem hoor! We hebben het gewoon super gezellig met elkaar. Hij heeft vandaag weer als vanouds overal belangstelling voor. Hij loopt me achter na de keuken in, kijken of er wat te bietsen valt. Hij is weer geinteresseerd in de doos van Pinkel ::) ::) :biggrin2:. Gewoon, zoals ik hem ken.

Ik geloof trouwens niet dat Brutus het echt vervelend vond/vindt dat hij binnen plast en poept. Volgens mij voelde hij zich te brak om zich daar druk over te maken. Bovendien weet hij dat het mij niet uitmaakt. Ik ruim met liefde zijn poep en pies op. Ja, we zijn niet alleen maatjes in goede tijden!

Ik vind het moeilijk. En ik hoop ook dat ik geen spijt van mijn beslissing krijg (kan altijd nog terug natuurlijk....). Maar ik denk dat we het juiste doen..... En ik hoop natuurlijk dat we hem nog zo lang mogelijk bij ons kunnen houden.... En dat al die pillen en poeders nog wat voor hem gaan doen...... Want deep down wil ik hem natuurlijk gewoon niet kwijt. Simpel.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je het heel moeilijk vindt en in dit soort gevallen slaat de twijfel heel makkelijk toe. Maar persoonlijk denk ik dat je zeker de juiste keuze maakt door te kiezen voor kwaliteit van leven voor Brutus! Aan een paar weken van misselijk en brak zijn heeft niemand iets, tenzij je daarmee zorgt dat hij daarna weer er maanden tegen aan kan, maar dat is nu helaas niet zo. Dus ik zou ook zeker kiezen voor natuurlijke ondersteuning, een vrolijke Brutus die weer bietst en sjanst en speelt en dan maar wellicht iets korter hem om je heen hebben, die tijd kan je in ieder geval nog wel intens van hem genieten in plaats van alleen maar intens met hem mee te leven  :-* en :bigarmhug:
Door bloemetje
Ik vind echt dat je het goed doet Liz. Echt waar! Het gaat gewoon om HEM en het gaat om KWALITEIT. Dit is de tijd dat wat jij misschien wel graag wil (hem bij je houden ten koste van..) er gewoon niet toe doet. Het gaat erom wat voor Brutie prettig is.
Ik heb het met Noah ook zo gedaan en in dat opzicht heb ik echt nooit spijt gehad.
Door Marjet
Lizzy schreef: Oh maar wij zitten hier niet te huilen bij hem hoor! We hebben het gewoon super gezellig met elkaar. Hij heeft vandaag weer als vanouds overal belangstelling voor. Hij loopt me achter na de keuken in, kijken of er wat te bietsen valt. Hij is weer geinteresseerd in de doos van Pinkel ::) ::) :biggrin2:. Gewoon, zoals ik hem ken.

Ik kan me voorstellen dat je eerder spijt zou krijgen van het 'rekken' van zijn leven terwijl je hond zich overduidelijk beroerd voelt, dan voor kwaliteit kiezen en het aan wie of wat daar ook maar over gaat over laten wanneer het tijd is om afscheid te nemen.
Geniet nog van hem, en heel veel sterkte bij eventueel te nemen beslissingen.
Door Charlie Angel
Het lijkt me niet meer dan logisch dat jullie Brutus niet kwijt willen, nooit kwijt willen.  :'( :-*
Maar jullie zijn zo superlief voor hem, zo bezig met zijn gevoel, zijn kwaliteit van leven, dat is liefde.
Brutus is Brutus niet als hij niet eet of sjanst of even lekker met Biscuit speelt, maar alleen maar zich brak voelt.
Ik hoop dat de natuurlijke middelen hem toch goed verlichting kunnen geven en dat hij ook zijn laatste periode zijn eigen vrolijke, etende zelf kan zijn.
Geef Brutus maar een hele dikke knuffel en geniet van elkaar. :-* :-*
Door me and my boys
Rovanna schreef: Liz, ik geef je groot gelijk. Kwaliteit is het allerbelangrijkste en als we onze honden wat kunnen ondersteunen om die kwaliteit te behouden of terug te krijgen is dat prima maar er komt altijd een moment waarop dat niet meer mogelijk is zonder allerlei kunstgrepen en dan komt het welzijn van de hond in gevaar en dat moet altijd prioriteit zijn. Sterkte vanmiddag :-*

Ja het is soms zo moeilijk te bepalen waarom een hond zich niet lekker voelt. Zeker bij niet-duidelijk aanwijsbare medische redenen. Overigens gaat het met Annak op dit moment uitstekend :thumbup:
hier ben ik het helemaal mee eens!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door