Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
Lizzy schreef: Hee meis, wat leuk om je van je te horen :-*
Jeetje, Qyan blijft je verbazen he!! Allemachtig, wat heb jij veel met hem meegemaakt, en nog. Dank je wel voor je tips. Ik zal ook die medicijnen gaan bekijken die jij hem geeft. Ik hoop dat je nog lang van je ventje mag genieten :-*
Tja, Qyan is een bijzonder dier, ontzettend sterk en wil graag leven. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Qua medicatie: Benakor is volgens mij ongeveer hetzelfde als Enacard, ook een ACE-remmer. Vetmedin zou de pompkracht van het hart moeten verbeteren/ hartspierversterker. Mijn eigen dierenarts werkt alleen nog met Vetmedin en schrijft digoxine alleen in uitzonderlijke gevallen nog voor. Te moeilijk qua doseren, met een minimale werking en voor Dobers bovendien toxisch en die mogen het dus niet hebben. Taurine/carnitine zitten wel in vlees, maar hoe meer, hoe beter voor het hart. De prilactone zijn we mee begonnen vanwege een kalium-tekort (kaliumsparend licht diureticum) maar heeft meer gunstige bijwerkingen dan alleen kalium sparen, dus die zijn we blijven geven om onderstaande reden:
Hij kreeg toch al zoveel pillen, dat de prilactone er ook nog wel bij kon ;) Verder krijgt hij ook nog prednison, maar dat is meer voor de huidontstekingen die we niet onder controle kregen zonder.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NCVOOOL1AL2o.php
In experimentele modellen bij honden bleek dat therapie met een aldosteronantagonist op lange termijn een toenemende disfunctie van de linker hartkamer voorkomt en de remodellering van de linker hartkamer bij honden met chronisch hartfalen vermindert. In een klinisch onderzoek lieten honden die naast de standaardtherapie (ACE-remmers) spironolactone kregen een vermindering zien in de cardiovasculaire verslechtering, in vergelijking met honden die alleen de standaard therapie kregen. Spironolactone kan de effecten van “aldosteron-escape” tegengaan wanneer het gebruikt wordt in combinatie met ACE-remmers
Door Lizzy
Bedankt voor het vragen :-*

Het gaat mmmm. Hij eet zeer matig maar wel iets, hij is niet super benauwd maar met vlagen wel iets. Hij stinkt gigantisch uit zijn bek. Hij heeft de afgelopen dagen een knal geel/oranje diarree maar lijdt daar niet erg onder. Hij bemoeid zich verder nog overal mee, werd zojuist buiten pissig dat 2 Husky's zijn straat durfde te betreden en dan zet hij het nog op een flink drafje en hij speelt nu met Biscuit.

Ik geef zijn medicijnen nu over 4 porties verspreid op 'n dag.
Door Fido
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. En dat bedoel ik dan positief!

Zijn eigen Brutus gedrag, wat hij dan weer vertoond, moet dan toch wel weer een klein sprongetje maken in jouw hart.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Robian
Gelukkig dat hij weer iets eet en dat hij nog steeds praatjes heeft als er twee "onverlaten" zijn straat betreden  :biggrin2:
Een dikke knuffel voor de oude heer en ook één voor jou  :-*
Door Truus
Klinkt weer als een normaal ouwetje Lizzy.
Timo kan ook nog een sprintje inzetten als hij een kat ziet of iemand met iets lekkers wat me altijd doet verbazen.Ook dat uit de bek stinken is herkenbaar...wat een lucht he.
Maar goed..er zit nog steeds pit in zo af en toe en ook in Brutus dus..
Toch blijf je observeren en er mee bezig  :-*
Door Charlie Angel
Die geel/oranje diarree, kan dat van de medicijnen komen?
Die Brutus verliest in ieder geval niet zijn streken, geniet ervan als hij zo lekker met Biscuit bezig is. :-*
Hopelijk krijgt hij toch nog weer wat meer eetlust en vooral, steeds minder benauwd.
Een dikke knuffel voor de oude heer. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door