Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Oh Mo, ik kan het me allemaal zo goed indenken en natuurlijk is dit de plek om je verdriet en je ongerustheid te uiten - ongeacht hoe het met wie dan ook verder gaat!

Ook ik sluit me aan bij Bloemetje.
Haar vragen over de kwaliteit van leven vind ik heel valide.
Zelf heb ik het al meermalen meegemaakt en nog nooit heb ik de gedachte gehad dat we te snel gehandeld hadden.
Zelfs bij mijn eigen moeder had ik zoiets van "jij bepaalt wanneer je kwaliteit van leven weg is en je niet verder wilt".

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat Annak je wil zeggen met zijn gedrag?

Ik ben blij voor je dat Julie er is, die je dwingt om je aandacht ook op andere dingen te richten, ook voor Rover trouwens!
De ellende met huisdieren is nog sterker dan bij mensen, dat ze niet voor eeuwig gezond en vitaal blijven.
Het mooie is wel dat je keuzes kunt maken voor hen, gemakkelijker dan bij mensen. Dat maakt het echter niet bepaald gemakkelijker, want hoe weet je of je het goed doet?

Iedereen - ja ik ook - zegt altijd dat je dat zelf aanvoelt en dat is ook zo.
Het is alleen zo verrekte eenzaam als je je af zit te vragen wat je moet doen als je midden in die situatie zit.
Dus blijf alsjeblieft hier schrijven hoe het bij jullie gaat, telkens weer Monique  :-*
Door Sella
Maar het is soms zo moeilijk om te zien wat er nu gevoeld wordt door ze.
Wij zijn al dagen in de weer om de jeuk te dempen nu meneer zijn pancreas weer werkt en er versneld troep wordt afgevoerd.
Ik heb vorige nacht zo diep geslapen dat ik niet gemerkt heb dat hij een hotspot heeft geknaagd.
Gisteravond was ik zo radeloos en dacht ik doe hem een snuitje om, kan hij zichzelf niet stuk knagen.
Maar goed, dat hield ik 2 minuten vol want toen vondt ik met kroelen nog meer hotspots.
Hem aan de dexoral gedaan omdat het nu zo de klauwen uitloopt.

Wat schertst nu onze verbazing: Meneer rent weer als een kieft, wat een snelheid als hij van de voordeur naar de poort rent :o

Dus wat er nu precies speelt in zijn bekken regio, is nog even afwachten, de arts belt morgen terug.

Wij konden aan niets merken dat hij pijn of erge druk voelde. Hij at wat minder, maar oke het was bloedheet en er waren loopse dames.

Annak is ook zo een ras dat knijter maar dan ook knijter hard is voor zichzelf.
Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen en ook je gevoel van onmacht.

Voor jou ook een knuf :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door bloemetje
Als het een hond van jezelf is dan is het soms ook juist moeilijker om de signalen te zien.. Want je sluit jezelf er soms voor af, je word onzeker, je wil het stiekem niet zien.
Het is verd*rie helemaal niet makkelijk  :-\
Door Borke
Nu het een stuk koeler is en wat regent, zal het bij jou toch ook koeler zijn Monique?
Reageert Annak daar niet op, die warmte is voor hem natuurlijk ook niet ideaal?
Door -Saskia-
Het is zo moeilijk, met ouwetjes. Maar ook ik sluit me bij Bloemetje aan. Jij kent Annak het beste, weet waar hij zijn zin in het leven vandaan haalt. Als die momenten nog de overhand hebben, mag het een ouwe grumpert zijn die jong blom Julie niet meer ziet zitten. Dat kan best. Maar als de momenten waarop hij nog plezier heeft, geniet van jou, zijn omgeving of wat dan ook stelselmatig minder zijn dan de "grump-momenten", zou dat voor mij wel betekenen dat ik iets moet doen. Hoe moeilijk ook.

Veel sterkte, het is lastig... :-\
Door zurca
Nynke F schreef:

Als Annak geen lol meer heeft in het leven  :-\ :-\  moet je hard zijn voor jezelf, daarmee ben je zacht voor hem!
Wat mooi gezegd.....

Monique....wat ontzettend moeilijk!!
Ik vind het moeilijk om wat te schrijven daarom;  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-*
Door me and my boys
oh gos monique wat moeilijk he, het is zo verrekte moeilijk om ze 'slechter' te zien worden wetende dat er een tijd aan komt...
geniet nog van hem maar kijk goed naar hem.........
verders sluit ik me aan bij bloemetje...
Door MoniqueAppels
Nou ik ben er weer.

Na eerst een uur de tranen uit mijn kop te hebben gejankt, ben ik bij Annak gaan zitten om wat te kroelen. Toen dacht ik ineens: "En nou is het klaar, geen gemuts meer". Ik ben resoluut opgestaan en heb vrolijk tegen Annak gezegd dat we gaan wandelen en ben naar boven gegaan. Bovenaan de trap hoorde ik hem piepen en ja hoor, meneer stond onderaan de trap en wilde wel naar boven. Heb hem naar boven geholpen en hij stond te joelen van plezier om de halsband om te krijgen ???

Buiten was hij helemaal uitgelaten, liep te rennen MET hoge staart :D en had het erg naar zijn zin. Ook wilde hij allemaal lekker voertjes aannemen dus ik vind dat er geen enkele reden is aan te nemen dat hij klaar is met zijn leven.

Thuis gekomen heb ik de trap gebarricadeerd want het moet afgelopen zijn. Hij kan in de gang liggen met de deur dicht en dan heeft ie geen last van Julie. Hij loopt nu nog wat onwennig te drentelen want wil steeds naar beneden maar het is klaar. Hij is wel wat hijgerig en als hij naar buiten wil vind ik het ook best. Ik kijk het zo maar eens even aan en hoop dat hij vanavond wat wil eten.

Stomme hond >:( :-*
Door MoniqueAppels
En wat kun je toch van een hond houden zeg. Onvoorstelbaar. En dat terwijl hij mij toch diverse malen flink gebeten heeft.

In dit soort situaties mis ik trouwens wel een partner met wie je wat kunt brainstormen. Gelukkig zitten hier allemaal hele lieve mensen die erg betrokken zijn. In zo'n geval als dit is dat onmisbaar :bigarmhug:
Door Truus
Goed dat je jezelf weer bij elkaar hebt geraapt en heel goed om het hier even van je af te kletsen :-*

Snap alleen niet hoe dat nou zit met boven en beneden :-\ ik dacht dat alles bij jou gelijksvloers was...
Door claudiaB
Pfffffff wat is het toch moeilijk met die oudjes.
Ik geloof wel dat ze heel erg reageren op onze stemming (lees bezorgdheid)
Sterkte met je ventje. En ik snap heel goed dat je nu een steuntje in de rug mis.

:bigarmhug:
Door Truus
Rovanna schreef: En wat kun je toch van een hond houden zeg. Onvoorstelbaar. En dat terwijl hij mij toch diverse malen flink gebeten heeft.

In dit soort situaties mis ik trouwens wel een partner met wie je wat kunt brainstormen. Gelukkig zitten hier allemaal hele lieve mensen die erg betrokken zijn. In zo'n geval als dit is dat onmisbaar :bigarmhug:
Owww Mo..maar als je een partner hebt, zit je ook niet altijd op 1 lijn hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door