Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
vanaalst schreef: appie heeft het!
een kopje melk...beetje opwarmen dan smelt de honing beter!
gaan we eens proberen, geef je dat iedere avond? Was trouwens vanochtend de eerste keer dat ze slijm spuwde. Ligt momenteel rustig te slapen in bench, dadelijk even eruit voor plasje en dan moet ze er helaas weer in omdat ik even weg moet voor een uurtje of 2, het is niet anders. Maar is geen probleem, ze kan inmiddels zonder problemen een uur of 3 alleen zijn.
Door mysmoothcollies
vanaalst schreef: weet je wat je ook nog zou kunnen doen, die tip kreeg ik voor zimba en werkt sindsdien!!!!
s'avonds voor het slapen gaan haar een bakje geitenmelk met een klein dessertlepeltje honing geven!!!!
hier vinden ze het heerlijk enne...tot op heden niet meer gespuugt!
Is geitenmelk ergens makkelijk te krijgen? Iemand een tip voor hoe wat of waar?
Door TMG1961
mysmoothcollies schreef: Is geitenmelk ergens makkelijk te krijgen? Iemand een tip voor hoe wat of waar?
Van wat ik begreep heeft appie het.
Door TMG1961
Moet morgen toch even naar het dorp, zal eens kijken of ik een paar pakjes kan scoren. Mocht Pixie het niet lusten dan drink ik het zelf op, al eens gehad en is best te drinken.

Momenteel heeft ze wat diarree, vermoed dat het door de omschakeling naar Kivo komt. Ze is verder levendig, heb haar wat probiotica gegeven en tabletje okugest, over kwartiertje krijgt ze eten.
Door TMG1961
Gisterochtend spuwde Pixie en de kleur was helder. Verder niets aan de hand, ze was levendig, at goed. 's avonds beetje diarree, 2 tabletjes okugest en vanochtend weer normale ontlasting.

Vanochtend spuwde ze weer, deze keer was het lichtgroen van kleur (neem aan gal), beide keren spuwde ze rond 07.30, ze krijgt 's ochtends tussen 08.45 - 09.15 uur te eten en 's avonds laatste keer tussen 20.00 en 20.30 uur. Ze zit nu 2 weken op KVV.

Vanmiddag even bij appie langs om geitenmelk te halen en dan krijgt ze vanavond voor het slapen kopje geitenmelk met honing. Dan morgenvroeg even kijken of ze weer gal spuugt.

Zou het ook kunnen dat de avondmaaltijd nu te vroeg komt? Voorheen trouwens nooit last van gehad. Of heeft dit iets met de overstap naar KVV te maken? 
Door May Linn
Ik denk niet dat het  alleen met de overstap naar kvv te maken heeft, haar maag moet daar wel even aan wennen.
Maar meestal is dat geen enkel probleem. Een beetje diaree kan wel komen door de overstap, ontgiften of wennen aan kivo.
Ik denk eerder dat het ligt aan dat je nu 2 ipv 3x per dag geeft, want dat doe je nog maar kort toch?
Je kunt 2 dingen doen, even aankijken of het aan blijft houden? zolang ze zich fit voelt, normaal gedraagd en alleen helder gal spuugt is dat wel een optie voor even een dag of 2.
Of je geeft haar bv voor het slapen gaan nog even iets en tussen de middag ook. Later kun je dit dan weer afbouwen.
Door TMG1961
May Linn schreef: Ik denk niet dat het  alleen met de overstap naar kvv te maken heeft, haar maag moet daar wel even aan wennen.
Maar meestal is dat geen enkel probleem. Een beetje diaree kan wel komen door de overstap, ontgiften of wennen aan kivo.
Ik denk eerder dat het ligt aan dat je nu 2 ipv 3x per dag geeft, want dat doe je nog maar kort toch?
Je kunt 2 dingen doen, even aankijken of het aan blijft houden? zolang ze zich fit voelt, normaal gedraagd en alleen helder gal spuugt is dat wel een optie voor even een dag of 2.
Of je geeft haar bv voor het slapen gaan nog even iets en tussen de middag ook. Later kun je dit dan weer afbouwen.
Ze krijgt nu pas sinds 2 dagen 2 maal per dag eten, maar voorheen bestond de middagmaaltijd uit een kleine hap, hooguit een 100-150 gram. Ga het vanavond eens proberen met de geitenmelk/honing en kijk dan morgenvroeg. Dat wat ze spuwt was gisterochtend helder en vanochtend lichtgroen.

Voor de rest is er absoluut niets aan haar te merken, actief, ondeugend, eet goed, gewoon zoals ze altijd is. Dacht dat het misschien met de overgang naar KVV te maken had, dacht ergens zoiets gelezen te hebben. Maak me er geen zorgen over, wilde alleen even informeren over het hoe en wat. Vorige hond heeft nooit gal gespuwd vandaar.
Door Lizzy
Als dit zo blijft de komende dagen, ging ik toch even naar de DA.

Geitenmelk geef je het beste rauw. Dus van een geitenboer, zo van de geit. Als je daar niet aan kunt komen, dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit of je nou gepasteuriseerde geitenmelk geeft of bijv. karnemelk van de koe.
Door moniqueo
Ik heb ooit het advies gekregen om de maaltijd te verdelen over de hele dag ik gaf 4x per dag kvv,s'avonds voor het slapen
gaan nog een beetje.
Ik gaf geen kivo vond ik te vet,ik gaf duck en dat ging op een gegeven prima.
Maar het is zoals Lizzy zegt als je hondje blijft spugen even naar de da.
Door TMG1961
Het 's ochtends spuwen om 07.30 is nu sinds 2 dagen inclusief vandaag. Zo lang als ik haar heb krijgt ze de laatste maaltijd tussen 20.00 en 20.30. Net als altijd krijgt ze als ze gaat slapen 's avonds en de bench ingaat een hondenkoekje. Het kan zijn dat haar maag/darmen nu ingesteld raken op KVV en toch anders reageren dan op brok, weet het niet maar kan me er iets bij voorstellen. Ik kom 's maandag morgen toch altijd langs de DA, ik weeg haar dan altijd even snel en zal het dan ook hebben over het gal spuwen als het dan nog altijd aanhoudt.

Rauwe geitenmelk kan ik hier niet krijgen, heb dus de flesjes van Appie genomen. Zal haar daar vanavond wat van geven met de honing en kijken hoe het morgen gaat.

Voor de rest gaat het prima met haar, ze eet, is ondeugend, produceert mooie stevige drolletjes, dus alles prima in orde op wat gal die 's ochtends aan de voorkant eruit komt.
Door TMG1961
Ik heb haar vanochtend om 01.00 na laatste kleine rondje nog een kleine 100 gram Kivo gegeven, was laatste restje van de rol. Vanochtend niet gespuwd, nu weet ik niet of het aan het hapje lag van vanochtend of dat ze ook niet gespuwd zou hebben zonder dat hapje. Ik kijk morgenvroeg of ze zonder dat late hapje spuwt, indien ja dan krijgt ze gewoon na laatste rondje voor slapen gewoon nog een klein beetje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door