Mevroi Kruim schreef:
Leuke foto's!
Maar waarom voer je zo weinig lever en nier tov hart? In een dier is de lever ong 2 a 3x zo groot als hart dus als je een beetje in verhouding wilt blijven ligt meer lever voor de hand. Ik mis overigens ook de maagjes.
En waarom zo weinig bot? Iha is rond de 20% bot voor de meeste katten optimaal, voor honden vaak nog wat meer.
Ik heb hier ergens gelezen dat 5% Lever volstaat, de extra hart ivm. Taurines, ik ga ervanuit dat de gegevens die ik hier lees wel kloppen en dat een hele kip bijvoorbeeld uit ongeveer 15% bot bestaat
plus de bouten die een hoger gehalte aan bot bevatten kom ik uit op ongeveer 20% kale bot. (tikfoutje 15-20% bot) (70-75% spiervlees)
Mensen die alleen hele prooidieren voeren komen dan toch ook niet hoger aan botpercentage?
Overigens heb ik 2 hele konijnen door de molen gehaald, incl. longen lever, maar volgens mij zonder maag, zover met ontleden van de konijnen ben ik niet gekomen.
Volgende keer zal ik er ook wat kippenmaagjes doorheen malen, naast de Barfmixen krijgen ze bij ons ook nog KVV Carnibest.
Als ik een hele kip invoer in de voedingswaardetabel van Zoo animal nutrient tables and guidelines dan zit ik qua gehalte Ca (botten)overigens gemiddeld goed
Nutrients Actual diet Recommended diet
Crude Protein 57.6% 47.5%
Crude Fat 27.3% -
Calcium 1.97% 1.4%
Iron 148.8 80 mg/kg
Energy (ME) : (BMR) 143.0 263 kcal/day
correctie: 5% orgaan veranderd naar 5% lever