Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
Lizzy schreef: Oh ja, die kon wel he. Pfft, ik kan het soms allemaal niet meer goed volgen hoor.... Te ingewikkeld. Maar ja goed, dit kan het dus geweest zijn maar dan is het weer zo'n slappe term, nefrogene diabetes insipidus. Leuk maar dan weet je dus nog niks want dan kan het dus nog steeds gif zijn geweest (het probleem is dat ik dit qua beeld wel waarschijnlijk vind maar ik het heel onwaarschijnlijk vind dat Linga iets binnen heeft gekregen. Als er 2 mensen voorzichtig zijn met de honden, dan zijn wij het. Ze heeft daar nergens los gelopen, we letten altijd onwijs goed op. Dat blijft dus gewoon heel raar), dan kan het acuut nierfalen zijn geweest maar wat moet daar dan de onderliggende oorzaak van zijn en het kan uitspoelen van zouten zijn geweest. Maar in dat laatste geval: waarom zou ze ineens zou idioot veel zijn gaan drinken? Dat moet ook een reden hebben. En dan blijf je je ook afvragen of het genoeg was (de hoeveelheid water die ze gedronken heeft) om de zouten uit te spoelen.....
Kan Linga misschien niet iets hebben binnengekregen via haar Barf-voer?? iets van medicijnen die in organen zijn blijven hangen of zo??
Ik denk maar wat hoor want ik ken van barf nog héél weinig, net als van de binnenkant van een hond ;)
Door Lizzy
inni schreef: Kan Linga misschien niet iets hebben binnengekregen via haar Barf-voer?? iets van medicijnen die in organen zijn blijven hangen of zo??
Ik denk maar wat hoor want ik ken van barf nog héél weinig, net als van de binnenkant van een hond ;)
In dat geval zou ze dus iets binnen hebben gekregen via de KVV. Want dat is dus wat ze die dag helaas gegeten heeft. Maar, de kans dat honden medicijnen via orgaanvlees binnen krijgt, is uiterst klein zo niet 'niet aanwezig'. Voor ieder medicijn staat namelijk een zekere periode voordat een dier weer geslacht mag worden. Want geloof het of niet, mensen eten ook orgaanvlees :biggrin2:! (denk alleen maar aan leverworst).
Door Lizzy
Overigens ben ik Linga Juliette de Bairacli Levy's recept bij nierproblemen/ziekten aan Linga aan 't geven. JdBL schrijft geweekte gerst (ongepolijst en geen meel) voor (geweekt in rauwe melk of karnemelk). Met peterselie en rauwe honing. Dus Linga krijgt 's morgens geplette geweekte gerst vlokken, geweekt in karnemelk, met peterselie en een volle lepel rauwe honing.

Ik weet het, gerst is graan. Maar ja, JdBL was bepaald niet dom. Dus tja, ik ga dit een maandje geven. Dan prikken we weer bloed en kijken we of/wat het gedaan heeft. En in de tussentijd kijk ik natuurlijk hoe Linga het hier op doet. Ja, laten we wel wezen, doet ze het niet lekker op gerst, dan stop ik er natuurlijk weer mee.

Ik geef het toe, een wanhoopsdaad maar toch de moeite waard om te proberen, vind ik. Ze vindt het heel lekker, dat wel :biggrin2:
Door *Dorothea*
Van peterselie gaat ze meer plassen, tenminste dat lees ik op wikipedia
Het verhoogt de afscheiding van urine door het afremmen van de Na+/K+-ATPase- pomp in de nieren. Hierdoor wordt de afscheiding van water en natrium versterkt en terzelfdertijd de absorptie van kalium verhoogd
Erwin gaf ook als advies peterselie, dus het zal wel ergens goed voor zijn. Ik ben er ook nog steeds niet achter waarom kikkererwten goed zouden zijn.
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Misschien toch gewoon eens een dierentolk raadplegen?
Ik was daar altijd zeer zeer zeer sceptisch over, maar gisteren las ik weer een heel opmerkelijk verhaal in de libelle (  :-[ :-X ) toen dacht ik ja waarom niet.
Ik ben ook zeer sceptisch maar ik heb er ook een paar keer over na lopen denken.... Zijn er goeie aan te bevelen?
Door Sonja
Lizzy schreef: Ik ben ook zeer sceptisch maar ik heb er ook een paar keer over na lopen denken.... Zijn er goeie aan te bevelen?
Volgens mij wist Tannetje er ook nog wel eentje? Misschien even aan haar vragen?
Door 202Spots
Ik vroeg Jean nog om details, en toen schreef zij dit terug (dat maak het helemaal highly unlikely, dat het daar dan van is):

Citaat
Also, the fact that you did change the food could be important, as I suspected her ravenous drinking was because of something in the food that had changed– too much salt, perhaps  ?  
Packed frozen in some leachable plastic container or some meat preservative added  ??      Best  Jean
Hoe bedoel je Lizzy? :-\
In wat ze terug schrijft lees ik juist dat de verandering in voer wel belangrijk kan zijn..
ook omdat ze al 'n idee had dat het vele drinken, misschien door verandering van voer kon wezen of te veel zout in 't voer, of iets chemies wat uit de plastic verpakking in het eten wat getrokken of houdbaarheidsmiddel in 't voer....

De Mary Straus site heeft ook aardig wat info.kweet niet of je daar al had gekeken?
http://www.dogaware.com/health/kidney.html
http://www.dogaware.com/articles/wdjincontinence.html
Dorothea*  

Erwin gaf ook als advies peterselie, dus het zal wel ergens goed voor zijn.
Ik ben er ook nog steeds niet achter waarom kikkererwten goed zouden zijn.

ik had dit over kikkererwten gevonden:

Due to the presence of the high fiber content, chickpeas are very beneficial for people suffering from insulin-resistance diabetes or hypoglycemia. This is done by preventing the sudden spike of blood sugar levels, which occurs after a meal.

Caution (Dals mogen niet veel purines.)
Chickpeas have considerable amounts of the naturally occurring substance called purines. Excessive intake of purines is associated with certain health problems, like gout and formation of kidney stones. This is because increased accumulation of purines leads to increased accumulation of uric acid in the body.
http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/ ... -5948.html

Ze gaan er ook meer van plassen..
Placed under the dominion of Venus, they offered a number of medical uses, including increasing sperm and milk, provoking menstruation and urine, and helping to treat kidney stones. Wild cicers were thought to be especially potent.
http://wikidoc.org/index.php/Chickpea
Door Lizzy
202Spots schreef: Hoe bedoel je Lizzy? :-\
In wat ze terug schrijft lees ik juist dat de verandering in voer wel belangrijk kan zijn..
ook omdat ze al 'n idee had dat het vele drinken, misschien door verandering van voer kon wezen of te veel zout in 't voer, of iets chemies wat uit de plastic verpakking in het eten wat getrokken of houdbaarheidsmiddel in 't voer....
Omdat Linga Carnibest heeft gekregen. En daar zit geen zout in, nog houdbaarheidsmiddel nog zal er iets chemisch uit plastic verpakking in zitten. Vandaar dat ik schrijf dat het daar niet van zal zijn.
De Mary Straus site heeft ook aardig wat info.kweet niet of je daar al had gekeken?
http://www.dogaware.com/health/kidney.html
http://www.dogaware.com/articles/wdjincontinence.html
De eerste link ken ik Dory. De tweede link niet. Die ga ik gelijk lezen!

ik had dit over kikkererwten gevonden:

Due to the presence of the high fiber content, chickpeas are very beneficial for people suffering from insulin-resistance diabetes or hypoglycemia. This is done by preventing the sudden spike of blood sugar levels, which occurs after a meal.

Caution (Dals mogen niet veel purines.)
Chickpeas have considerable amounts of the naturally occurring substance called purines. Excessive intake of purines is associated with certain health problems, like gout and formation of kidney stones. This is because increased accumulation of purines leads to increased accumulation of uric acid in the body.
http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/ ... -5948.html

Ze gaan er ook meer van plassen..
Placed under the dominion of Venus, they offered a number of medical uses, including increasing sperm and milk, provoking menstruation and urine, and helping to treat kidney stones. Wild cicers were thought to be especially potent.
http://wikidoc.org/index.php/Chickpea

Oh super, dank je! Geen kikkererwten voor Linga dus!
Door 202Spots
Lizzy schreef: Omdat Linga Carnibest heeft gekregen. En daar zit geen zout in, nog houdbaarheidsmiddel nog zal er iets chemisch uit plastic verpakking in zitten. Vandaar dat ik schrijf dat het daar niet van zal zijn.
Okay, nou snap ik 't!  ;)
Door Lizzy
Esther Q schreef: Ik heb positieve ervaringen met drie verschillende. Eentje daarvan is dezelfde als die Astrid ooit geraadpleegd heeft.
Hoe heet die mevrouw ook alweer, die Astrid toen ook heeft geraadpleegd? En wil je ook de namen van die andere 2 met me delen?
Door Esther Q
Lizzy schreef: Hoe heet die mevrouw ook alweer, die Astrid toen ook heeft geraadpleegd? En wil je ook de namen van die andere 2 met me delen?
Susan Knauf, Jolanda Hazemeijer en Annita van der Stroom. Deze laatste kent Astrid ook (geloof ik). Als je interesse hebt in mijn persoonlijke ervaringen wil ik die per pb wel geven, maar uiteindelijk moet het gewoon met jou klikken, zoals Tannetje zegt.
Esther Q schreef: Susan Knauf, Jolanda Hazemeijer en Annita van der Stroom. Deze laatste kent Astrid ook (geloof ik). Als je interesse hebt in mijn persoonlijke ervaringen wil ik die per pb wel geven, maar uiteindelijk moet het gewoon met jou klikken, zoals Tannetje zegt.
Reactie verwijderd. Foutje :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door