Moderator: Lizzy
Mevroi Kruim schreef: Ik heb de afgelopen jaren de Scaliborband gebruikt, werkte heel goed en geen problemen bij de honden.De pulvex druppels zijn een goed alternatief voor de scaliborband.
Dit jaar heb ik een probleem omdat Logi liefst de hele wandeling bij Kátur in de nek hangt, dan vind ik die band toch niet zo fijn. Geen idee wat een goed alternatief is dus ik lees ff mee.
Sanyo schreef: Sanne heeft een mega hotspot van de Scalibor band gehad, op haar borst/keel, die heel moeilijk onder de knie te krijgen was.Ja is echt jammer dat die shampoo er niet meer is.
Ik durf hem dus niet weer te gebruiken. Op zich jammer, want hij werkte echt perfect, geen teek meer gezien.
Eerder was er ook nog Scalibor shampoo, die 2 weken werkzaam was, maar helaas is die niet meer verkrijgbaar.
*Dorothea* schreef: De pulvex druppels zijn een goed alternatief voor de scaliborband.Maar wat is 't verschil dan tussen pulvex druppels en bijv. frontline of practic? Is pulvex ook chemische rotzooi, of is dat iets op natuurlijke basis?
Malamoods schreef: Maar wat is 't verschil dan tussen pulvex druppels en bijv. frontline of practic? Is pulvex ook chemische rotzooi, of is dat iets op natuurlijke basis?Pulvex is ook chemische rotzooi, er zit een zelfde soort stof in als in de scalibor.
pike schreef: Voor PIke vroeger gebruikte ik de scaliborband. Geen problemen mee en werkte perfect. Toen Armagnac erbij kwam ben ik er mee gestopt omdat ze veel in elkaars nek hangen. Van Pulvex kregen ze een langdurig vieze vette plek in de vacht. Nu gebruik ik voor die twee Prac-tic, daar zie je na een dag niets meer van en het werkt vrij aardig.