Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

willson had ook dit soort plekken na een narcose van het infuus ik heb er van alles op gesmeert maar niets hielp
uiteindelijk tijdens het koken zag ik de fles zonnebloemolie ....dat erop gedaan en dat hielp.
Misschien helpt het bij yuki ook...succes
lidija schreef: willson had ook dit soort plekken na een narcose van het infuus ik heb er van alles op gesmeert maar niets hielp
uiteindelijk tijdens het koken zag ik de fles zonnebloemolie ....dat erop gedaan en dat hielp.
Misschien helpt het bij yuki ook...succes
Dan zou 't hier olijfolie worden. Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook regelmatig als body lotion gebruik. Lekker zuiver, prima spul!!
*anna* schreef: ik wist niet dat er gel bestond , ik heb altijd standaard de creme, het helpt echt!
Yupz, ze breiden steeds verder uit, gel, rescue kids (zonder alcohol op glycerine basis) en binnenkort komt er ook een pets versie...
de creme vind ik bij mezelf soms branden als het een gevoel plekje is (heb heel teer huidje;)) en daarover wil ik nog steeds een maitje sturen naar TS products, of ze de creme niet wat hypo allergener kunnen maken zeg maar, maar dat vergeet ik steeds of heb er dan net geen puf voor  ::) ::)
Die rescue gel is echt super.
Ik had in de brandnetels gegrepen in de tuin, steeds wat rescue gel er op en het werkt  verkoelend en daarna voel je eigenlijk niets bijzonders meer. Misschien dat het daardoor minder triggert om er aan te zitten?
Ik deed het dan wel vlak voordat we gingen wandelen, dan is Sofi zo opgewonden om naar buiten te gaan, dan heeft ze geen tijd om zichzelf te likken of te bijten. Zelfde verhaal als ze eten krijgt.
Ik heb altijd Nestosyl in huis, het enige wat mij helpt en vooral bij jeuk e.d. Djeena knaagde zomers nog weleens aan haar voetzooltjes en deed dat
's nachts zodat ik het niet wist  :( . Soms beet zij het echt kapot. Ik deed dan een heel klein beetje Nestosyl erop met pleisters en leukoplast want anders kon zij niet lopen buiten. Ik lette er wel op dat zij het niet oplikte.

Ik zou wel eerst de bijsluiter downloaden of je het wat vindt. Maar mss ken je het wel  :)
Wat ik zelf waarschijnlijk zou doen als de kant en klare rescue gel geen optie is is zelf mengen: aloe vera gel (ik gebruik volatile) met een heel klein beetje Tamanu olie er door (Jojoba kan ook, tamanu heeft nog een veel betere huidgenezende, pijndovende en jeukstillende werking, voor wie het niet kent, is groenige vrij kruidig ruikende vette planten olie, zo hou je de verkoelende werking van aloe vera plus nog de extra voordelen van olie, minder kans op uitdroging wat natuurlijk ook weer jeukt) en dan zelf rescue druppels (4) en crab apple (2) toevoegen...
We gaan het nu al enkele dagen te lijf met Calendula zalf van Weleda...dat gaat goed. Eenmaal daags opsmeren en afdekken met een gaasje en vetwrap. Na enkele uren verwijderen en dan krijgt hij zijn euh....pyama-tje aan, zodat hij er niet meer bij kan.
Het is aan t genezen  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door