Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Senna99
Hé bah, ik snap heel goed hoe dit aan jullie allemaal knaagt..
Ik hoop en duim er voor dat deze AB-kuur beter zal aanslaan dan de vorige.
Moet gewoon goed komen met jullie meisje!
Door Lizzy
Rovanna schreef: Ik snap helemaal dat je er ziek van wordt Lizzy maar wat bof jij met Dorothea :angel: :doctor:
Ja. Zeg dat wel. Dorothea is echt fantastisch!!!!!!!!!!! In het kwadraat, maal 1000! Ze is de afgelopen 18 dagen echt alsmaar bezig geweest met of zij de oorzaak van dit probleem kan achterhalen. Waar vind je zo'n DA?! Ik ben haar ook ongekend dankbaar :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

En het is misschien toeval, dus ik zeg dit in fluistermodes [fluister]sinds Linga AB krijgt, heeft ze gisteren voor het eerst maar 2 keer water gedronken in plaats van 4 keer. Ze dronk de afgelopen tijd 1600 ml water en gisteren 1100 ml. Maar, het kan een toevalstreffer zijn dus vandaag meten wij wederom de hoeveelheid water die zij drinkt[/fuister]

Vandaag gaat Leo naar de praktijk van Dorothea (ik moet werken) om bloed af te laten nemen. Dit wordt opgestuurd naar het VetMed lab om te onderzoeken of zij antilichamentiter heeft op 8 Lepto bacterieen. Binnen 3 tot 5 werkdagen moeten wij daar de uitslag van binnen krijgen. En als het Lepto is, dan bekijken Dorothea en ik of het nodig is alle honden hier preventief AB te geven.

Jullie begrijpen vast dat ik nu vrees voor Biscuit.... Zij is in zeer direct contact geweest met Linga. En als Linga een Lepto besmetting heeft en als Biscuit deze rottige bacterie van Linga krijgt... Ik probeer er niet aan te denken... Ze is nog maar een baby  :'( :'( :'( :'(.

Misschien vragen jullie je af waarom wij die kleine niet gewoon uit voorzorg AB geven? Daar hebben Dorothea en ik het uitgebreid over gehad maar de AB die zij daarvoor moet krijgen, is schadelijk voor het gebit. En er is nog een andere AB waar we dan voor kunnen kiezen maar die is schadelijk voor het skelet (omdat ze in de groei is). Dus zo gemakkelijk grijp je dan ook weer niet naar AB, aangezien de besmetting van Linga op Biscuit nou ook weer niet zo hysterisch groot is, aangezien Linga al eerder Baytril AB heeft gekregen (6 dagen) en deze de uitscheiding van de bacterie voorkomt en dus nu Doxy krijgt, die de uitscheiding van de bacterie ook stopt. Maar ja goed, Linga is natuurlijk al die weken ontzettend incontinent geweest en heeft dus overal in huis urine gelekt. Dus ja, ik ben bang. Ronduit. Maar ik probeer niet in paniek te raken.
Door henneke
makkelijk om te zeggen vooral niet in paniek raken maar in deze tijd van grote zorgen een hele opgave om niet te doen , ik vind het zo knap hoe je op de been blijft  :-*
als het bloed in Duitsland is onderzocht is het dan zeker of Linga Lepto heeft ?
Door Lizzy
henneke schreef: makkelijk om te zeggen vooral niet in paniek raken maar in deze tijd van grote zorgen een hele opgave om niet te doen , ik vind het zo knap hoe je op de been blijft  :-*
als het bloed in Duitsland is onderzocht is het dan zeker of Linga Lepto heeft ?
Ja, soms lukt het ook niet hoor, ga ik volledig met mezelf aan de haal. Maar dan krijg ik een PB van Dorothea met "rustig, we moeten onze kalmte bewaren" (hoor wie het zegt :biggrin2: :-*) en dan gaat het wel weer. Soort van.

Volgens mij is een antilichaamtiter niet 100%. Dat wil zeggen: als er een titer hoog is, dan is het zeker dat Linga besmet is met deze specifieke Lepto bacterie. Maar als er geen titer hoog is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet besmet is met Lepto. Maar, volgens mij nemen we nu wel bloed af op het juiste moment. Toch Dorothea? Dus volgens mij is de kans wel groot dat als er geen hoge titer is, er geen Lepto besmetting is.
Door henneke
Lizzy schreef: Ja, soms lukt het ook niet hoor, ga ik volledig met mezelf aan de haal. Maar dan krijg ik een PB van Dorothea met "rustig, we moeten onze kalmte bewaren" (hoor wie het zegt :biggrin2: :-*) en dan gaat het wel weer. Soort van.

ahhh die Dorothea arme meid , die moet maar rustig blijven en verstandig .

Volgens mij is een antilichaamtiter niet 100%. Dat wil zeggen: als er een titer hoog is, dan is het zeker dat Linga besmet is met deze specifieke Lepto bacterie. Maar als er geen titer hoog is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet besmet is met Lepto. Maar, volgens mij nemen we nu wel bloed af op het juiste moment. Toch Dorothea? Dus volgens mij is de kans wel groot dat als er geen hoge titer is, er geen Lepto besmetting is.
ok duidelijk  ;)
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Volgens mij is een antilichaamtiter niet 100%. Dat wil zeggen: als er een titer hoog is, dan is het zeker dat Linga besmet is met deze specifieke Lepto bacterie. Maar als er geen titer hoog is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet besmet is met Lepto. Maar, volgens mij nemen we nu wel bloed af op het juiste moment. Toch Dorothea? Dus volgens mij is de kans wel groot dat als er geen hoge titer is, er geen Lepto besmetting is.
Ja zo zit het, 2 weken na besmetting vind je een hoge antilichaamtiter. Helaas bestaan er 223 serotypes van die bacterie, gisteren las ik nog dat er weer een nieuwe is ontdekt, en ze testen maar op 8 types die veel voorkomen. Daarnaast maken niet alle honden antilichamen, dat is ook de reden dat er zoveel honden zijn die die bacterie in hun nieren dragen. Dus vinden we een stijging dan is dat bewijzend. Linga is wel gevaccineerd tegen lepto, maar dat geeft slechts 3 maanden een titerstijging voor alleen L. canicola en L. icterohaemoragiae
Het is ook mogelijk om de bacterie in bloed en urine aan te tonen, maar dat is lastig omdat ze al aan de antibiotica zit en de bacterie intermitterend wordt uitgescheiden.
Lizzy schreef: En er is nog een andere AB waar we dan voor kunnen kiezen maar die is schadelijk voor het skelet (omdat ze in de groei is).

Ik denk dat Rover dus als pup deze AB heeft gehad; hij is immers echt achtergebleven in groei.

Preventief AB geven? Ik zou het niet doen.
En..... kalmte gaat je redden :-* Aan paniek heet niemand iets ;)
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op di 04 mei 2010, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
Sjongejonge Liz... Ik was even een weekje op vakantie, maar had toch echt gehoopt én verwacht dat het nu beter zou gaan. Wat een onzekerheid zeg!! Hou je hoofd koel, het gaat gewoon helemaal goedkomen met Ling, echt!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door