Moderator: Lizzy
Rovanna schreef: Ik snap helemaal dat je er ziek van wordt Lizzy maar wat bof jij met DorotheaJa. Zeg dat wel. Dorothea is echt fantastisch!!!!!!!!!!! In het kwadraat, maal 1000! Ze is de afgelopen 18 dagen echt alsmaar bezig geweest met of zij de oorzaak van dit probleem kan achterhalen. Waar vind je zo'n DA?! Ik ben haar ook ongekend dankbaar![]()
![]()
henneke schreef: makkelijk om te zeggen vooral niet in paniek raken maar in deze tijd van grote zorgen een hele opgave om niet te doen , ik vind het zo knap hoe je op de been blijft :-*Ja, soms lukt het ook niet hoor, ga ik volledig met mezelf aan de haal. Maar dan krijg ik een PB van Dorothea met "rustig, we moeten onze kalmte bewaren" (hoor wie het zegt
als het bloed in Duitsland is onderzocht is het dan zeker of Linga Lepto heeft ?
Lizzy schreef: Ja, soms lukt het ook niet hoor, ga ik volledig met mezelf aan de haal. Maar dan krijg ik een PB van Dorothea met "rustig, we moeten onze kalmte bewaren" (hoor wie het zegtok duidelijk![]()
) en dan gaat het wel weer. Soort van.
ahhh die Dorothea arme meid , die moet maar rustig blijven en verstandig .
Volgens mij is een antilichaamtiter niet 100%. Dat wil zeggen: als er een titer hoog is, dan is het zeker dat Linga besmet is met deze specifieke Lepto bacterie. Maar als er geen titer hoog is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet besmet is met Lepto. Maar, volgens mij nemen we nu wel bloed af op het juiste moment. Toch Dorothea? Dus volgens mij is de kans wel groot dat als er geen hoge titer is, er geen Lepto besmetting is.
Lizzy schreef: Volgens mij is een antilichaamtiter niet 100%. Dat wil zeggen: als er een titer hoog is, dan is het zeker dat Linga besmet is met deze specifieke Lepto bacterie. Maar als er geen titer hoog is, wil dat nog niet zeggen dat ze niet besmet is met Lepto. Maar, volgens mij nemen we nu wel bloed af op het juiste moment. Toch Dorothea? Dus volgens mij is de kans wel groot dat als er geen hoge titer is, er geen Lepto besmetting is.Ja zo zit het, 2 weken na besmetting vind je een hoge antilichaamtiter. Helaas bestaan er 223 serotypes van die bacterie, gisteren las ik nog dat er weer een nieuwe is ontdekt, en ze testen maar op 8 types die veel voorkomen. Daarnaast maken niet alle honden antilichamen, dat is ook de reden dat er zoveel honden zijn die die bacterie in hun nieren dragen. Dus vinden we een stijging dan is dat bewijzend. Linga is wel gevaccineerd tegen lepto, maar dat geeft slechts 3 maanden een titerstijging voor alleen L. canicola en L. icterohaemoragiae
Lizzy schreef: En er is nog een andere AB waar we dan voor kunnen kiezen maar die is schadelijk voor het skelet (omdat ze in de groei is).