Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Waarom zou je 1 pil geven? Dan bereik je nooit werkzame spiegels in het bloed bij zo'n grote hond. Je kunt wel evt in een later stadium minder geven als er een bepaalde dosis in het bloed is, maar juist een startdosering is vaak hoger. Na 2 dagen carprofenl moet je echt wel verbetering zien, dus je geeft te weinig.
Rovanna schreef: Ik heb Norocarp 50 mg en mag tot 3x daags 1 tablet daarom dacht ik te beginnen met 1.
Dat is de dagelijkse dosering voor een hond van 12,5 kg. Ik snap niet helemaal hoe ze komen tot 3 keer daags, dan bereik je dus nooit een therapeutische dosis in het bloed. Het is beter om in één keer een dosis te geven.
1 x daags 3, is voor een hond van 37.5 kg.
*Dorothea* schreef: Ik snap niet helemaal hoe ze komen tot 3 keer daags, dan bereik je dus nooit een therapeutische dosis in het bloed. Het is beter om in één keer een dosis te geven.
Gaat dit ook op voor andere pijnstillers, zoals rimadyl? Is het beter op de maximale dosis in 1x te geven,  dan te verdelen (de helft 's morgens en de andere helft 's avonds)?
Annak slikt nu vier dagen deze pijnstillers maar het gaat niet beter. Het gaat zelfs niet goed. Hij loopt slechter (loopt nu voor mank), kan minder goed opstaan en gaat moeilijker liggen.
Tot overmaat van ramp heb ik hem gisteren laten vallen >:( >:(: als hij in de auto moet, dan zet ik zijn voorpoten op de rand van de achterbak en til dan zijn achterpoten de auto in. Gisteren maakte ik een verkeerde draai en hij lazerde zo op zijn zij en toen op zijn rug op straat. O, ik heb me een partij zitten janken bij hem. Echt vreselijk gewoon. Ik kon er niets aan doen. Hij is best zwaar. :'( :'( Toen liep ie overigens al mank. 's Morgens was hij zelf al van mijn bordes gelazerd; hij zet dan zijn achterpoot per ongeluk verkeerd en kan zichzelf dan niet meer corrigeren. Ik vind het zo vreselijk allemaal.

Mensen, wat kan ik nog doen om voor hem het leven draaglijker te maken. Het is nog lang zijn tijd niet, echt niet........ :'(
:'(

Houdt hij van zwemmen??
Geef je hem visolie?

Misschien kun je een pijnstillende injectie halen bij de da...dat werkt bij Yuki altijd heel goed (itt orale pijnstilling)...

en massage en/of doorbewegen?

Ow, hoe kan ik t vergeten; osteopathie natuurlijk!!!  :)
Door Lizzy
Oh bah Mo, wat ontzettend naar :'( :'( :'( :'(. Kun je een andere pijnstiller proberen? Je hebt nu Rimadyl? Je kunt nog Metacam en Previcox proberen..... Brutus reageert ook echt heel anders op de een of de andere pijnstiller. En ja, ik zou toch Corta RX erbij gaan geven. Oh bah, wat een toestanden :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door