Moderator: Lizzy
Rovanna schreef: Oké wat zal ik doen dan? Twee of drie?Hoeveel weegt Annak en hoeveel mg zijn die tabletten?
Rovanna schreef: Ik heb Norocarp 50 mg en mag tot 3x daags 1 tablet daarom dacht ik te beginnen met 1.Dat is de dagelijkse dosering voor een hond van 12,5 kg. Ik snap niet helemaal hoe ze komen tot 3 keer daags, dan bereik je dus nooit een therapeutische dosis in het bloed. Het is beter om in één keer een dosis te geven.
Rovanna schreef: Oké dus beter direct 3 tabletten geven? Annak is 34 kg.Ja, zou ik doen, als het goed gaat kun je dan evt over een week terug naar 1,5 per dag.
*Dorothea* schreef: Ik snap niet helemaal hoe ze komen tot 3 keer daags, dan bereik je dus nooit een therapeutische dosis in het bloed. Het is beter om in één keer een dosis te geven.Gaat dit ook op voor andere pijnstillers, zoals rimadyl? Is het beter op de maximale dosis in 1x te geven, dan te verdelen (de helft 's morgens en de andere helft 's avonds)?
*Remy* schreef: Gaat dit ook op voor andere pijnstillers, zoals rimadyl? Is het beter op de maximale dosis in 1x te geven, dan te verdelen (de helft 's morgens en de andere helft 's avonds)?Ja dat geldt ook voor rimadyl.