Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Fido
Borke schreef: Rationeel bezien is bioresonantie voor mijn gevoel moderne kwakzalverij :-\

Dat gezegd hebbende... ik loop al meer dan een jaar bij een bioresonantie therapeut die mij voedselallergie heeft ontdekt en ik ga me er steeds beter door voelen en heb niet de indruk dat het alleen maar door het dieet komt.

Het is simpel te proberen en belast de hond niet - ik zou het gewoon proberen :biggrin2:
gebaseerd op kwantummechanica en dat is toch heel wetenschappelijk :biggrin2: (kan me geen drogere wetenschap zo 123 bedenken)
Door claudiaB
Nicky schreef: Dat klinkt iig al posotief! Nu rustig afwachten maar...Is hij ook zo moe?
Ja, hij heeft gisteren nadat hij thuis kwam liggen slapen.
Ze heeft er wel voor gewaarschuwd dat hij erg moe kon zijn.
Door Esther Q
Borke schreef: Rationeel bezien is bioresonantie voor mijn gevoel moderne kwakzalverij :-\
Als je bedenkt dat het menselijk energieveld kan worden waargenomen met meetapparatuur, net als radiogolven bv, dan kan dat rationeel wel begrepen worden denk ik?
Door claudiaB
Rosalie schreef: Heeft Chico "ook aan het apparaat gelegen" omdat hij ook moe was?
Zou wel fijn zijn als het gaat helpen.
Duimduimduim
Ja, hij heeft een behandeling gehad om z'n galblaas en lever te ondersteunen.

Hij krijgt ook 2 homeopathische middelen.
Carsinosium en Ignatia en daarbij schüsslerzout nr 12
En nu maar hopen dat het jeuken minder gaat worden!
Door claudiaB
Rosalie schreef: Wanneer moet je terug?
Dat weet ik niet.
Ik geloof dat we eerst gaan kijken wat de homeopathie gaat doen.
Hij heeft wel een flesje meegekregen dat "meeliep"met de bioresonantie en van dat flesje moet hij druppels innemen om de werking van de Bioresonantie te verlengen.
Door nonna
Mijn hond heeft ook al jaren last van jeuk, vooral in de zomer.
Ik heb allergietest gedaan met de bioresonantie en daar kwam uit dat ze overgevoelig reageert op granen, kipeiwit en vlooienallergie. Geen pollenallergie.
Ben ook naar holistisch da in de Bilt geweest en daar kwam uit dat haar hypofyse uit balans was. Kreeg druppels mee en dat deed zeker wat, behalve tegen de jeuk. Ze werd erg vrolijk en stoer. Ze kan soms wat angstig zijn.
Ze krijgt al 2 jaar Carnibest en dat bevalt prima, alleen de jeuk blijft komen en gaan. Soms denk ik dat het komt door het gesnaai onderweg bij het uitlaten in de buurt. Ze houdt van kattepoep(kunnen ook granen inzitten natuurlijk). Of het zwemmen, ze heeft weer paar keer in het water gezeten. Alleen bij het uittesten van het water waar ze in zwemt met bioresonantie leverde niks op. Het was neutraal.  Zo blijven we doormodderen. Ze heeft nu ruim een week niet gezwommen en het gaat weer wat beter. En ik houd haar goed aan de lijn met uitlaten sávonds zodat ze niet kan gaan snacken. Dat van die granen dat geloof ik zeer zeker, de hormoondisbalans geloof ik ook. Alleen het water verdenk ik nog steeds en dat kwam er niet uit met de bioresonantie. Het is vaak erg lastig met jeuk, er kunnen vele oorzaken zijn.
Al met al vond ik het een hele prettige manier van behandelen. Ze nam ruim de tijd. Alleen de jeuk blijft komen en gaan, hoop dat we het deze zomer een beetje onder controle kunnen houden. Ook mijn hond had in Dec. geen jeuk! 
Door claudiaB
Wat ik heb begrepen is jeuk de meest moeilijk te behandelen klacht.
Ik ben al blij met een vermindering.
Op dit moment is de jeuk erger dan normaal, maar dat komt omdat alle uitscheidingsorganen zijn geactiveerd en de huid valt daar ook onder.
We wachten af.......
Door Quinten
Een collega en vriend van mij is gediplomeerd bioresonantie-therapeut voor mens en dier. Hij praktiseert in Zwolle.
Als iemand belangstelling heeft dan geef ik de gegevens graag door.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door