Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Aquillo schreef: De New guinea Singing dog.http://en.wikipedia.org/wiki/File:New_G ... ng_Dog.jpg lijkt er op Henk.
In Thailand heb je daadwerkelijk de Maa Paa = Dhole – Asian Wild Dog http://www.canids.org/species/Cuon_alpinus.htm en http://www.panda.org/about_our_earth/sp ... als/dhole/ en het is heel bijzonder dat je hem gezien hebt. :)
mooi, het lijkt wel wat een vos :)
Aquillo schreef: De New guinea Singing dog.http://en.wikipedia.org/wiki/File:New_G ... ng_Dog.jpg lijkt er op Henk.
In Thailand heb je daadwerkelijk de Maa Paa = Dhole – Asian Wild Dog http://www.canids.org/species/Cuon_alpinus.htm en http://www.panda.org/about_our_earth/sp ... als/dhole/ en het is heel bijzonder dat je hem gezien hebt. :)
Heeeeeeeee heb je het topic wat ik eens heb geopend hier over wat ik gezien heb 1 week in de bergen  in uteradit chaing mai en  Phrea want daar heb ik gewoond in dat gebied tegen de bergen aan ik heb ze ook zien eten dat heb ik hier verteld maar werd  niet als een soort bewijs over wat wolven , ik vroeg groete,s eten  aan gehaald  grt henk dank je voor de leuke reactie. Ja nu woon ik aan de kust ook lekker  maar tochhhhhhhhhhh de natuur si niets hier
Exect schreef: Heeeeeeeee heb je het topic wat ik eens heb geopend hier over wat ik gezien heb 1 week in de bergen  in uteradit chaing mai en  Phrea want daar heb ik gewoond in dat gebied tegen de bergen aan ik heb ze ook zien eten dat heb ik hier verteld maar werd  niet als een soort bewijs over wat wolven , ik vroeg groete,s eten  aan gehaald  grt henk dank je voor de leuke reactie. Ja nu woon ik aan de kust ook lekker  maar tochhhhhhhhhhh de natuur si niets hier
nee :-[ ga ik wel zoeken lijkt me leuk :)
Honden zijn wolven en wolven eten geen groentes.
hallo
over bovenstaande hoeven we niet meer te discusseren. TEMINSTE IK NIET
Ik heb namelijk diverse MOOIE GECOPIEERDE SPEELFILMS  bekeken over wolven de afgelopen perioden ja moet wat te doen hebben e,,h de geheledag met me notebook op het strand aanwezig zijn gaat ook vervelen , ,,,Het, het totaal beeld kan nooit en ternimmer in een natuurafspiegeling gegeven worden , het enige wat onze huishond er nog van over hebt is dat hij ook carnivor is en een carnivor eet vlees . Maar wat wij geven is uitgebalanceerde voeding maken de keuze,s  in zijn vlees soor(ten) sommige geven groete,s (l)DIT ALLES  Top dat voorop gesteld,,,,,:!  Maar niets in vergelijking de wolf ,, laat ik het zo anders  noemen de wilde hondachtigen. Dus vergelijking is alleen nog de/het  Carnivor wat het met elkander hebt
In die films komt 100% naar voren dat een in het wild levende hond nooit een groter gezond beest te pakken kan krijgen  Voorbeeld evt Kip loop niet wild rond , eend vliegt weg , dus die soorten kan hij nooit eten in gezonde vorm misschien een keer eend die mank of vleugel lam is door een oorzaak,en die dan bijv wat komt drinken ook uit het meeeer tje    ;D  ook duif niet of vogelsoorten,,, . Wel zag je in die films met grote regelmaat  dat ze een hertje of soort geitje en ik zeg met nadruk tje omdat volwassen dieren van het soort dus hert of geit op moeilijk als ze gezond zijn te pakken is/zijn   . of een konijn tje geen grote konijn in gezonde toestand bijna ook niet.Dit wat ik  alle,s zeg is het gegeven comentaar verslag bij die films,,  Wel eet wat ik gezien heb toch soort groente,s in een andere vorm welte verstaan  maar toch ,,,blad van planten gras /besssen  knolgewas  van planten dus ,,,,,
Maar voorop nog gesteld TOP hoe wij voeren.

GRT Henk et Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op ma 24 mei 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
;) In onderstaand filmpje hebben Noordpool wolven geen enkele moeite met het vangen van gevogelte.

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid ... ue&bbcws=2

Ook zou beweerd worden dat wilde honden en wolven vis niet op hun dagelijkse menu hebben staan.
In de volgende link zijn toch duidelijk beelden vastgelegd die het tegendeel laten zien:
http://carnivoren.rauwevoedingvoorhonden.nl/

Onze huiscarnivoren zijn afhankelijk van wat wij hen te bieden hebben. Mensen hebben de keuze om bio-industrie, wild en biologisch te voeren. Is dat voornl. bio-industrie, dan is het wellicht verstandig om gebruik te maken van het overige wat je tot je beschikking hebt. Of dat per definitie groentes moeten zijn, is naar mijn mening ook weer een discussie waard. De meeste groentes uit een supermarkt hebben weinig biologische waardes over of je moet bewust kiezen voor biologisch geteeld of eigen tuingroentes.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op ma 24 mei 2010, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SandraH schreef: ;) In onderstaand filmpje hebben Noordpool wolven geen enkele moeite met het vangen van gevogelte.

http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid ... ue&bbcws=2

Ook zou beweerd worden dat wilde honden en wolven vis niet op hun dagelijkse menu hebben staan.
In de volgende link zijn toch duidelijk beelden vastgelegd die het tegendeel laten zien:
http://carnivoren.rauwevoedingvoorhonden.nl/

Onze huiscarnivoren zijn afhankelijk van wat wij hen te bieden hebben. Mensen hebben de keuze om bio-industrie, wild en biologisch te voeren. Is dat voornl. bio-industrie, dan is het wellicht verstandig om gebruik te maken van het overige wat je tot je beschikking hebt. Of dat per definitie groentes moeten zijn, is naar mijn mening ook weer een discussie waard. De meeste groentes uit een supermarkt hebben weinig biologische waardes over of je moet bewust kiezen voor biologisch geteeld of eigen tuingroentes.
Zijn geweldige mooie filmpjes  ,en natuurlijk zal het egbied er ook wat mee temaken hebben met ed jacht anders
Exect schreef: Honden zijn wolven en wolven eten geen groentes.
hallo
over bovenstaande hoeven we niet meer te discusseren. TEMINSTE IK NIET
Ik heb namelijk diverse MOOIE GECOPIEERDE SPEELFILMS bekeken over wolven de afgelopen perioden ja moet wat te doen hebben e,,h de geheledag met me notebook op het strand aanwezig zijn gaat ook vervelen , ,,,Het, het totaal beeld kan nooit en ternimmer in een natuurafspiegeling gegeven worden , het enige wat onze huishond er nog van over hebt is dat hij ook carnivor is en een carnivor eet vlees . Maar wat wij geven is uitgebalanceerde voeding maken de keuze,s in zijn vlees soor(ten) sommige geven groete,s (l)DIT ALLES Top dat voorop gesteld,,,,,:! Maar niets in vergelijking de wolf ,, laat ik het zo anders noemen de wilde hondachtigen. Dus vergelijking is alleen nog de/het Carnivor wat het met elkander hebt
In die films komt 100% naar voren dat een in het wild levende hond nooit een groter gezond beest te pakken kan krijgen Voorbeeld evt Kip loop niet wild rond , eend vliegt weg , dus die soorten kan hij nooit eten in gezonde vorm misschien een keer eend die mank of vleugel lam is door een oorzaak,en die dan bijv wat komt drinken ook uit het meeeer tje ;D ook duif niet of vogelsoorten,,, . Wel zag je in die films met grote regelmaat dat ze een hertje of soort geitje en ik zeg met nadruk tje omdat volwassen dieren van het soort dus hert of geit op moeilijk als ze gezond zijn te pakken is/zijn . of een konijn tje geen grote konijn in gezonde toestand bijna ook niet.Dit wat ik alle,s zeg is het gegeven comentaar verslag bij die films,, Wel eet wat ik gezien heb toch soort groente,s in een andere vorm welte verstaan maar toch ,,,blad van planten gras /besssen knolgewas van planten dus ,,,,,
Maar voorop nog gesteld TOP hoe wij voeren.

GRT Henk et Thailand
Tja wil je mijn podenco's zien jagen? Die vangen dus met gemak gezonde grote konijnen en Aquillo presteert het om vogels uit de lucht te slaan als ze laag over vliegen.. Dat ze wilde eend en duif niet lusten is een tweede, maar jagen er op doen ze wel. En wellicht mislukt dat gelukkig bijna altijd (en vinden ze vogels daardoor minder interessant) , toch kunnen ze bij gebrek aan voedsel wel op gevogelte gaan jagen.
Podenco's en wellicht ook andere rassen kunnen in grotere roedels overigens wel op jacht gaan naar groter wild. Jagen doen ze dan net als wolven gezamelijk met een eigen tactiek.
Ooit had een oom van me een reepincher die regelmatig merels ving. (leven overwegend op de grond)

Je hebt het over honden, bedoel je eigenlijk de verwilderde huishonden of de echte wilde honden zoals die in Afrika?
En als het over kippen gaat. die hebben in het wild hun oorspronkelijke broeders en zusters lopen den aan parelhoen, kwartels of andere looptypes.
;D
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 21 jun 2010, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb Saluki's gehad die stapelgek waren op mandarijn. sinaasappel, appel,druiven en ook plukten ze zelf de onrijpe perziken van de boom.
Sperziebonen zo van de struik eten vonden ze ook heerlijk. De Saluki's die ik nu heb eten ook graag fruit vooral gedroogd en zoet fruit.

We lopen regelmatig aan het strand en daar jakkeren ze veel achter meeuwen aan maar hebben er nog nooit een gevangen.
En vis eten, gemalen zalmkarkas gaat er wel in maar andere vis niet. Mijn ras is meer dan 2000 jaar oud en altijd woestijn hond geweest, daar is natuurlijk ook weinig vis te vinden.
Kip met veren of andere hele prooidieren eten ze ook niet. Ze vangen wel eens een merel maar als het dier dood is doen ze er verder niets mee, ook een ander huisdier is wel eens gepakt en ook niet opgegeten gelukkig.

Ik heb een Whippet gekent die at zich gek in rozenbottels, plukte ze onder een wandeling razendsnel van de struiken.

Groet Tineke.
saluki schreef: Ik heb Saluki's gehad die stapelgek waren op mandarijn. sinaasappel, appel,druiven en ook plukten ze zelf de onrijpe perziken van de boom.
Sperziebonen zo van de struik eten vonden ze ook heerlijk. De Saluki's die ik nu heb eten ook graag fruit vooral gedroogd en zoet fruit.

We lopen regelmatig aan het strand en daar jakkeren ze veel achter meeuwen aan maar hebben er nog nooit een gevangen.
En vis eten, gemalen zalmkarkas gaat er wel in maar andere vis niet. Mijn ras is meer dan 2000 jaar oud en altijd woestijn hond geweest, daar is natuurlijk ook weinig vis te vinden.
Kip met veren of andere hele prooidieren eten ze ook niet. Ze vangen wel eens een merel maar als het dier dood is doen ze er verder niets mee, ook een ander huisdier is wel eens gepakt en ook niet opgegeten gelukkig.

Ik heb een Whippet gekent die at zich gek in rozenbottels, plukte ze onder een wandeling razendsnel van de struiken.

Groet Tineke.
dat je Saluki's geen hele prooidieren wil eten zegt niets over ze. De Podenco stamt uit de tijd van de Feniciers en het oude Egyptische rijk (7000 v chr.). Deze eten dan wel niet graag een bevederde prooi (en dat zal meer uit miezemuizerigheid zijn omdat ze goed gevoed worden), maar een haas, konijn, rat, muis, hert in het jasje wordt graag gegeten. Overigens ook graag gevangen, gedood en gegeten als ze de kans krijgen. ;D
En vis kennen ze van oorsprong ook niet, maar ze eten met graagte hele makreel, zalmkoppen, sardines, poon etc. zolang het maar vers is. Ook aan het strand breken ze graag nog levende schelpdieren open om de inhoud op te peuzelen. ;D
saluki schreef: Hele trossen hebben ze gejat en opgegeten, nooit ziek geweest :biggrin2:
Gewoon geluk gehad.. :-\
Voordat ik wist dat het slecht was, heeft onze eerste hond heeft 'n zak met 3 pond rozijnen gestolen en opgevreten.
'n half uur later begon ze 'n paar keer te kotsen en kwamen de opgezwollen rozijnen naar boven.
Gelukkig had ze het meeste uit gekots, en ze was de volgende dag aardig aan de diaree,maar is er verder niet ziek van geworden.
Maar dat betekend niet dat ik mijn honden nu gewoon druiven en rozijnen geef, maar 3 of 4 halve druiven voor mijn maat hond
mag van mij terwijl ik zelf druiven eet,( ik bijt ze zelf de helft zodat ze niet in die grote ronde dingen stikken  ::))
Er wordt gezegd dat de pitjes een stof bevatten waar een hond aan dood kan gaan. Echter het artikel dat in de volgende link wordt beschreven spreekt over landbouwgif.. En dat lijkt me meer geloofwaardig over komen http://www.luna-zoo.com/druiven.htm
Er is voor zover ik weet nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek wat bewezen heeft waarom de druiven nou giftig zijn.
Er zijn ook druiven zonder pitjes en druiven die nergens mee bespoten zijn.

the current time, we know that grapes and raisins appear to cause renal failure in dogs who’ve ingested large amounts. However, we have not determined with certainty the toxic component, or the exact mechanism that causes renal failure. It is also not clear if only certain dogs are affected, or if long-term ingestions can lead to the same effects that a large one-time ingestion can. Because there are still many unknowns regarding the toxic potential of grapes and raisins, it is advisable not to give grapes or raisins to dogs in any amount.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door