Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Aquillo schreef: Niet alle honden eten het net zo min als alle wolven ;)
Ik ben helemaal niet verbaasd over wat honden uit genoemde  producten kunnen opnemen, maar ik ga het absoluut niet fijnmalen. ;) Wat mijn honden zelf willen krijgen ze ongemalen en onbewerkt. De rest struinen ze zelf in bos en in de moestuin.
Kvv en fijngemalen vlees  voer ik niet omdat honden een normaal gebit en kaken hebben die er voor bedoeld is om te scheuren en te bijten en niet om voer op te likken.

Nee en ook geen wolf met een vleesmolen, hakmachine, grinder. Ik ga er van uit dat mensen die echt van hun honden houden ze niet als een sofapotato laten leven. Kunstmatige zaken zijn dingen die mensen verzinnen en dieren niet.
Maar je zult je nog vergissen als een wild dier in koude tijden niets te eten heeft en er ligt op hun pad een bedrijf vol met biokippen, dan zullen ze echt niet schuwen om te proberen in te breken om het een en ander te verschalken.

Tja en als de rokers echt zulke dierenliefhebbers zijn zouden ze niet roken waar hun dieren bij zijn!  Kijk je kunt er van alles bij halen om te laten zien dat huisdieren meer ongeigenlijke dingen ondergaan, maar het ging hier om de discussie om wel of geen groentenmixjes. En daar heb ik op gereageerd met mijn zienswijze. ;)
  Het enige kan ik vertellen en heb dat uit eigen ervaring /gezien. is  dat omdat ik in Thailand woond en niet ver van de bergen  ik af en toe op pad ga om de soort wolf die daar nog leef te observeren  in wat hij doet en eet  , nu zie ik ook vaak uitwerpsels  het zelfde als van een Vos welk denk ik nog volop aanwezig is in Holland ? als je z,n uitwerpsel (ontlasting bekijk) zal je zien dat daar veel vruchten zoals het meest soort bes in zit  ook hb k vaak een laat ik het zo neomen gewoon een wolf  zijn gevangen prooi op zien eten  Hhahah (wink) en hij heeft geen butagas stelletje bij zich of staaf mixer hahahah en geloof mij als je daar later gaat kijken vindt je totaal niets meer terug van wat hij heeft gevangen dus met huid en haar eet die wolf alles op . grt van mij Henk te Thaialnd 
Geef hier zelf wel groentenmixen en wel om alle redenen die Lizzy samengevat heeft.
Dat een wolf geen mixer heeft vind ik nou niet een argument om meteen geen groenten te geven. Ik neem aan dat de luchtvervuiling en stress in hun habitat toch anders is dan bij onze huishonden. Ook is de kwaliteit van het vlees anders. Voor mij voldoende redenen om juist wel gemalen groente te geven. Dan mag een huishond wel op een wolf lijken maar ik vind niet dat ze identiek zijn.
Wat ik dan wel moet zeggen is dat ze het hier lekker vinden. (dat helpt ook he) Kaio zou zelfs een bak vol groenten zonder vlees smakelijk naar binnen werken .
paul36 schreef: Heb dan eindelijk een artikel gevonden dat het ondersteund. Ik vind het namelijk volslagen onzin om mijn hond en kat groentes te gaan zitten voeren. De enige manier waarop ik deze erin krijg is door een mixer te kopen en ze papjes voor te gaan zetten van vlees met groente erdoorheen. Mijn kat eet netjes om alle groente snipper heen namelijk in zijn bakje.

Verder voer ik sowieso 3 dagen hele prooidieren en ze gaan echt geen apparte groente opeten hoor!

Volgens dit artikel eten wolven alleen van kleine prooidiertjes toevallig weleens het maagje op en laten ze de maag van grote dieren altijd liggen. Verder eten ze ook geen groente in de natuur en als ze dit nodig zouden hebben zouden ze dit heus wel doen.

En ik lees dat het op dit forum een algemeen geaccepteerd feit is dat de binnenkant van de hond nog steeds bijna identiek is aan de wolf.

hahhaha zie dit filmpje ahhah  dit hebben wolven  niet in huis hoor GRAPPPPPPPPPPPPP 

Ik vraag me dus af waarom jullie mij aanraden mijn hond groentes voor te schotelen?!

Artikel:

Na te lezen en meer goede info op http://rawfed.com/myths/stomachcontents.html
Exect schreef:
Kijk Henk.En daar zit het verschil m  dus in.. Barfers geven groenten in mixjes met eventueel andere toevoegingen.
NRVers geven in principe geen groenten en nemen dat ook niet mee in het berekenen van het menu. Ik zelf wijk een beetje af van het NRV model. ik maak geen mixen, maar mijn honden pikten graag groenten zo uit de mand.. ja zelfs rauwe spruiten. Dus omdat mijn gekkies het wel lusten geef ik het ze gewoon puur rauw en in hun geheel. Ze zien maar wat ze er mee doen. Het is voor ze een soort snoepje en ik neem geen percentages groenten mee in het menu.

Ik zou zelf dus zeggen..als je hond het niet wil eten, dan zou ik het niet geven. Zijn ze er net zo gek op als mijn honden dan kun je dat gewoon als extraatje geven. Ik heb honden die zelfs gewoon ook graag sprieten tauge en alfafa  eten..

En het klopt idd dat wolven de inhoud van de maag van grote prooien niet eten. Mijn honden eten dat ook niet. Wel de pens maar de inhoud wordt er uit geschud. ;)
De gemiddelde huishond heeft niet de mogelijkheid om zelf te zoeken naar kruiden, groenten of wat hij/zij verder maar nodig heeft naast het vlees en de bottenom voldoende compleet te voeren, moet je als mens dus iets doen om dit te compenseren en hoe je dat doet moet je volgens mij helemaal zelf weten. Ik heb ook geen staafmixer ofzo. Ik prak de iets gekookte groenten die wij over hebben gewoon fijn. Ik doe er weinig tot niets extra's voor. Rauw blieven ze het hier niet.
De Spaanse podenco's zijn in principe nog wat wilder in hun gedrag en gewoontes dan andere rassen merk ik. Dat verklaart ws dat zij uit zichzelf van alles aan groenten en fruit eten. Ook boomschors en wilde bramen worden met graagte uit de natuur gehaald, evenals enkele eikels (van nature nooit meer dan slechts een paar per seizoen).
En een hond zou een hond niet zijn als ie ook niet graag gekookte dingen zou eten, maar die van mij krijgen het niet. Ook omdat ik liever 1 lijn voor mijn beide honden trek. Aquillo wordt echt ziek van gegaard voedsel dus daarom krijgt Estrella het ook niet.
Aquillo schreef: De Spaanse podenco's zijn in principe nog wat wilder in hun gedrag en gewoontes dan andere rassen merk ik. Dat verklaart ws dat zij uit zichzelf van alles aan groenten en fruit eten. Ook boomschors en wilde bramen worden met graagte uit de natuur gehaald, evenals enkele eikels (van nature nooit meer dan slechts een paar per seizoen).
En een hond zou een hond niet zijn als ie ook niet graag gekookte dingen zou eten, maar die van mij krijgen het niet. Ook omdat ik liever 1 lijn voor mijn beide honden trek. Aquillo wordt echt ziek van gegaard voedsel dus daarom krijgt Estrella het ook niet.
Zou dit echt zo zijn ??? betwijfel het!
Ik heb hier 2 honden van het genre ACD en staan ook nog erg dicht bij de natuur (in zoverre je dat nog kunt benoemen op deze manier ::)), en 1 van de 2 eet ECHT geen groente of fruit als ik er niet iets van vlees of vis door doe hoor :o
Die andere is net een kliko en eet echt (bijna) alles wat ik hem voorschotel :biggrin2:
De enige rassen die niet 100% hond zijn, zijn de Australian Cattledog (met dingo-bloed) en de Saarloos en Tjechoslowaakse wolfhond (met wolvenbloed) - voor zover ik weet. De rest is net zoveel hond als een teckel :D
Soms zeggen mensen dat ook weleens tegen mij over Annak: "Ja die staat toch dichter bij de natuur he?" Onzin. Grappig is dat mensen denken dat hoe meer een hond op een wolf lijkt, hoe meer wolf hij ook is.
Als je dit onderwerp interessant vindt, moet je het boek "Dogs" van Coppinger eens lezen. Dat veegt direct de vloer aan met heel veel fabels, vooral over de zogenaamde 'oerhonden'.
Rovanna schreef: De enige rassen die niet 100% hond zijn, zijn de Australian Cattledog (met dingo-bloed) en de Saarloos en Tjechoslowaakse wolfhond (met wolvenbloed) - voor zover ik weet. De rest is net zoveel hond als een teckel :D
Soms zeggen mensen dat ook weleens tegen mij over Annak: "Ja die staat toch dichter bij de natuur he?" Onzin. Grappig is dat mensen denken dat hoe meer een hond op een wolf lijkt, hoe meer wolf hij ook is.
Als je dit onderwerp interessant vindt, moet je het boek "Dogs" van Coppinger eens lezen. Dat veegt direct de vloer aan met heel veel fabels, vooral over de zogenaamde 'oerhonden'.
klopt mijn meneer Didge is idd niet helemaal een normale hond :P :biggrin2: maar hou wel van hem hoor!!
Dicht bij de natuur of niet, het zijn gewoon honden net als zoveel anderen ;)
Exect schreef: toeval of niet de indianwolf/dog  dat is pressies de wolf wat ik gezien heb hier in de bergen  mooi heeeeeeeeeee  ik heb z e ook zien eten erg mooi  . grt Henk te Thailand
De New guinea Singing dog.http://en.wikipedia.org/wiki/File:New_G ... ng_Dog.jpg lijkt er op Henk.
In Thailand heb je daadwerkelijk de Maa Paa = Dhole – Asian Wild Dog http://www.canids.org/species/Cuon_alpinus.htm en http://www.panda.org/about_our_earth/sp ... als/dhole/ en het is heel bijzonder dat je hem gezien hebt. :)
Laatst gewijzigd door Aquillo op zo 04 apr 2010, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door