Moderator: Lizzy
Aquillo schreef: Niet alle honden eten het net zo min als alle wolvenHet enige kan ik vertellen en heb dat uit eigen ervaring /gezien. is dat omdat ik in Thailand woond en niet ver van de bergen ik af en toe op pad ga om de soort wolf die daar nog leef te observeren in wat hij doet en eet , nu zie ik ook vaak uitwerpsels het zelfde als van een Vos welk denk ik nog volop aanwezig is in Holland ? als je z,n uitwerpsel (ontlasting bekijk) zal je zien dat daar veel vruchten zoals het meest soort bes in zit ook hb k vaak een laat ik het zo neomen gewoon een wolf zijn gevangen prooi op zien eten Hhahah (wink) en hij heeft geen butagas stelletje bij zich of staaf mixer hahahah en geloof mij als je daar later gaat kijken vindt je totaal niets meer terug van wat hij heeft gevangen dus met huid en haar eet die wolf alles op . grt van mij Henk te Thaialnd
Ik ben helemaal niet verbaasd over wat honden uit genoemde producten kunnen opnemen, maar ik ga het absoluut niet fijnmalen.Wat mijn honden zelf willen krijgen ze ongemalen en onbewerkt. De rest struinen ze zelf in bos en in de moestuin.
Kvv en fijngemalen vlees voer ik niet omdat honden een normaal gebit en kaken hebben die er voor bedoeld is om te scheuren en te bijten en niet om voer op te likken.
Nee en ook geen wolf met een vleesmolen, hakmachine, grinder. Ik ga er van uit dat mensen die echt van hun honden houden ze niet als een sofapotato laten leven. Kunstmatige zaken zijn dingen die mensen verzinnen en dieren niet.
Maar je zult je nog vergissen als een wild dier in koude tijden niets te eten heeft en er ligt op hun pad een bedrijf vol met biokippen, dan zullen ze echt niet schuwen om te proberen in te breken om het een en ander te verschalken.
Tja en als de rokers echt zulke dierenliefhebbers zijn zouden ze niet roken waar hun dieren bij zijn! Kijk je kunt er van alles bij halen om te laten zien dat huisdieren meer ongeigenlijke dingen ondergaan, maar het ging hier om de discussie om wel of geen groentenmixjes. En daar heb ik op gereageerd met mijn zienswijze.![]()
paul36 schreef: Heb dan eindelijk een artikel gevonden dat het ondersteund. Ik vind het namelijk volslagen onzin om mijn hond en kat groentes te gaan zitten voeren. De enige manier waarop ik deze erin krijg is door een mixer te kopen en ze papjes voor te gaan zetten van vlees met groente erdoorheen. Mijn kat eet netjes om alle groente snipper heen namelijk in zijn bakje.
Verder voer ik sowieso 3 dagen hele prooidieren en ze gaan echt geen apparte groente opeten hoor!
Volgens dit artikel eten wolven alleen van kleine prooidiertjes toevallig weleens het maagje op en laten ze de maag van grote dieren altijd liggen. Verder eten ze ook geen groente in de natuur en als ze dit nodig zouden hebben zouden ze dit heus wel doen.
En ik lees dat het op dit forum een algemeen geaccepteerd feit is dat de binnenkant van de hond nog steeds bijna identiek is aan de wolf.
hahhaha zie dit filmpje ahhah dit hebben wolven niet in huis hoor GRAPPPPPPPPPPPPP
Ik vraag me dus af waarom jullie mij aanraden mijn hond groentes voor te schotelen?!
Artikel:
Na te lezen en meer goede info op http://rawfed.com/myths/stomachcontents.html
Exect schreef:Kijk Henk.En daar zit het verschil m dus in.. Barfers geven groenten in mixjes met eventueel andere toevoegingen.
Aquillo schreef: De Spaanse podenco's zijn in principe nog wat wilder in hun gedrag en gewoontes dan andere rassen merk ik. Dat verklaart ws dat zij uit zichzelf van alles aan groenten en fruit eten. Ook boomschors en wilde bramen worden met graagte uit de natuur gehaald, evenals enkele eikels (van nature nooit meer dan slechts een paar per seizoen).Zou dit echt zo zijn ??? betwijfel het!
En een hond zou een hond niet zijn als ie ook niet graag gekookte dingen zou eten, maar die van mij krijgen het niet. Ook omdat ik liever 1 lijn voor mijn beide honden trek. Aquillo wordt echt ziek van gegaard voedsel dus daarom krijgt Estrella het ook niet.
Rovanna schreef: De enige rassen die niet 100% hond zijn, zijn de Australian Cattledog (met dingo-bloed) en de Saarloos en Tjechoslowaakse wolfhond (met wolvenbloed) - voor zover ik weet. De rest is net zoveel hond als een teckelklopt mijn meneer Didge is idd niet helemaal een normale hond
Soms zeggen mensen dat ook weleens tegen mij over Annak: "Ja die staat toch dichter bij de natuur he?" Onzin. Grappig is dat mensen denken dat hoe meer een hond op een wolf lijkt, hoe meer wolf hij ook is.
Als je dit onderwerp interessant vindt, moet je het boek "Dogs" van Coppinger eens lezen. Dat veegt direct de vloer aan met heel veel fabels, vooral over de zogenaamde 'oerhonden'.
May Linn schreef: http://www.male-kuryak.be/index%20NL/indexnl.htmtoeval of niet de indianwolf/dog dat is pressies de wolf wat ik gezien heb hier in de bergen mooi heeeeeeeeeee ik heb z e ook zien eten erg mooi . grt Henk te Thailand
Hier nog meer honden waarbij wat wolf ingekruist is.
Exect schreef: toeval of niet de indianwolf/dog dat is pressies de wolf wat ik gezien heb hier in de bergen mooi heeeeeeeeeee ik heb z e ook zien eten erg mooi . grt Henk te ThailandDe New guinea Singing dog.http://en.wikipedia.org/wiki/File:New_G ... ng_Dog.jpg lijkt er op Henk.