Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
Tuurlijk moet je maar geloven wat de Da zegt en of dat waar is :-X
Ik voer Dorian ook al vanaf 9 weekjes rauw en ik ben totnutoe geen èèn Da tegengekomen die een voorstanders is van rauw voeren.
Door Exect
judith1967 schreef: Tuurlijk moet je maar geloven wat de Da zegt en of dat waar is :-X
Ik voer Dorian ook al vanaf 9 weekjes rauw en ik ben totnutoe geen èèn Da tegengekomen die een voorstanders is van rauw voeren.

g

Zie ook het bovenste  wat ik gecopieerd heb uit een ander forum ,,,, ook over wat Da  moet vertelen an hun klanten of ander personen 
Door me and my boys
de meeste da's hebben een puike regeling met brokkenfabrikanten...
daarbij hebben da's in hun opleiding maar een heel klein stukje over voeding geleerd..
gelukkig heb ik een da die vindt dat het voor mijn honden iedere dag een kerstdag is ;D
Door Exect
Hier bij nog een stukje over een persoon wat  een scriptei moest maken en hier bij zijn uitslag

Zal ik beginnen met de enquête (want daar begon het immers hier om)?

•In totaal had ik 276 serieus ingevulde enquêtes (der moesten er wel een aantal uit worden gehaald  ).
•Er is een onduidelijkheid over wat nou premium droogvoer is (zou het zelf ook niet kunnen definiëren; want dat kan dus ook helemaal niet  ), dus de scheiding tussen 'normaal' en 'premium' is vaag.
•Er zijn mensen die biologische, natuurlijke brokken geven aan hun hond, wat een andere zichtbare trend is tegenover het echt commerciële droogvoer: geen preservatieven, antioxidanten, lagere expansie temperaturen en soms zelfs biologische bronnen van voedsel (biologisch vlees ed.).
•Brokkenvoerders gaven aan brok te voeren vanwege de kwaliteit (44,4%); mensen die rauw voerden gaven aan dit te voeren, omdat ze vonden dat honden carnivoren waren (25,56%) en omdat hun hond voedselreacties had (20,63%).
51% gaf aan of KVV (38,0%) of rauw (13,0% BARF, NRV en dergelijke) te voeren (plus een aantal die overig invulden). Dit is vrij hoog in verhouding met de gegeven percentages hier in Europe (20 tot 30% geeft anders dan brok), hoewel de enquête dus qua deze verhouding nog niet representatief hoeft te zijn. (Laag aantal, enkel actieve internetgebruikers.)
•Het grootste deel van de mensen die rauw voeren gaf KVV. Dit is redelijk logisch te verklaren, want zelf maken kost tijd, geld en zorg.
Mensen die rauw voeren zijn zich goed bewust van wat ze willen voeren. 61,4% wist dat rauw vlees gecontamineerd kon zijn. Het merendeel geloofde niet dat het gecontamineerde vlees gegeten door de hond een risico geeft voor hond of mens (86,0%). Een enkeling gaf aan dat het afhing van de manier van hygiënische handelingen en in hoeverre het daadwerkelijk grote gevolgen zou hebben. Sommige eigenaren die aangaven het risico niet te weten (38,6%), zouden alsnog blijven voeren bij een risico op contaminatie (55,6%).

[Edit] Ohja, voor ik het vergeet: het grootste percentage van KVVers gaf Carnibest. Is daar nog toevallig een goede reden voor? (Dus in verhouding met overige KVV merken?)RDB
Newbee

PrivéberichtOmhoog
--------------------------------------------------------------------------------
Door Mevroi Kruim
Wij voeren hier geen afval van afgekeurde dieren. Dat gaat nl naar de Rendac om tot vleesmeel voor in brokken verwerkt te worden. Alles wat de versvoerleveranciers en -fabrikanten gebruiken is afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde dieren.

En verder vraag ik me af of je toestemming van de schrijver van dit stuk hebt om het hier te plaatsen.
Door Exect
Mevroi Kruim schreef: Wij voeren hier geen afval van afgekeurde dieren. Dat gaat nl naar de Rendac om tot vleesmeel voor in brokken verwerkt te worden. Alles wat de versvoerleveranciers en -fabrikanten gebruiken is afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde dieren.

En verder vraag ik me af of je toestemming van de schrijver van dit stuk hebt om het hier te plaatsen.
het staat in een forum dat is vrij he geen rechten aan verbonden het heet ook Discussie  het zelfde als ander argumenten over barf of vers vlees goed of slecht  Maar ik val niemand  er toch mee aan of WELLLL  een gewaarschuwd mens telt ,,,    Maar er op terug te komen nog sorry  ook voor menselijke consumptie,s kunnen geinfecteerd zijn lees maar  Ik geef zelf Barf dusssssssssssss
Door Exect
Mevroi Kruim schreef: Wij voeren hier geen afval van afgekeurde dieren. Dat gaat nl naar de Rendac om tot vleesmeel voor in brokken verwerkt te worden. Alles wat de versvoerleveranciers en -fabrikanten gebruiken is afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde dieren.

Dit is toch het,zelfde als argrument  ,,als een stukje uit een forum ,, mag dat wel van de omroep om dit te plaatsen?? dit staat op Barfplaats !!ook een forum !! en als iemand het niet wil dat het gecopieerd mag worden moet die dat er duidelijk bij vermelden is wettelijk
met niets uit deze extr extr 

Uit de radar aflevering van afgelopen maandag.

Ik heb even wat belangrijke punten van de radarsite afgehaald, voor het hele stuk: deze staat hier: http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... -bacterie/ en hier: http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/esbl/
het is ook terug te zien op uitzending gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 277e4eacc1
Laatst gewijzigd door Exect op zo 28 mar 2010, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Exect
Senta schreef: Ik vind het wel een interessant punt, denk ook dat je je dr ook wel bewust van moet zijn dat je met rauw vlees te maken heb, ik ben ook nieuwsgierig hoelang je zoiets nog kan bewaren in een koelkast, helemaal wegwuiven vind ik dus ook niet kunnen.
Een mens kan ziek worden van een bactierie, dus een dier ook.
Ik ga heel hygienisch te werk, maak alles schoon met dettol wat in aanraking is gekomen met het vlees of het dooiwater en probeer het vlees binnen 2 dagen op te laten eten.

Interessant punt dus.
  dat vond ?vind ik dus ook  en ik val niemand aan toch  ieder 1 heeft zijn eigenidee en verantwoording zowel tegen over mens als dier 
Door Sonja
Tja, weer eens een heel stuk met info over de gevaren van het voeren van rauw vlees. Maar er staat niets nieuws in dat hier op barfplaats niet al eerder is besproken.  :-\
Ik vind het dus allerminst iets om van te schrikken.
Door Exect
Sonja schreef: Tja, weer eens een heel stuk met info over de gevaren van het voeren van rauw vlees. Maar er staat niets nieuws in dat hier op barfplaats niet al eerder is besproken.  :-\
Ik vind het dus allerminst iets om van te schrikken.
:D ;D  dan is het o.k    het is ook een bericht  en sorry ik weet niet wat en wat niet is geschreven hier zoal  maar alles voor vooral nieuwe ontdekende vers vlees proberen te geven personen weten ook niet wat er daarvoor allemaal verteld si dus sorry 
Door dogsunlimited
Exect schreef: Nu begrijp ik en weet ik waarom Dieren artsen zo tegen vers vlees zijn ,, uitzonderingen o.k maar toch
En niet alleen tertijde dat ik nog in Holland woonde ,,,maar hier zelfs in Thailand 
Maar ik zeg zomaar een ieder moet geven wat hij denkt goed is dan hoeft geenander persoon verantwoording af te leggen dan gij zelf . g
rt Henk et Thailand
Over dat spraakmakende raw vs commercial food onderzoek is al menig discussie geweest. Ook en juist op de diverse Amerikaanse lists. Nu moet je weten dat juist in Amerika de boel zo losgeslagen is wat vleesveiligheid betreft, dat het niet verwonderlijk is dat er eventueel een waarheid in de uitkomsten van dat onderzoek zou kunnen zitten. Dan nog kun je je afvragen of en in hoeverre het onderzoek onafhankelijk is uitgevoerd, want USA is op zijn zachtst gezegd anti-rauw en zal alles aanwenden om dat terug te dringen. Ook als de goeden (gecontroleerd biologisch/ekologisch vlees) onder de kwaden moeten lijden.
Ook hier in Nederland is recent een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd. Wij voeren enkel en alleen dieren geschikt voor menselijke consumptie en wild. Kijk eens bij de resultaten van de ontlastingmonsters van rauw gevoerde honden versus brokgevoerde........welke bacterie en gist waar mee gemoeid is. Het zal een openbaring voor je zijn.
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
Door Exect
SandraH schreef: Over dat spraakmakende raw vs commercial food onderzoek is al menig discussie geweest. Ook en juist op de diverse Amerikaanse lists. Nu moet je weten dat juist in Amerika de boel zo losgeslagen is wat vleesveiligheid betreft, dat het niet verwonderlijk is dat er eventueel een waarheid in de uitkomsten van dat onderzoek zou kunnen zitten. Dan nog kun je je afvragen of en in hoeverre het onderzoek onafhankelijk is uitgevoerd, want USA is op zijn zachtst gezegd anti-rauw en zal alles aanwenden om dat terug te dringen. Ook als de goeden (gecontroleerd biologisch/ekologisch vlees) onder de kwaden moeten lijden.
Ook hier in Nederland is recent een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd. Wij voeren enkel en alleen dieren geschikt voor menselijke consumptie en wild. Kijk eens bij de resultaten van de ontlastingmonsters van rauw gevoerde honden versus brokgevoerde........welke bacterie en gist waar mee gemoeid is. Het zal een openbaring voor je zijn.
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
hallo ik heb en tops geopend met en over ontlasting dus ik weet er van .
Door ulla
Senta schreef: Ik vind het wel een interessant punt, denk ook dat je je dr ook wel bewust van moet zijn dat je met rauw vlees te maken heb, ik ben ook nieuwsgierig hoelang je zoiets nog kan bewaren in een koelkast, helemaal wegwuiven vind ik dus ook niet kunnen.
Een mens kan ziek worden van een bactierie, dus een dier ook.
Ik ga heel hygienisch te werk, maak alles schoon met dettol wat in aanraking is gekomen met het vlees of het dooiwater en probeer het vlees binnen 2 dagen op te laten eten.

Interessant punt dus.
Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.
Messen en bakken die zijn gebruikt,worden onder heet stromend water af gewassen, en gedroogd.
Je kan ook te hygienisch zijn, waardoor je honden geen weerstand op kunnen bouwen.
Door MoniqueAppels
ulla schreef: Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.
Messen en bakken die zijn gebruikt,worden onder heet stromend water af gewassen, en gedroogd.
Je kan ook te hygienisch zijn, waardoor je honden geen weerstand op kunnen bouwen.
Hier ook hoor. Niks geen dettol. :D
Door anneke62
Ik doe ook niet aan extra hygiene hoor, alles wordt net zo afgewassen als de andere vaat, gewoon in de vaatwasser. De vloer (plavuizen) maak ik indien nodig schoon met een sprietsje allesreiniger-spray en klaar is Annie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door