Ik voer Dorian ook al vanaf 9 weekjes rauw en ik ben totnutoe geen èèn Da tegengekomen die een voorstanders is van rauw voeren.
Moderator: Lizzy
judith1967 schreef: Tuurlijk moet je maar geloven wat de Da zegt en of dat waar isg
Ik voer Dorian ook al vanaf 9 weekjes rauw en ik ben totnutoe geen èèn Da tegengekomen die een voorstanders is van rauw voeren.
Mevroi Kruim schreef: Wij voeren hier geen afval van afgekeurde dieren. Dat gaat nl naar de Rendac om tot vleesmeel voor in brokken verwerkt te worden. Alles wat de versvoerleveranciers en -fabrikanten gebruiken is afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde dieren.het staat in een forum dat is vrij he geen rechten aan verbonden het heet ook Discussie het zelfde als ander argumenten over barf of vers vlees goed of slecht Maar ik val niemand er toch mee aan of WELLLL een gewaarschuwd mens telt ,,, Maar er op terug te komen nog sorry ook voor menselijke consumptie,s kunnen geinfecteerd zijn lees maar Ik geef zelf Barf dusssssssssssss
En verder vraag ik me af of je toestemming van de schrijver van dit stuk hebt om het hier te plaatsen.
Mevroi Kruim schreef: Wij voeren hier geen afval van afgekeurde dieren. Dat gaat nl naar de Rendac om tot vleesmeel voor in brokken verwerkt te worden. Alles wat de versvoerleveranciers en -fabrikanten gebruiken is afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde dieren.Dit is toch het,zelfde als argrument ,,als een stukje uit een forum ,, mag dat wel van de omroep om dit te plaatsen?? dit staat op Barfplaats !!ook een forum !! en als iemand het niet wil dat het gecopieerd mag worden moet die dat er duidelijk bij vermelden is wettelijk
En verder vraag ik me af of je toestemming van de schrijver van dit stuk hebt om het hier te plaatsen.
Senta schreef: Ik vind het wel een interessant punt, denk ook dat je je dr ook wel bewust van moet zijn dat je met rauw vlees te maken heb, ik ben ook nieuwsgierig hoelang je zoiets nog kan bewaren in een koelkast, helemaal wegwuiven vind ik dus ook niet kunnen.dat vond ?vind ik dus ook en ik val niemand aan toch ieder 1 heeft zijn eigenidee en verantwoording zowel tegen over mens als dier
Een mens kan ziek worden van een bactierie, dus een dier ook.
Ik ga heel hygienisch te werk, maak alles schoon met dettol wat in aanraking is gekomen met het vlees of het dooiwater en probeer het vlees binnen 2 dagen op te laten eten.
Interessant punt dus.
Sonja schreef: Tja, weer eens een heel stuk met info over de gevaren van het voeren van rauw vlees. Maar er staat niets nieuws in dat hier op barfplaats niet al eerder is besproken.
Ik vind het dus allerminst iets om van te schrikken.
Exect schreef: Nu begrijp ik en weet ik waarom Dieren artsen zo tegen vers vlees zijn ,, uitzonderingen o.k maar tochOver dat spraakmakende raw vs commercial food onderzoek is al menig discussie geweest. Ook en juist op de diverse Amerikaanse lists. Nu moet je weten dat juist in Amerika de boel zo losgeslagen is wat vleesveiligheid betreft, dat het niet verwonderlijk is dat er eventueel een waarheid in de uitkomsten van dat onderzoek zou kunnen zitten. Dan nog kun je je afvragen of en in hoeverre het onderzoek onafhankelijk is uitgevoerd, want USA is op zijn zachtst gezegd anti-rauw en zal alles aanwenden om dat terug te dringen. Ook als de goeden (gecontroleerd biologisch/ekologisch vlees) onder de kwaden moeten lijden.
En niet alleen tertijde dat ik nog in Holland woonde ,,,maar hier zelfs in Thailand
Maar ik zeg zomaar een ieder moet geven wat hij denkt goed is dan hoeft geenander persoon verantwoording af te leggen dan gij zelf . g
rt Henk et Thailand
SandraH schreef: Over dat spraakmakende raw vs commercial food onderzoek is al menig discussie geweest. Ook en juist op de diverse Amerikaanse lists. Nu moet je weten dat juist in Amerika de boel zo losgeslagen is wat vleesveiligheid betreft, dat het niet verwonderlijk is dat er eventueel een waarheid in de uitkomsten van dat onderzoek zou kunnen zitten. Dan nog kun je je afvragen of en in hoeverre het onderzoek onafhankelijk is uitgevoerd, want USA is op zijn zachtst gezegd anti-rauw en zal alles aanwenden om dat terug te dringen. Ook als de goeden (gecontroleerd biologisch/ekologisch vlees) onder de kwaden moeten lijden.hallo ik heb en tops geopend met en over ontlasting dus ik weet er van .
Ook hier in Nederland is recent een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd. Wij voeren enkel en alleen dieren geschikt voor menselijke consumptie en wild. Kijk eens bij de resultaten van de ontlastingmonsters van rauw gevoerde honden versus brokgevoerde........welke bacterie en gist waar mee gemoeid is. Het zal een openbaring voor je zijn.
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
Senta schreef: Ik vind het wel een interessant punt, denk ook dat je je dr ook wel bewust van moet zijn dat je met rauw vlees te maken heb, ik ben ook nieuwsgierig hoelang je zoiets nog kan bewaren in een koelkast, helemaal wegwuiven vind ik dus ook niet kunnen.Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.
Een mens kan ziek worden van een bactierie, dus een dier ook.
Ik ga heel hygienisch te werk, maak alles schoon met dettol wat in aanraking is gekomen met het vlees of het dooiwater en probeer het vlees binnen 2 dagen op te laten eten.
Interessant punt dus.
ulla schreef: Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.Hier ook hoor. Niks geen dettol.
Messen en bakken die zijn gebruikt,worden onder heet stromend water af gewassen, en gedroogd.
Je kan ook te hygienisch zijn, waardoor je honden geen weerstand op kunnen bouwen.