Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Anne in Duitsland schreef: Dat zal even slikken voor je zijn geweest, maar knap dat je toch de knoop hebt doorgehakt. Nu weet je tenminste dat je alles hebt geprobeerd wat er mogelijk was, en als het echt te zwaar wordt voor je Yukel, kun je er alsnog mee stoppen en het beste uit de jullie nog resterende tijd halen. Maar laten we niet te vroeg somber doen, wie weet heeft ie er veel baat bij en valt de impact op zijn welzijn mee!

Weet je, ik heb alle begrip voor je afkeer van chemicaliën, maar aan de andere kant: als het om je eigen lichaam ging, zou je dan ook chemo hebben geweigerd? Waarschijnlijk niet. Voel je dus niet schuldig over de keuze die je nu hebt gemaakt, al zal het wel even duren (en vooral van het resultaat afhangen!) voordat je weer lekker in je vel zit hierover. Sterkte meid, ook voor je witte ridder!
Daar heb ik veel over nagedacht en ook daar zou ik in eerste instantie zeggen dat ik dat zeer waarschijnlijk niet zo doen....Er komt eerst een soort berusting...en dan ineens toch weer de strijdkracht. Op dat moment mag er dan toch ineens ingezet worden, wat eerder niet ok voelde. Het is echt een heel proces. Eentje waarvan ik niet van te voren kan zeggen welke weg het zal gaan worden. Dat blijkt ook nu maar weer. Er is tijd nodig, acceptatie, vergaren van kennis, die kennis moet een plekje krijgen in mn gevoel/lijf...en dan kan er ineens zo maar weer iets goed voelen wat eerder als onmogelijk voelde.
Gisteren beginnen met de chemo voelde goed...ik heb gezien wat de Neoplasene deed met Yuki en met de tumorcellen. En dat saldo was niet toereikend.
Ondertussen vind ik de chemo al lang niet meer zo 'duivels' als een paar weken geleden...veel gelezen, voldoende informatie verzameld bij Rutteman, goed naar Yuki gekeken, gewikt en gewogen..en toen was het moment daar.

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Ik heb Rutteman ten overvloede nog op zijn hart gedrukt dat het ons gaat om de KWALITEIT, dus wanneer hij de keuze heeft tussen een heftig middel met misschien een hoger slagingspercentage, en een minder heftig middel met wat minder kansen, dan willen wij het laatste. Maar dat was voor hem logisch, zei hij.

Ik droom ervan om komende zomer nog heerlijk samen met Yuki te zwemmen in de Berendonck....De meeste dromen zijn bedrog....de meeste, dus niet allemaal! En wij gaan 'slechts' voor deze ene!!  ;)
Wat ontzettend rot dat de Neoplasene z'n werk niet (voldoende) heeft gedaan :( . Nu dan toch chemo...je kan helaas niet altijd om het grove geschut heen. Het is een hele stap, maar je hebt 'm weloverwogen, en ik vind je een super baasje! Ik hoop natuurlijk ook enorm dat dit z'n werk goed gaat doen, zonder al te veel nare bijwerkingen. Ik ga er weer voor duimen en dat die ene droom uit mag komen :-* . Sterkte :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door