Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik heb ook voor deze keuze gestaan en besloten om niet te gaan chemo-en maar mijn hond te laten euthanaseren. Ik voelde dat mijn hond pijn had, ook al zij de dierenarts van niet. Chemo neemt geen pijn weg. Daarnaast waren er meerdere gezwellen van 12 x 7 cm tegen de rug aan dus hoog in zijn buik. Opereren was zeer riskant. Ik heb er overna gedacht en ben ook heen en weer geslingert tussen wel en geen chemo. S'nachts kreeg mijn hond een enorme pijn aanval wat voor mij de reden was om de knoop door te hakken en hem de volgende morgen te laten euthanaseren. Teddy was toen slechts 5 jr jong. Ik ben destijds in gegaan tegen de expert. Na goed overleg met mijn eigen dierenarts omdat de expert niets aan zijn pijn konden doen en eerst zelfs ontkende dat hij pijn had. Ik heb tijdenlang het er erg moeilijk mee gehadvanwege de verwijten van de expert. Tot ik bij een paranormaal iemand kwam die vertelde dat ze van Teddy moest door geven dat ik de goede keuze had gemaakt. Pas toen kon ik zijn dood verwerken. 

Misschien is het raadplegen van een dierentolk/paranormaal iemand ook nog een optie.

Maar Karin kent haar hond het beste en ik denk dat zij na goed advies de enige is die de keuze kan maken of chemo wat zinvols kan toevoegen aan Yuki's leven.
spreeuwtje schreef: Welke wonderspuit is dat dan? Dezelfde als de laatste? Sorry dat ik misschien soms niet direkt begrijp wat je allemaal doet, maar tante spreeuw zit zelf ook niet helemaal lekker. Zet m op morgen weer meis!
Ja, Lyd, de L-asparaginase...om de klieren nog een keer te klieren!! (te doen slinken dus)...dat geeft weer wat extra (kwali-)tijd!!  :-*
robbiekomvoor schreef:     en dan? ik denk dat je niet onder chemo uitkomt met dit ziektebeeld,ik zou het proberen,je sleept yuki van hot naar haar,
dat is toch ook geen doen,zowel voor jou als voor yuki.
natuurlijk wil je hem alle rottigheid besparen,maar op een gegeven moment moet je wel iets zinnigs gaan doen
en niet langer afwachten.
Ik waardeer je reactie  ;)
Ik kan je alleen zeggen dat Yuk en ik tot nu toe nog niks belastends voor hem hebben ondergaan, dus dat voelt wel goed.
Yuki is 3 keer bij Rutteman geweest (controle en 2 x spuit L-asparaginase), 2 keer bij de da (Atjo Westerhuis, voor de biopten) en 1 keer bij Tannetje.
Laaiend enthousiast is ie niet, maar belastend is het ook niet voor hem. En de beloningen in de spreekkamer (gedroogde long, pensblokjes, etc) staan bij hem in t middelpunt van belangstelling.
Dus voor Yuki is het tot nu toe niet vervelend geweest en voor mij natuurlijk ook niet. Ik doe het met alle liefde en plezier!  :)

En wanneer doe je iets zinnigs...dat zal voor iedereen anders zijn misschien.
Ik vind wel dat wij zinnig bezig zijn. En het is dus ook zeker niet zo VOOR MIJ dat alleen chemo een zinnige zet zou zijn....dat valt m.i. zeer te betwijfelen.

We moeten nu eerst even gaan vergaderen, daarna zal ik posten wat de plannen zijn voor de komende dagen.
spreeuwtje schreef: Fijn dat dat lekkere ding van jou zich nog steeds goed voelt! Van mij mag ie alle bakjes leegvreten bij de d.a's!
Van mij ook, maar t zijn natuurlijk wel mijn eigen meegebrachte snacks  :biggrin2:, aangezien de dierenartsen, en zelfs de oncoloog, niet veel verder komen dan Jeukaneubakoekjes of van die ranzige munchystaafjes (of hoe heten die gekleurde stickies??)  :puke: :rant:
yvette_van_alert schreef: Karin,  Ik kwam dit vandaag tegen misschien heb je er iets aan? Een kankercentrum voor dieren!

http://www.ottenhorst.nl/algemeen.html

specifiek over kanker:
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Dank je, Yvette.
Ik ken het, het is Johan de Vos in Terneuzen. (die is op BP al vaker genoemd)
Hoewel Rutteman beweert dat hij geen echte oncoloog is, denk ik wel dat ze heel kundig bezig zijn daar in Terneuzen. Fijn is dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn!! Zodat er direkt kan worden bijgestuurd. Voor ons is minder fijn dat het 2 uur rijden is...(4 uur totaal dus). Nou maakt mij dat zelf niet zoveel uit, ik rij wel...maar om met een zieke hond te rijden en om in noodgevallen zo ver weg te zitten, vind ik een groot bezwaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door