Ik heb ook voor deze keuze gestaan en besloten om niet te gaan chemo-en maar mijn hond te laten euthanaseren. Ik voelde dat mijn hond pijn had, ook al zij de dierenarts van niet. Chemo neemt geen pijn weg. Daarnaast waren er meerdere gezwellen van 12 x 7 cm tegen de rug aan dus hoog in zijn buik. Opereren was zeer riskant. Ik heb er overna gedacht en ben ook heen en weer geslingert tussen wel en geen chemo. S'nachts kreeg mijn hond een enorme pijn aanval wat voor mij de reden was om de knoop door te hakken en hem de volgende morgen te laten euthanaseren. Teddy was toen slechts 5 jr jong. Ik ben destijds in gegaan tegen de expert. Na goed overleg met mijn eigen dierenarts omdat de expert niets aan zijn pijn konden doen en eerst zelfs ontkende dat hij pijn had. Ik heb tijdenlang het er erg moeilijk mee gehadvanwege de verwijten van de expert. Tot ik bij een paranormaal iemand kwam die vertelde dat ze van Teddy moest door geven dat ik de goede keuze had gemaakt. Pas toen kon ik zijn dood verwerken.
Misschien is het raadplegen van een dierentolk/paranormaal iemand ook nog een optie.
Maar Karin kent haar hond het beste en ik denk dat zij na goed advies de enige is die de keuze kan maken of chemo wat zinvols kan toevoegen aan Yuki's leven.