Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
Nicky schreef: Kun je dan niet beter een allergietest laten doen?? Een contactallergietest bedoel ik? Dat ze een vlak kaalscheren en daar verschillende stofjes inspuiten...Die zijn vaak heel duidelijk...

Succes...Ik blijf dit topic volgen...ben erg benieuwd wat het voor jullie kan doen!
Er is in 2008 een allergietest gedaan bij Chico.
Daar is niets uitgekomen, dus het advies was een eliminatie dieet.
Dat heb ik gedaan met konijn, maar Chico is nog steeds niet helemaal jeukvrij.
Hij heeft het goed gedaan op Black-dog, maar er zijn toch iedere keer periodes van jeuk.
Het gekke is dat hij zich nauwelijks kapot bijt en zijn huid soms wat rood is, maar ook heel vaak niet.
In december had hij een paar jeukvrije weken, dus ik dacht dat de sneeuw en vorst een positieve uitwerking hadden.
Maar dat is niet zo, want de afgelopen weken met de sneeuw jeukte hij vrolijk door.
Het enige wat ik mij nu nog kan bedenken is dat hij in december stronghold heeft gehad. Dus toch mijten oid??
Ik word er gek van!! En daarom nu het bezoek aan een homeopaat die ook bioresonantie doet.
Ik hoop dat ik iig een duidelijk beeld krijg van dingen waar hij wel en niet tegen kan.
En verder hoop ik dat zij een middel in kan zetten waardoor hij verbeterd.
Door Borke
Rationeel bezien is bioresonantie voor mijn gevoel moderne kwakzalverij  :-\

Dat gezegd hebbende... ik loop al meer dan een jaar bij een bioresonantie therapeut die mij voedselallergie heeft ontdekt en ik ga me er steeds beter door voelen en heb niet de indruk dat het alleen maar door het dieet komt.

Het is simpel te proberen en belast de hond niet - ik zou het gewoon proberen  :biggrin2:
Door Jojo
Borke schreef: Rationeel bezien is bioresonantie voor mijn gevoel moderne kwakzalverij :-\

Dat gezegd hebbende... ik loop al meer dan een jaar bij een bioresonantie therapeut die mij voedselallergie heeft ontdekt en ik ga me er steeds beter door voelen en heb niet de indruk dat het alleen maar door het dieet komt.

Het is simpel te proberen en belast de hond niet - ik zou het gewoon proberen :biggrin2:
Ik ben zelf ooit in mn kindertijd bij een therapeut gekomen ivm een lactoseintolerantie. Ik weet niet meer hoevaak ik geweest ben voor behandeling maar het resultaat was wel dat ik geen lactase enzym meer hoefde te slikken steeds en nog steeds niet meer :groupwave2:
En een vriendin van mij haar dochtertje had een koemelkallergie als baby en heeft haar ook laten behandelen. Ook helemaal genezen!
Persoonlijk vind ik het echt de moeite waard om het een kans te geven. Volgens mij zijn ze in Duitsland ook veel meer hier mee bezig en is er daar wel degelijk wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Maar zoals ik al zei; dat boeit mij vrij weinig die zogenaamde 'bewijzen'. Ik heb meer aan mn eigen ervaringen :)
Door Jojo
Borke schreef: ..... ik ga me er steeds beter door voelen en heb niet de indruk dat het alleen maar door het dieet komt.
Maar dan nog, al zoù het daar door komen...het resultaat is dat jij je beter voelt en daar gaat het om toch? Ook al zou het alleen tussen je oren zitten! De een gaat daarvoor naar een psychiater, de ander naar een bioresonantietherapeut :P
Door Nicky
Daar ben ik het zeker mee eens! Alleen door mn eigen ervaringen ben ik wat sceptisch geworden..Bij Jaia maakt het dus geen enkel verschil, maandag gaan we weer en ik ben heel benieuwd wat ze dan gaan zeggen! Als er weer geen verandering in zit dan stoppen wij ermee, het is té duur voor ons om met iets door te gaan waar je na 3 behandelingen geen enkel verschil merkt...Dus misschien werkt het voor Jaia gewoon niet?
Door Jojo
Ik weet niet hoe lang het al speelt bij haar maar jeuk is idd een heel complex iets om weg te halen. Het is meestal een uiting van heel veel dingen die niet sporen in het lichaam. Kijk, als het door slechts 1 'defect' wordt veroorzaakt is het zo weg maar meestal gaat er dus heel veel meer aan ten grondslag en zal dat eerst allemaal weggehaald moeten worden, of je een ui pelt zeg maar om bij de kern van het probleem te komen. Joey had ook jeuk toen ik met hem bij een bores.peut aanklopte. Bij hem bleek het vlooienallergie hij had daar ook steeds hotspots van. Dat is verdwenen, nooit geen hotspot meer gezien! Inmiddels kom ik met alle 'vage' klachten waarvan ik gewoon weet dat de regulier da er niets mee kan terug en echt elke keer met resultaat. SOms ga ik gewoon heen voor een 'onderhoudje' zeg maar om evt problemen in de kiem te smoren, om zn lichaam weer op het rechte pad te zetten ;) Ook ter ondersteuning, bv na een narcose of enting, om het 'emmertje' weer te legen.
Maar zulke heftige jeukproblemen als jouw hondje heeft...oei, ik denk niet dat dat zo maar even onder controle is hoor. Dat zal idd wel eens een heel kostbaar traject kunnen worden :-\
Door Nicky
Jojo schreef: Ik weet niet hoe lang het al speelt bij haar maar jeuk is idd een heel complex iets om weg te halen. Het is meestal een uiting van heel veel dingen die niet sporen in het lichaam. Kijk, als het door slechts 1 'defect' wordt veroorzaakt is het zo weg maar meestal gaat er dus heel veel meer aan ten grondslag en zal dat eerst allemaal weggehaald moeten worden, of je een ui pelt zeg maar om bij de kern van het probleem te komen. Joey had ook jeuk toen ik met hem bij een bores.peut aanklopte. Bij hem bleek het vlooienallergie hij had daar ook steeds hotspots van. Dat is verdwenen, nooit geen hotspot meer gezien! Inmiddels kom ik met alle 'vage' klachten waarvan ik gewoon weet dat de regulier da er niets mee kan terug en echt elke keer met resultaat. SOms ga ik gewoon heen voor een 'onderhoudje' zeg maar om evt problemen in de kiem te smoren, om zn lichaam weer op het rechte pad te zetten ;) Ook ter ondersteuning, bv na een narcose of enting, om het 'emmertje' weer te legen.
Maar zulke heftige jeukproblemen als jouw hondje heeft...oei, ik denk niet dat dat zo maar even onder controle is hoor. Dat zal idd wel eens een heel kostbaar traject kunnen worden :-\
Ik snap het, het zijn inderdaad een aantal problemen die bij haar niet lekker lopen, die allemaal met elkaar te maken hebben...De jeuk heeft ze al 4 jaar...En het is al een kostbaar traject... :-X Op het moment zijn de potjes weer een beetje leeg, en dan is het toch lastig om met zoiets verder te gaan als je geen verschil merkt...eerder verergering omdat we er weer op focussen... :-\
Door mysmoothcollies
Hallo, stress/spanning zowel positief als negatief veroorzaakt ook jeuk! Zoiets als TTouch kan ook helpen om de spanning op/van de huid te verminderen. Fijne avond!
Door Nicky
Dat is zeker waar! Dat is misschien ook iets wat je kan proberen als hier niks uit komt!

Jaia vind T-Touch heerlijk...en gaat helemaal staan suffen...met van die knijpoogjes  :)
Door Nicky
euh...misschien wel op zn plaats om te zeggen dat ik nu toch ook wel heb gemerkt dat de bioresonantie heel veel kan doen  ::) Jeuk is idd iets heel lastigs...maar zelfs dat valt te verbeteren..!!
Door Lefki&Amy
Nicky schreef: euh...misschien wel op zn plaats om te zeggen dat ik nu toch ook wel heb gemerkt dat de bioresonantie heel veel kan doen ::) Jeuk is idd iets heel lastigs...maar zelfs dat valt te verbeteren..!!
Vertèl!! ::)
Door Nicky
:D ik heb een update gemaakt in jaia's topic...(kan hem nu even niet linken, zit op m'n iPhone, beetje een te klein venstertje) het is nog steeds geen enorme verandering, maar zo wanhopig als ik vorige keer was, ben ik niet meer!
Door claudiaB
We zijn vandaag geweest! En ik vond het heel bijzonder.
Chico heeft een verminderde lever en galblaas functie. Verder heeft hij een allergie voor wespen/bijen, zoetstof en van alle voeding die we hebben gemeten kan hij alleen niet tegen haas en kivo paling.
Verder krijgt hij nog een homeopatisch middel toe gestuurd.
Het is voor mij een enorme opluchting dat het jeuken niet direct aan z'n eten gekoppeld is. En dat hij dus best veel kan hebben zonder dat het hem triggerd.
Ben verder benieuwd wat hij voor middel krijgt en wat het voor hem gaat doen.
Ik heb er een zeer positief gevoel over en ben heel blij dat we gegaan zijn.
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat!
Door Jacqueline1968
fijn dat het eigenlijk positief is uitgevallen, dat geeft weer moed he?

ja, ik vond het ook een bijzondere ervaring, hoewel ik het al eerder had gezien.

hopelijk lukt het bij Chico om de jeuk onder controle te krijgen, maar rustig afwachten ff  :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door