Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hai Kaatje,

Kom je de dagen een beetje door? Heb je al een vaag idee van wat je wilt gaan doen met Yukemans? Hoe gaat het met je kameraadje? Kijkt ie je de hele tijd vragend aan omdat je zo bedrukt bent?
Ik breng ook veel tijd door met nadenken over de vraag wat ik zou doen in jouw situatie. Chemo of laten gaan? In mijn hoofd is het een afweging aan het worden van "doen wat er mogelijk is"(chemo)  versus "zou ik mezelf achteraf verwijten dat ik niet alles heb geprobeerd?" (niet actief ingrijpen). Bij chemo kiest een baasje misschien meer voor zichzelf, bij niets doen meer voor de hond? Ik weet het niet.
Hoe dan ook, wij hondenbezitters hebben de luxe dat we weten dat onze hond iedere keuze die we maken zullen accepteren en ons niets kwalijk zullen nemen. Daarom zijn het ook zulke lekkere beesten!

Sterkte meiske, er wordt zwaar met je meegeleefd in alle uithoeken van het land en daarbuiten! :-*
Lieve stoere allebei,
Kan het niet laten toch hier ook maar eventjes blijk te geven dat ik aan jullie denk. Als je een bloemetje kreeg voor elke keer dat ik aan jullie denk dan woonden jullie nu allebei in de hangende tuinen van Babylon!
Je bent niet alleen al voelt het soms zo. We denken met je mee, zijn heel dichtbij in gedachten en zijn altijd bereikbaar. Was fijn om jullie allebei te zien zaterdag en als het een beetje meezit doen we het volgende week weer! Hoop dat Yuk geen last heeft gehad van die kluiven! Taartje was heerlijk!
Blijf wel praten om stoom uit de 'pressure cooker' te laten! Ik luister graag naar je. Je bent wijs, oprecht, lief en helemaal de allerbeste moeder die Yuki had kunnen uitkiezen en je hebt meer kracht in je dan de meeste mensen. Vertrouw in jezelf... als iets niet goed voelt, niet lekker zit, doe dan niks. Als het goed voelt van binnen dan ben je op het juiste pad. Zorg voor rust vanbinnen, dan genieten jullie allebei!
Vergeet niet, het verschil tussen jou en anderen is dat voor jou de datum bekend is... de rest leeft in onwetendheid.
Ik ben blij dat ik jullie ken!
Heel veel sterkte Karin. Het is een rot beslissing.. ik heb hem in het verleden ook moeten maken en gekozen om  mijn hond te laten gaan voor het lijden ondragelijk werd, het was een super aktieve enthousiaste hond en ik wilde hem de aftakeling niet aandoen.. Maanden later waarin ik het moeilijk had.. had ik toch anders moeten beslissen... toch die chemo moeten doen..  ging ik naar een paragnost met een envelop met 5 foto's. Terwijl ik binnen kwam met een dichte envelop, ik kende haar niet zei ze: ik moet van de hond op de 2de foto van boven zeggen dat het een goede keus was. Tja dat consult begon dus brullend. Net als nu trouwens de waterlanders weer stromen.

Sterkte met het nemen van een keuze die bij jou en Yuki past!
Lieve Karin,
Ik wil jou heel veel sterkte en wijsheid wensen voor het nemen van jouw beslissing en ik hoop dat je ondanks alles nog bewust kunt genieten van die grote harige witte kameraad die nu nog bij jou is.
Ik zou graag iets zeggen wat het gemakkelijker voor je maakt, iets waardoor je opeens weet wat je moet doen, iets wat het verdriet wegneemt, iets waardoor je zonder zorgen in gedachten terug kunt gaan naar de jonge Yuki waardoor je eventjes je zorgen en je verdriet vergeet...

:-* Astrid
Dank jullie wel allemaal!!
Ik voel mij verdoofd....totaal lamgeslagen, terwijl ik zoveel keuzes moet maken....

Telkens als ik denk te weten wat ik ermee wil, verandert het weer...
Niks doen voelt niet goed...de kanker alle ruimte geven om mijn lieve Yuk in beslag te nemen, dat voelt niet eerlijk. Yuki door een mallemolen laten gaan, voelt ook niet eerlijk, al denk ik wel dat hij zelf het type is van; gaan met die banaan!! Ook hierin...

Momenteel krijgt hij nog niks....en het gaat nu niet zo goed met hem...ik zie dat hij last heeft van de druk van de klieren...Ondanks dat doet ie nog heel hard zijn best hier en daar vrolijk te zijn, een speeltje te pakken, enthousiast te worden om zijn eten, etc.

Woensdagochtend heb ik een afspraak in Wageningen, bij de oncoloog...dan zullen we alles doorspreken en een keuze maken, verwacht ik.
Veel antwoorden zijn al gegeven....de kuur duurt 4 maanden, elke week een behandeling.
Een behandeling bestaat uit ca. een half uur aan een infuus. En telkens wat bloedafname.

Of we gaan t alternatieve circuit in...en dan kan hij ingespoten worden met Maretak en Neoplasene.
Dit is wat een holistische da mij erover mailde:

"Neoplasene bij lymflierkanker wordt op de volgende manieren ingezet:
- injectie in de meest vergrote lymfklier. Hier gaat ook een systemisch effect vanuit
- vervolgens een week later de op één na grootste lymfklier

Bij het inspuiten van een ontaarde lymfklier zal deze afsterven en doorbreken. Dus je moet met wat 'viezigheid' (open wond) rekening houden.

Vervolgens moet er oraal verder gegaan worden.

Belangrijk:
- hoe vitaler de hond, hoe meer kans op succes. Vaak zal ondersteuning met Mifloran (probioticum) en Missing Link (supplement) gunstig zijn
- Neoplasene kan misselijkheid en anorexie  veroorzaken. Dit zijn overigens de enige bijwerkingen.

De inspuiting kunnen het beste onder begeleiding van een dierenarts uitgevoerd worden, dus het is belangrijk dat deze ook mee wil helpen.

Op www.buckmountainbotanicals.com onder 'clinical guide'  kan je meer specifieke informatie lezen."

Tja, wat kies je dan??? ...en de tijd dringt, dat voel ik heel duidelijk.
Het liefste zou ik verdwijnen...samen met mijn Yukje  :'(
Anne in Duitsland schreef: Hai Kaatje,

Kom je de dagen een beetje door? Heb je al een vaag idee van wat je wilt gaan doen met Yukemans? Hoe gaat het met je kameraadje? Kijkt ie je de hele tijd vragend aan omdat je zo bedrukt bent?
Ik breng ook veel tijd door met nadenken over de vraag wat ik zou doen in jouw situatie. Chemo of laten gaan? In mijn hoofd is het een afweging aan het worden van "doen wat er mogelijk is"(chemo)  versus "zou ik mezelf achteraf verwijten dat ik niet alles heb geprobeerd?" (niet actief ingrijpen). Bij chemo kiest een baasje misschien meer voor zichzelf, bij niets doen meer voor de hond? Ik weet het niet.
Hoe dan ook, wij hondenbezitters hebben de luxe dat we weten dat onze hond iedere keuze die we maken zullen accepteren en ons niets kwalijk zullen nemen. Daarom zijn het ook zulke lekkere beesten!

Sterkte meiske, er wordt zwaar met je meegeleefd in alle uithoeken van het land en daarbuiten! :-*
Dit gaat inderdaad continu door mijn hoofd, 24 uur per dag....en ik draai maar door in t cirkeltje. Voor vrijdag wist ik voor 98% zeker dat wij geen chemo meer zouden doen.
En toen kwam de uitslag...en het gevoel dat er een tikkende tijdbom in Yuki huistte....die wij toch niet ongebreideld zijn gang kunnen laten gaan, zonder enige weerstand??! Dan zouden wij 'wij' niet zijn...
Ik had de meest nare voorstellingen van chemo, en nog steeds wel!! Maar het 'schijnt' allemaal wel mee te vallen (zegt natuurlijk de oncologische wereld  :-\). Het idee om hem vol te spuiten met troep staat mij enorm tegen, maar nu huist er ook troep in hem, die wij daar niet willen hebben... :-\

Ik geloof dat ik nooit eerder voor zo'n onmogelijke beslissing geplaatst was  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door