Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
*Nikki* schreef: Nou we zijn in Heemskerk geweest bij de HD. We hadden een hel tas mee met spullen om te meten. Op zich was het meenemen niet nodig geweest zei ze.
Heel veel was negatief; Naturis kip, rund en geit,CB natuur, Kivo  en de herby mix, eigen gedroogde long, kalfs ribben van Any animal, multivitamine van de Groen Os en de Zitac (deze was zeer negatief)
Neutraal was de maagcompositum (momenteel heeft ze die niet nodig)
Positief waren de brokken, Naturis lam, Bibi schaap, eigen gedroogde runder lever, hazenoren en kippenpoten van Any Animal, visolie, gluco/chon/MSM, Duivelsklauw, Okugest en de Gastronol (samen met de Okugest versterkt het elkaar).

Het viel mij al op dat ze wat mankte deze week en ze zei ook dat haar linker voorpoot warm aanvoelde. Tevens gaf Luna wat pijn klachten aan bij het overstrekken van haar elleboog. Dit is haar niet geopereerde poot maar waar ook LPC en Incongruentie bij is geconstateerd door de orthopeed in Amsterdam.
Ze heeft een milt deficiëntie (deze werkt dus niet goed).
Haar maag leegt niet goed.
En heeft ze bloedarmoede.

Ze heeft acupunctuur gehad op 10 plaatsen (waarvoor weet ik even niet meer).
Ze heeft Chinese kruiden meegekregen (CH Eight Gentleman 0,5gr).
En heeft ze ook een reinigingskuur van groene leem.
De visolie wordt weer gegeven en verhoogt.
Gluco/chon/MSM krijgt ze weer.
De duivelsklauw mag ze momenteel ook even hebben ivm de pijnklachten.

Ze wilt nu eerst alles wat meer in balans krijgen bij Luna en omdat ze momenteel goed reageert op de br*k, hiermee doorgaan. Omdat Luna meerdere problemen heeft, gaan we ons eerst focussen op de spijsvertering. Omdat dit momenteel de grootste klacht is. Volgende keer kijken we waar Luna dan in behandelt moet worden.
We willen haar wel weer op vers krijgen. Maar omdat Luna veel niet lekker vind van barfen en in Kvv je niet weet wat er precies in zit moeten we even faan kijken hoe we dit gaan doen. Eerst weer koken is wel de eerste stap en dan "koud voer" produkten gaan geven. Dit zijn oa lam, eend en kip.

We hebben er bijna 1,5 uur binnen gezeten en er zal vast nog veel meer gezegd zijn maar krijg het even niet uit mijn vingers.
De 26ste Februari gaan we er weer heen.
Poeh hee, wat een hoop informatie heb je gekregen. Ik hoop dat je haar spijsverteringsproblemen onder controle krijgt. Heb je er wel een goed gevoel over, over je bezoek?
Door *Nikki*
Lizzy schreef: Poeh hee, wat een hoop informatie heb je gekregen. Ik hoop dat je haar spijsverteringsproblemen onder controle krijgt. Heb je er wel een goed gevoel over, over je bezoek?
Ik heb een heel goed gevoel over het bezoek. Meneer Nikki vind het allemaal maar wat wazig.

Voor de acupunctuur zouden we eigenlijk 2x per week langs moeten gaan maar dat is niet haalbaar met de afstand die we moeten rijden en de openingstijden. Ik heb zelf geen rijbewijs.

Wat ik heel typisch vind is dat ze na 3,5 dag br*k geen maagzuur meer heeft gehad. Ze is vandaag een week maagzuur vrij.
Wel zou ik haar van de RC af willen hebben en dan iets van Farmfood of Dogs Lover Gold willen geven. Die schijnen natuurlijker te zijn.

Maar ook spelen er momenteel bij mij veel twijfels of ik haar dit allemaal moet aandoen. Vanaf dat ze 6 maanden is vertoond ze al veel mankementen, ze is nu 2,5 jaar. Soms vraag ik me af of ze nog plezier heeft.
Door boots16
ik zou het gewoon op brok houden als dat goed gaat
ik weet dat het niet goed is maar ja iedere hond is anders ik heb er ook 1 wat brokken krijgt de andere 2 niet
hij is nu veel rustiger en op zijn gemak en dat telt voor mij
een hond MOET zich ook prettig voelen he
Door Riek
*Nikki* schreef: Maar ook spelen er momenteel bij mij veel twijfels of ik haar dit allemaal moet aandoen. Vanaf dat ze 6 maanden is vertoond ze al veel mankementen, ze is nu 2,5 jaar. Soms vraag ik me af of ze nog plezier heeft.
Dit gevoel kan ik me goed voorstellen.
Boris heeft lang gelopen met Giardia voor we in de gaten hadden dat dat het was. Regelmatig was hij zo neerslachtig/ongelukkig dat het wel eens door mij heen is gegaan, dat wanneer hij zo "ongelukkig" bleef om hem in te laten slapen.

Sterkte met alles, je hebt een hoop op je bordje gekregen.
Door May Linn
Super dat ze nu een week zonder maagzuur is!
Heb je iig een begin te pakken.

vroeg me alleen wat af:
Ga je die andere dingen die positief getest zijn ook keer uitproberen (bibi schaap,naturis lam)?
Want die vielen toch in hetzelfde rijtje als de brokken?
Miss dat het daarop ook goed gaat, dan heb je ook een voer waar je jezelf ook prettiger bij voelt.
Door *Nikki*
May Linn schreef: Super dat ze nu een week zonder maagzuur is!
Heb je iig een begin te pakken.

vroeg me alleen wat af:
Ga je die andere dingen die positief getest zijn ook keer uitproberen (bibi schaap,naturis lam)?
Want die vielen toch in hetzelfde rijtje als de brokken?
Miss dat het daarop ook goed gaat, dan heb je ook een voer waar je jezelf ook prettiger bij voelt.
Ja dat is zeker het streven. Maar eerst moet haar lichaam/gestel in balans komen en dan gaan we naar het rauw vlees werken.
Momenteel reageert ze goed op br*k dus nu even dit en mogelijk krijgt ze een eliminatie dieet. Alleen is dat erg moeilijk met haar want aan barf doet de muts niet.
Door May Linn
[quote="*Nikki*"]
Ja dat is zeker het streven. Maar eerst moet haar lichaam/gestel in balans komen en dan gaan we naar het rauw vlees werken.
Momenteel reageert ze goed op br*k dus nu even dit en mogelijk krijgt ze een eliminatie dieet. Alleen is dat erg moeilijk met haar want aan barf doet de muts niet.
[/quote]

Dat lichaam in balans lijkt me idd goede stap.
hopelijk gaat het in de toekomst een stuk beter met haar, is ook niets zo iedere een zieke hond.
Miss is het tegen die tijd een optie de barf te malen. Kan me ook voorstellen dat haar moeilijke eten te maken heeft gehad met dat ze zich steeds niet lekker voelde, miss dat ze nu ook beter gaat eten.
Sterkte ermee en ben benieuwd hoe het verder gaat  :)
Door *Nikki*
Ik ben zo trots op mijn meisie, ze is al 10 dagen maagzuur vrij  :D :D

Wel wil ik over gaan op een meer natuurlijke br*k en gelukkig zijn die ook wat goedkoper. Ik schrok me rot RC 15kg voor €58,-  :-X
Door *Nikki*
[quote="vanaalst"]
gelukkig maar, is farmfood niks?
[/quote]

Ik zat te twijfelen tussen Farmfood en Dog Lovers Gold maar mijn HD heeft slechte ervaring met Farmfood dus die raag me Dog Lovers Gold aan.
Door Lizzy
En, heb je al besloten? Heb je zelf echt het gevoel dat veel uit maakt? Als je het financieel trekt, zou ik gewoon lekker dit blijven voeren (daarvan weet je dat het goed gaat) en dan op den duur misschien weer eens voorzichtig een overstapje durft te maken naar wat vers (desnoods eerst gekookte dingetjes zoals in de recepten die ik op heb gegeven). Maar mocht je toch over willen stappen: FF zijn behoorlijk zware geperste brokken... Ik zou die niet geven.
Door *Nikki*
[quote="Lizzy"]
En, heb je al besloten? Heb je zelf echt het gevoel dat veel uit maakt? Als je het financieel trekt, zou ik gewoon lekker dit blijven voeren (daarvan weet je dat het goed gaat) en dan op den duur misschien weer eens voorzichtig een overstapje durft te maken naar wat vers (desnoods eerst gekookte dingetjes zoals in de recepten die ik op heb gegeven). Maar mocht je toch over willen stappen: FF zijn behoorlijk zware geperste brokken... Ik zou die niet geven.
[/quote]

Ik heb vrijdag net een zak RC van 15kg gekocht dus dat blijven we gewoon geven. Dit is meer dan vodoende tot de 26ste dat we weer naar de HD toe gaan.
Omdat ze het nu zo goed doet op de RC zit ik dus ook te twijfelen om over te gaan op een ander merk en financieel trekken we het wel dus denk ik eigenlijk dat we gewoon zo even door moeten gaan en wanneer ze aan verandering toe is ga ik liever voor rauw/gekookt dan een ander soort brok.
Ik kijk het gewoon even aan wat Luna zelf aangeeft en de HD zegt. Het gaat nu goed dus nu ga ik zeker niet rommelen.
Door Lizzy
[quote="vanaalst"]
ik dacht altijd dat geperste brokken beter waren dan andere, ook wbt de vertering?
[/quote]

Ja, ik heb dat ook wel gehoord. Maar mijn ervaring verteld anders :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door