Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vrienden van ons hebben ook erg goede ervaringen met de holistisch dierenarts, die hebben toen ook het eten laten meten en sindsdien heeft de hond die problemen had bijna geen klachten meer.
Ik hoop dat er voor Luna (en jullie, ik zou helemaal gek worden) een oplossing uitkomt die goed werkt. En tja, als dat brokken zijn... dan zijn dat brokken. Ik kan me voorstellen dat je het liever anders zou willen maar elke keer zo ziek is ook niets. Veel sterkte voor Luna!
Sanyo schreef: Vergeet dan niet om ook de medicatie mee te nemen, want ook die kunnen ze door meten!
Ik ben nog nooit bij een HD geweest. Wat moet ik allemaal meenemen?

1. Vlees (ontdooit of niet), geef veel verschillende soorten en merken.
2. Medicijnen.
3. Misschien supplementen??
4. Snacks
Alba schreef: (en jullie, ik zou helemaal gek worden) een oplossing uitkomt die goed werkt. En tja, als dat brokken zijn... dan zijn dat brokken.
Gek, ik draai door met haar en het maakt me vreselijk onzeker helaas.

Brokken, rauw, gekookt maakt me op het moment niet uit. Als ze maar geniet en een fijn leven heeft.

*edit
Aanvulling meeneem lijst
Laatst gewijzigd door *Nikki* op di 02 feb 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou alles meenemen wat ze eet of wat je hebt uitgeprobeerd de afgelopen tijd, van alles een beetje. Ontdooit of niet heb ik geen idee van, maar ik zou zoveel mogelijk soorten en merken meenemen. Geef je snacks? Die zou ik ook meenemen, je weet 't maar nooit. Medicijnen en supplementen ook, alles wat ze binnenkrijgt... Ik zou mijn halve huishouden meenemen, in de hoop dat er iets uitkomt!

Dat onzekere lijkt me verschrikkelijk, je wil het zo graag goed doen voor je hondje en dan wordt ze er ziek van :'(. Dat is gewoon gemeen, als je bedenkt hoeveel mensen zonder ook maar enige problemen de grootste troep in de bak gooien voor de hond...
Inderdaad alle voeding meenemen die je wilt laten testen. Ik van alles een klein beetje afgehaald en in diepvrieszakjes in de vriezer bewaard, ik had iets van 15 zakjes mee..... Het was geen probleem dat het nog bevroren was. Ik zou in jou geval ook de brokken meenemen, en andere voeding waarvan je wilt weten of het geschikt is ja of nee. Ik was een beetje achterdochtig over de methode :biggrin2: , dus heb alle zakjes gelabeld met een nummer. De nummers op een lijstje gezet met er achter wat het was. Was op zich wel handig want ik heb er tijdens het consult meteen achter gezet wat er uit kwam.
In mijn geval had ik het vermoeden dat voeding geen probleem was, en dat klopte ook. Alleen het rundergehakt kwam er als negatief uit, en tja je weet nu eenmaal nooit wat daar precies in zit.

Ook inderdaad de supplementen mee nemen, die worden dan ook doorgemeten.

Als je verder nog vermoedens hebt van dingen die een rol kunnen spelen, bv schoonmaakmiddel of wasmiddel dan kun je daar ook wat van meenemen.
Bij Savanne ook alles meegenomen (naar 1 HD) om te testen ::) volgens 2 HD kan ze prima tegen vis :-\ ::) maar daar kan ze dus echt NIET tegen, want dan liggen haar voetzooltjes eraf.
Dus ik vind het heel mooi allemaal, maar ik geloof er niet in, gebaseerd op mijn eigen ervaring.
Nou alles ligt klaar voor morgen. De snacks, eigen gedroogd vlees, alle KVVen die ze normaal kreeg de medicijnen, de supplementen en de pinpas. Of ze test of niet, of ze zelf sets heeft maakt me niet uit. Ik neem alles mee. Ik wilde haar eigenlijk wassen deze week maar laat haar stink geur even bij haar zitten. Ik ga haar niet borstelen dan kan ze haar slechte vacht ook goed zien. D'r vacht ziet er buiten de rui om erg slecht en ze was al erg kortharig voor een BS maar nu is ze bijna gladharig.

Sinds zaterdag middag gaat het erg goed met haar. Ze heeft nu 4,5 dagen geen last gehad. Zo lang zonder klachten is al heel wat maanden geleden geweest. Vandaag wat br*k en later wat Naturis kip gegeven en nergens geen problemen. De br*k is nu op en wacht morgen even af of er nieuwe gehaald moet worden.

Het valt me wel op dat ze nu wat strammer loopt sinds deze week. Ik ben sinds het koken van het kvv gestopt met gluco/chon/MSM en visolie, mogelijk daardoor.
Toen ik Ernie kreeg was hij bijna 2 jaar. Al in de trainingsschool gaf hij zijn eten over tot 2 maal toe. Dit is best een tijd dat een hond onder druk staat en ik dacht dat het daar aan zou liggen. Eenmaal thuis met Ernie merkte ik dat hij echt heel veel gras at en ook nu gaf hij over. Volgens de trainer moest ik me niet zo'n zorgen maken en bemoederde ik hem teveel.  >:( Toch maar naar de DA gegaan en daar bleek dat hij een maagontsteking had en kreeg hij andere brok. Dit ging een tijdje goed maar ook daarna herhaalde het zich keer op keer en werd het ondertussen steeds erger. Ernie kreeg zelfs op een gegeven moment astronautenvoeding. Hiervan moest ik 6 zakjes á fl. 25,- per dag van geven. Iets anders kon hij gewoon niet verdragen. Ernie herstelde en kreeg weer een andere zak brok voorgeschreven (Low fat) van Pedigree was dat destijds en later nam Royal Canin het over. Hier heeft hij het de laatste 5 jaar van zijn leven goed op gedaan. Hij is 12 jaar geworden en dus 7 jaar lang gezocht naar de juiste voeding.

Nu wil ik niet zeggen dat je deze voeding moet geven maar ik vertel het alleen maar om je hoop te geven dat je de juiste voeding zult vinden.

Overigens wist ik in die tijd niet beter dan brok te geven want wie weet had hij op rauwe voeding al deze problemen niet gehad.

Heel veel sterkte want ik weet hoe hopeloos je kunt worden.
Door *Nikki*
Nou we zijn in Heemskerk geweest bij de HD. We hadden een hel tas mee met spullen om te meten. Op zich was het meenemen niet nodig geweest zei ze.
Heel veel was negatief; Naturis kip, rund en geit,CB natuur, Kivo  en de herby mix, eigen gedroogde long, kalfs ribben van Any animal, multivitamine van de Groen Os en de Zitac (deze was zeer negatief)
Neutraal was de maagcompositum (momenteel heeft ze die niet nodig)
Positief waren de brokken, Naturis lam, Bibi schaap, eigen gedroogde runder lever, hazenoren en kippenpoten van Any Animal, visolie, gluco/chon/MSM, Duivelsklauw, Okugest en de Gastronol (samen met de Okugest versterkt het elkaar).

Het viel mij al op dat ze wat mankte deze week en ze zei ook dat haar linker voorpoot warm aanvoelde. Tevens gaf Luna wat pijn klachten aan bij het overstrekken van haar elleboog. Dit is haar niet geopereerde poot maar waar ook LPC en Incongruentie bij is geconstateerd door de orthopeed in Amsterdam.
Ze heeft een milt deficiëntie (deze werkt dus niet goed).
Haar maag leegt niet goed.
En heeft ze bloedarmoede.

Ze heeft acupunctuur gehad op 10 plaatsen (waarvoor weet ik even niet meer).
Ze heeft Chinese kruiden meegekregen (CH Eight Gentleman 0,5gr).
En heeft ze ook een reinigingskuur van groene leem.
De visolie wordt weer gegeven en verhoogt.
Gluco/chon/MSM krijgt ze weer.
De duivelsklauw mag ze momenteel ook even hebben ivm de pijnklachten.

Ze wilt nu eerst alles wat meer in balans krijgen bij Luna en omdat ze momenteel goed reageert op de br*k, hiermee doorgaan. Omdat Luna meerdere problemen heeft, gaan we ons eerst focussen op de spijsvertering. Omdat dit momenteel de grootste klacht is. Volgende keer kijken we waar Luna dan in behandelt moet worden.
We willen haar wel weer op vers krijgen. Maar omdat Luna veel niet lekker vind van barfen en in Kvv je niet weet wat er precies in zit moeten we even faan kijken hoe we dit gaan doen. Eerst weer koken is wel de eerste stap en dan "koud voer" produkten gaan geven. Dit zijn oa lam, eend en kip.

We hebben er bijna 1,5 uur binnen gezeten en er zal vast nog veel meer gezegd zijn maar krijg het even niet uit mijn vingers.
De 26ste Februari gaan we er weer heen.
Door de Meiden
Zo, dat is toch wel een hele lijst wat haar niet goed doet, tjonge !
Hopelijk heeft ze de vinger op de zere plek weten te leggen en gaat het straks weer beter !
Wat zal ze zich rot hebbem gevoelt !!

Ben benieuwd hoe het verder gaat !
Door Staftime
Wat een verhaal!
Ik kan mee heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Gelukkig is het bij onze hond nooit zo extreem geweest.
Maar ook Romeo heeft heel zijn leven maagklachten, die ik vroeger aanzag voor keelpijn... :-[
Hij begon dan te hoesten, kwijlen, gras eten en alles wat er maar voor zijn bek kwam at hij op.
Ook spuugde hij heel veel gal, dat ging over na de overstap op kvv en barf.
Wel geef ik hem nu elke dag maagcompositum bij zijn eten, doe ik dat niet, dan krijgt hij weer een misselijkheidsaanval.

Ik hoop dat vanaf nu alles stapsgewijs beter zal gaan!
Heel veel succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door