Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Goed plan. Ik vind een poep-dagboek dus niet gek! Overigens, stel dat het nu beter met hem gaat (met de middelen tegen giardia): ik zou hem daarna toch ook zeker probiotica gaan geven! Want deze middelen (tegen giardia dus) zijn niet volstrekt onschadelijk en tevens kan hij (in mijn ogen) wel een flinke darm-boost gebruiken!
Door Lind@
Ik heb hem eerst allerlei soorten brokken gevoerd, ook dieetbrokken van de DA. Bij alle soorten ging het een paar weken goed en dan kwam de dunne zooi weer.
Daarna Carnibest en daarna Carnibest aktief, ook hiervan kwam er na een poosje weer dunne.
Toen Rodi.....hetzelfde verhaal.
Omdat hij nu even goed moet aankomen, moet ik hem wat meer voeren en nu geef ik hem AHV, mede om de kosten een beetje te drukken. ;)
Door Nitus
Linda, misschien is het een idee om Lothar nog niet extra veel eten te geven totdat hij goeie ontlasting heeft.
Ik heb het bij Nitus ook gehad, hij was veel te mager en dan ga je hem meer eten geven, doordat hij zoveel eten kreeg konden zijn ingewanden het allemaal niet meer aan en raakte hij juist nog meer aan de diaree.
Je hebt kans dat je dan in een vicieus cirkeltje komt.
Het belangrijkste is dat je de diaree kwijt raakt, want zolang jouw hond diaree heeft komt hij toch niet aan.
Als ik jou was zou ik hem nu de geadviseerde hoeveelheid geven, dus ongeveer 20 gram per kg. lichaamsgewicht (wat hij ongeveer zou moeten wegen) en gaat het goed met de ontlasting dan kun je proberen een beetje meer te gaan geven.
vergeet niet dat jouw hond ook pas nog onder narcose is geweest en waarschijnlijk ook antibiotica na de operatie heeft gekregen, dat kan ook een oorzaak zijn van dat het nu weer niet zo lekker gaat. :-\
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 18 aug 2004, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
Bedankt voor je advies ;)
Ik geef hem sinds 3 dagen een stuk meer, omdat ik gewoon graag wil dat hij aankomt, maar daar houd ik dan maar even mee op ;)
Inderdaad is hij onder narcose geweest en daarna nog antibiotica gehad.
En diarree.......het is niet echt dat het eruit spuit hoor, maar gewoon altijd dunne troep, of zachte troep. Maar niet echt zwaar aan de diarree.
Laatst gewijzigd door Lind@ op wo 18 aug 2004, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
't Is alsof ik een beschrijving van Nitus lees ;), precies hetzelfde. Pas na een paar weken vers (Carnibest)kreeg hij echt stevige poep, dus houd vol! :D Geef hem anders ook nog probiotica of kruidenmix om z'n darmflora op te peppen, dat hielp Nitus ook erg goed.
Sorry, ik lees net je berichten terug, de pro biotica komt nog ;)
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 18 aug 2004, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
Lothar krijgt nu vanaf december 2003 vers, dus zou het al beter moeten zijn, toch? Maar we houden moed! ;)
Ik geef hem wel af en toe fytomix.
Door Lind@
Ik houd dus een poepdagboek bij, en ik ben erachter dat hij tot nu toe 4 a 5 keer per dag poept, waarvan 's ochtends een normale drol met daarna wat zachtere drol, en de rest van de dag zachte en dunne troep :-\ Dat is toch best veel, of niet??
Ik ben benieuwd of het beter wordt na dat giardiaspul. :-\
Door Lizzy
Nou ja, het hangt ook een beetje af van de grote van de drol. Als hij 4 a 5 keer per dag echt een grote hoop neer legt, dan vind ik dat inderdaad erg veel. Maar 4 keer per dag een drolletje vind ik wel acceptabel. Alleen zou het gewoon stevig moeten blijven.... Heeft hij verder nog ergens last van, qua darmen? Rommelende darmen? Winderig?
Door Lind@
Nee het zijn geen hopen, 's ochtends wel hoor, maar daarna niet meer, dan is het gewoon vieze troep, maar hij blijft zo persen, totdat er op het laatst nog een drupje uitkomt. :-X Sunna legde gewoon een drol neer en was klaar en dat 1 a 2 keer per dag ;)
En hij is inderdaad wel wat winderig....
Door Lizzy
Nou, als die giardia-troep niet helpt en de probiotica ook niet, dan denk ik dat je er goed aan doet om eens uitgebreid onderzoek te laten doen of (meer holistische benadering): naar een holistisch DA. Geef je hem nu nog AHV? Misschien zou je ook eens een ander voer kunnen proberen? Of zelf gaan samenstellen?
Door Eidos
Sinds wanneer heb je dat dagboek bijgehouden Lin ??? Als je de laatste 3 dagen namelijk veel meer dan de nodige behoefte bent gaan voeren en sindsdien ook dat dagboek bijhoudt, dan lijkt het me niet vreemd dat hij zoveel poept ;) .. Alles wat niet verwerkt kan worden word er namelijk zo weer uitgegooid.. en een teveel aan voedsel kan ook voor diarree zorgen ....
Door Lind@
Lizzy schreef: Nou, als die giardia-troep niet helpt en de probiotica ook niet, dan denk ik dat je er goed aan doet om eens uitgebreid onderzoek te laten doen of (meer holistische benadering): naar een holistisch DA. Geef je hem nu nog AHV? Misschien zou je ook eens een ander voer kunnen proberen? Of zelf gaan samenstellen?
Ik heb dus ook Carnibest natuurvoer en aktief geprobeerd, en ook Rodi, en natuurlijk allerlei soorten brokken :-\ Maar tot nu toe steeds hetzelfde.
Ik ben inderdaad van plan hem eens goed te laten onderzoeken en ik denk in Utrecht (als het niet verbeterd)
Maar had jij nog een idee dan wat ik kan proberen voor versvleesmerk??
Door Lind@
Eidos schreef: Sinds wanneer heb je dat dagboek bijgehouden Lin ??? Als je de laatste 3 dagen namelijk veel meer dan de nodige behoefte bent gaan voeren en sindsdien ook dat dagboek bijhoudt, dan lijkt het me niet vreemd dat hij zoveel poept ;) .. Alles wat niet verwerkt kan worden word er namelijk zo weer uitgegooid.. en een teveel aan voedsel kan ook voor diarree zorgen ....
Nu geef ik niet meer meer voer ;) Het poepdagboek ;D houd ik nu 3 dagen bij, maar zo is het steeds geweest; zo vaak troep poepen en vaak poepen. Alleen nu wil ik het zwart op wit hebben voor als ik ergens met hem heen ga voor onderzoek.
Door Eidos
Lind@ schreef:
Nu geef ik niet meer meer voer ;) Het poepdagboek ;D houd ik nu 3 dagen bij, maar zo is het steeds geweest; zo vaak troep poepen en vaak poepen. Alleen nu wil ik het zwart op wit hebben voor als ik ergens met hem heen ga voor onderzoek.
Jep, dat snap ik ... Ik vroeg het me alleen af ;) ;D... Heb je hem wel eens de kruidenmix gegeven ??? Dos heeft namelijk ook zwakke darmen ... Gaat ook vrij snel aan de diarree.. Maar sinds ik hem 2 keer per week die kruidenmix geef is er niks meer aan de hand ...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door