Aquillo schreef: ik geef je groot gelijk. Het hoeft niet (zie theorie van Tom Lonsdale). Ik voer ook geen groentenmixen. Heb je wel eens een wolf met een staafmixer gezien? Ook de andere stoffen die in de groentenmixjes gedaan worden lijken me niet natuurlijk. Mijn honden reageerden er ook niet goed op. Want ook in het begin heb ik het natuurlijk uitgeprobeerd. Reactie van mijn honden. Ze werden er absoluut misselijk van.Nee, maar heb jij wel eens een wolf met een bio-industrie kip gezien? Of een wolf die 23 uur per dag op de bank bankaardappel ligt te zijn en mee ligt te roken met de baas?
Maar goed ik voer al ruim 3 jaar volledig NRV aan mijn honden en daar staat groenten niet op de lijst.
Heb je ook wel eens opgelet hoe vuile pens gegeten wordt? De inhoud wordt er uitgeschud en niet gegeten. Bij heel prooi konijn en haas wordt de maag en de darmen terzijde gelegd en niet gegeten.
Overigens eten de meeste honden wel degelijk inhoud van pens en boekmaag hoor. Er zijn zelfs KVV fabrikanten die er geld aan verdienen, aan deze inhoud.
En ik denk dat je nog verbaast staat over wat honden opnemen uit fruit, grassen, hout, knollen, etc!