ibbi schreef: sorry maar ik heb helaas geleerd dat wat jij zegt dus onzin is. er zijn manieren om de testen verkeerd te gebruiken.Volgens mij is dat nu juist het probleem. Als jij je kat keurig laat testen, maar maar vervolgens los laat lopen, een nieuw ongetest poesje je cattery binnenhaalt. Of zoals, (sorry dat ik dit er zo ruw bijsleep) dat poesje wat in de bar staat ter herplaatsing. Van een boerderij een kitten zo bij je geteste katten zetten(ik zeg overigens niet dat in dit geval ook gebeurd is, maar geef een voorbeeld) is naar mijn idee onverantwoord. Zoals er ook vrij makkelijk met stambomen gesjoemeld kan worden kan dat ook met testen natuurlijk.
snaptesten laten alleen zien dat de poes op dat moment geen felv heeft... mocht zij ( of de kater ) ervoor of erna met een felv-kat in aanraking komen en besmet raken met felv, zie je dat niet op een snaptest.
7 maart is de Felcan dag, met oa retrovirusinfecties bij de kat. Ik ben benieuwd of deze beste meneer ook de Elisa testen in twijfel trekt.