Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

*Dorothea* schreef: aha dat verklaart een hoop  :-X
ik zou nog een DNAB laten doen en opsturen naar Utrecht
Mijn DA stuurt ook alleen maar naar Utrecht, dit soort dingen. Daarnaast denk ik dat sommige DA's gewoon beter in het nemen van biopten zijn dan anderen....
Lizzy schreef: Mijn DA stuurt ook alleen maar naar Utrecht, dit soort dingen. Daarnaast denk ik dat sommige DA's gewoon beter in het nemen van biopten zijn dan anderen....
nou het is ook wel lastig hoor als er steeds bloed bij zit  :-\ In utrecht namen we altijd 3 biopten van 1 bult, maar ja in de praktijk zit je toch meer met de kosten. Ik ben vorig jaar naar een hele interessante lezing geweest over biopten, de techniek met spuit en vaccuum, zoals die geleerd wordt, is niet de beste  :-\ Beter kun je gewoon een naald er in steken zonder spuit dan worden de cellen niet geplet.
*Dorothea* schreef: nou het is ook wel lastig hoor als er steeds bloed bij zit  :-\ In utrecht namen we altijd 3 biopten van 1 bult, maar ja in de praktijk zit je toch meer met de kosten. Ik ben vorig jaar naar een hele interessante lezing geweest over biopten, de techniek met spuit en vaccuum, zoals die geleerd wordt, is niet de beste  :-\ Beter kun je gewoon een naald er in steken zonder spuit dan worden de cellen niet geplet.
Je hebt toch ook van die biopt stansjes? Paar stukjes uit de tumor weghalen in een potje met ikweetdenaamnietmeerspul en opsturen naar bv pathologie?

Of denk ik nu totaal de verkeerde kant op?  :D
Fido schreef: Je hebt toch ook van die biopt stansjes? Paar stukjes uit de tumor weghalen in een potje met ikweetdenaamnietmeerspul en opsturen naar bv pathologie?

Of denk ik nu totaal de verkeerde kant op?  :D
Ja dat is beter dan heb je echt een weefselbiopt, maar dan moet hij wel even slapen.
Maar dat durven wij wel aan hè met een beetje propofol of alfaxan?  ;)
vindt er toch wel verschil inzitten, in een wang waar een gezwel inzit om de paar weken met een flinke holle naald weefsel weghalen, want het was geen vloeistof die ze eruit weg namen...
misschien heb ik het verkeerd opgeschreven maar bedoelde dus dat het geen dunne naald was...
maar goed maakt ook niet meer uit, beesje is er niet meer...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door