[quote="flin"]
'k ga even wat op 'n rijtje zetten:
27 nov: 2e enting
30 dec: matig eten
5 jan: finidair
6 jan: ab-kuur, 41 graden koorts
10 jan slecht eten,spugen en diarree
11 jan: schrijf je pas: 'al van 't begin af aan hebben ze regelmatig dunne poep'
12 jan: panacure
'k mis nog even de data van de eerste keer panacur, en wanneer is er getest op giardia, en/of crypto?
~
cryptorchidie is 'n afwijking die grotendeels erfelijk is bepaald, daar mag niet mee gefokt worden, daarnaast is de vrouwelijke vorm van cryptorchidie slecht vast te stellen, als ouders dit dus doorgeven, zou hier ook niet gefokt mee moeten worden
aan de andere kant: de bal(len) kunnen nog indalen tot ze 'n 10 maanden zijn, dus of dit duidelijk gevalletje cryptorch is, ...?
dit zal ook zijn waarom je da nog even wil afwachten
heb je bedacht dat na castratie de geholpen-kater nog zo'n 6 weken vruchtbaar is?
[/quote]
Wat goed dat je dat allemaal op een rijtje hebt kunnen krijgen nav berichten! Jeetje ehm.. ik weet uit mn hoofd zo even niet exact, maar ze kreeg de finidiar na de metrodinazole, uit mn hoofd was ze na de metro. een week diarree vrij ongeveer en toen begon het weer en hebben we dus gelijk de finidiar gekregen. De metro. was als ik het goed heb 6 dgn lang, voor beide katten.
De test op Giardia was dezelfde dag als de start van de metrodinazole... De dunne ontlasting heb ik wel al eerder ergens genoemd, want ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Tannetje. Zij adviseerde te laten testen op Giardia. Ik kende het helemaal niet, maar mijn vriend had iets gevonden op het net erover toen we aan het zoeken waren naar oorzaken van terugkomende diarree.
De eerste weken was het (net als nog) af en aan de diarree en soms een hele tijd niet... omdat wij Giardia niet kenden en beide kittens het wel eens hadden, dacht ik in eerste instantie niet aan iets verkeerds... ik hoor wel vaker van mensen dat hun kitten in het begin wat vaker diarree had dus ja, dan ga je niet gelijk van het ergste uit helemaal als je het niet kent of nog niet eerder van gehoord hebt.
Cryptochidie moet ik even opzoeken wat het betekent...
De kliniek in Zwolle wil het overigens wel volgende week al doen. Zij geven aan dat ze het balletje gewoon kunnen opzoeken zeg maar en weghalen en die arts zei zelfs dat hij het persoonlijk in die zelfde keer had doorgepakt als het bij hem was geweest.
6 weken???? Maar waarschijnlijk is hij nog niet geslachtsrijp... dan produceert hij toch ook nog niet en dan kan het toch niet zo zijn dat hij na de castratie ineens gaat produceren??
Ik weet dus even nog niet wat Crypto is, maar hij is dus gisteren naar de DA hier geweest ivm castratie wat dus niet doorging. De slimmerds hadden het arme ventje al wel onder narcose en geschoren voor ze erachter kwamen dat het niet kon ??? Ook zoiets.
Nu laat ik dus v.a. vandaag alles bij die kliniek lopen. Zij gaan dan volgende week als het goed is ook de castratie doen en vrijdag ga ik met ze naar het spreekuur en worden even de algemene dingen nog nagekeken. Geen geneuzel en gegok meer van de DA hier..