Lo schreef:
Klopt, maar zelfs labonderzoek (ik heb geloof ik 5 x labonderzoek laten doen, weet het niet meer) is niet 100% betrouwbaar omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat eitjes kunnen worden gemist. Geen enkele test is 100% betrouwbaar.
Wat nu gewoon ook speelt is dat het meisje jong en licht is en een verminderde weerstand heeft. Een sterilisatie bij haar is daarom een extra belasting, maar het is tegen die tijd kiezen uit 2 kwaden: Krolsheid is nl ook belastend. Ik heb zelf nl ook voor dat dilemma gestaan. Lo ging ietwat beter, mbv de isogel (ja ja gevechten om dat spul binnen te krijgen, maar echt, het is van belang!) en toen werd ze krols. Zucht. Dus laten steriliseren. AB kuurtje ::) met probiotica (Lo kreeg standaard probiotica, ik heb me arm gekocht). En daarna was de test dus weer positief.
Gezonde katten kunnen in principe een giardia "zelf oplossen" al dan niet mbv een kuur panacur (een kuur = dus met herhaling)
Kittens daarentegen hebben onvoldoende weerstand kunnen opbouwen om dit "zelf te kunnen oplossen" en met die ellende zitten jullie opgezadeld.
Wat voor mijn kat op een gegeven moment alleen maar zou gaan werken was: voldoende weerstand opbouwen en maar hopen dat het over zou gaan. En Es, uiteindelijk is het overgegaan, hou je daar aan vast: het kan wel. Het kost alleen veel energie en helaas idd veel geld.
Tot die tijd idd hygiene en ik heb zo het idee dat je nu bij een goede da zit!
Oh en als jij ADD hebt, heb ik het ook :o
;D
Hahahahaha.... ja ik heb zelfs de combi zeiden ze ADD/ADHD hahaha...

En ik ben eigenlijk juist heel rustig zelf, maar in mn hoofd
Overigens, zij is ook een behoorlijk stuk kleiner hij... ze oogt wel vrij vol hoor nu. Verhouding grootte en gewicht zijn heel mooi, maar ze moet zeker lekker gaan groeien ook (al is ze voor haar doen natuurlijk al best veel gegroeid). Je voelt haar botjes ook niet meer (ja, hetzelfde als bij hem zeg maar).
Ik heb de lijst nu volgens mij helemaal compleet trouwens:
Dagboekje:
22 aug: geboren, uit 'n nest van 3, gewicht: 44,44,104 gram (2 kittens werden bijgespeend) vaccinaties en ontworming gehad.
22 nov: kittens ophalen, 13 weken, gewicht: zij 850, en hij 1500 gram (zij is wat mager... botjes duidelijk voelbaar) Fokster gaf aan dat hij vaak haar eten opat en dat ze sinds kort apart te eten kregen ???
22 nov: kittens hebben diarree (ik dacht dat dit "erbij" hoorde, stress, verhuizen, ze kregen ook nog niet zo lang CB daar en ik dacht dat het gewoon over zou gaan)
Hij blijkt wagenziek... overgeven en diarree onderweg naar huis en ja, ook het zusje eronder
27 nov: 2e enting voor haar ivm later geënt
Kittens hebben beide af en aan diarree... soms tijdje niet, soms ineens weer wel, ik dacht misschien omdat ik water door hun Carnibest doe. Gestopt daarmee en paar sec. verwarmd in magnetron zodat het net niet koud voelt ipv heet water erover.
12 dec: 16 weken, gewicht zij 1350, hij 1750
Diarree ingeruild voor harde drolletjes, maar ineens weer aanwezig.
22 dec: Giardia test (positief) en Metrodinazole voor 6 dgn beide katten (t/m 26 dec)
22 dec: ontworming alg. (1x 1 pil per kat, mocht gelijk met start Giardia kuur)
Beiden van de diarree af na Metrodinazolekuur
30 dec: zij matig eten, af en aan. Soms slaat ze over, soms eet ze de helft van het bordje en soms eet ze ineens weer heel goed...
31 dec/1 januari ongeveer, zij weer diarree (ca. 1 week er vanaf geweest, hij nergens last van)
5 jan: finidair 3 dgn voor haar (niet geholpen)
6 jan: ivm 41 graden koorts (da dacht ergens een ontsteking) en niet eten anderhalve dag, koortsremmer gekregen, goed geholpen en weer meer eten, koorts is niet terug gekomen, ze is erg levendig, speels enz..
6 jan: 20 weken, gewicht zij 1800 hij 2700
7 jan: Zij eet weer 200 gr. p/dg
9 jan: weer iets minder gegeten, wel voldoende (ca. 120/130 gr)
9 jan: ab kuur gestopt (mocht na 3 a vier dagen indien gewenst, 4.5 dg gegeven)
10 jan: helemaal niet eten, gelijk spugen wat ze wel had gegeten en nog steeds diarree.
11 jan: Hij voor castratie, ging niet door (1 niet ingedaalde bal)
11 jan: Zij ook weer goed gegeten ca. 180 gr (erdoor ca. 20 gr. DA voer dus 200 gram totaal)
12 jan: panacure gestart 5 dgn - 5 dgn stop - 3/5 dgn voor beiden en zij krijgt ook nog Protex probiotica 1x per dag (mocht dagelijks of om de dag of af en toe, voorlopig geef ik even dagelijks)
12 jan: Zij alweer goed gegeten weer bijna 200 gr. vandaag. (wel weer voor zekerheid beetje DA voer door gedaan)
12 jan: Zij nog steeds dunnige poep, niet waterig maar wel plakkerige plakaten (geen mooie drolletjes zoals Phrabu wel heeft sinds die Metrodinazole kuur).
Gedrag zij: voor en na de koortsaanval van 6 januari:
Ze is heel levendig, speels, heeft gekkenuurtjes (echt gek!), spint en slaapt en eet gretig nu ik er wat van dat DA voer door doe voor de smaak (theelepeltje bijna)... net zo gretig en levendig als hij is. Hij is zelfs ietsje rustiger vaak dan zij ???
Gedrag hij: is altijd stabiel gebleven, ook tijdens de Giardia bleef hij net zoveel eten (200 gram) en gaat rustig met haar bordje verder als je niet oplet.