Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Lo schreef: Precies

Es, ik lees jouw verhaal en ik denk mijn hemel mijn hemel toch. Ik hoor mezelf weer. En dan heb jij 2 katten, 1 kat met parasieten was al een ramp.

Hier gedweild, gesopt en gedaan, maar goed, we hadden hier ook nog last van een andere parasiet erbij, cryptosporidia.
DA praktijk klinkt mij niet goed in de oren. Een goede DA weet hoe te handelen met giardia en weet ook wat te geven en dat het herhaald moet worden en raadt ook testen aan.
Ik ben idd een godsvermogen kwijt geweest aan de parasieten.

Probiotica en isogel, naast de panacurkuren, ik geloof dat ik dat al eerder had genoemd? isogel ook ter bescherming van de darmwand, want na lange tijd diarree is die aardig beschadigd.

Tip: hou een dagboek bij, ik ben dat op een gegeven moment gaan doen, maar goed Lo kreeg ongelooflijk veel medicatie  ::)

Zo kan je bijhouden wanneer welke kuur en wanneer herhaald en maak een kolom: ontlasting aan, geef aan hoe de poep eruitziet en ook een kolom: wat hebben ze gegeten.
Zo houdt je overzicht.

Sterkte Es, ik weet dat je tussen je haha door er doorheen zit.
Hai hai,

Ja dat is wel zo hoor.. mijn haha's zijn meer om aan te geven dat ik iets niet verkeerd, rot of lullig bedoel en daarbij om het een beetje luchtig te houden...  ;)

Ik heb gisteren een flinke jankbui gehad om alles van zowel het afgelopen jaar als nu weer met het begin van dit fijne nieuwe jaar  :-[, dus idd het is even doorbijten.

Verder, super bedankt voor jou tips ook en jou ervaringen. Dat helpt echt enorm! De probiotica wil ik idd ook gaan halen. DA gaf al aan dat je dat ook af en toe kunt geven ter ondersteuning en aansterking e.d.

Dagboek is ook een goed idee trouwens! Ik had wel een soort schema ivm ontwormen e.d. maar dit is denk ik toch beter om het wat uitgebreider te doen en zelf ook alles even goed bij te houden.

We gaan ze overigens toch verzekeren en in overleg met de nieuwe DA (kliniek) in Zwolle (waar we veel met Nicky zijn geweest) proberen om daar met een schone lei te starten. Dan kan eea wellicht nog onder de vergoeding vallen en kost het maar een deel ipv de hele mikmak, dat zou behoorlijk schelen en gaan we gelijk even kijken en overleggen wat we desnoods nog meer kunnen laten onderzoeken nav klachten. Hopen dat het zo lukt... even afwachten. Dan gaan ze helemaal door de loep wat mij betreft! Ben wel klaar met gegis...  ;)

Morgen starten met de panacure en dan start gelijk ook de ontsmetting van het huis hahaha... oh wat een gedoetjes  :-[... nog tips hoe te geven? Haha.. Paley gaat gelijk schuimbekken als er iets wat niet eten is in haar bekkie terecht komt. Ik probeer altijd achterin, maar zodra ze wild worden lukt da nie altijd zeg maar  :-[ :-\
Nou, vandaag gaan ze aan de Panacure en dan gelijk aan de Protexin Probiotica. Ik neem aan goed merk, want is van de DA  :) Straks nog langs de andere DA / kliniek in Zwolle om even e.e.a. te overleggen ivm eerder Phrabu laten castreren (ik weet niet hoe lang er tussen de narcoses moet zitten of dat dat niet uitmaakt) en als het goed is wordt vandaag de verzekering afgesloten.

Bedankt weer iedereen voor jullie (en deze) tips en het meedenken met ons  :bigarmhug: het dagboekje is ook al in aanmaak haha...  ;)

Knufs van Paley en Phrabu
EsdeVos schreef: Nou, vandaag gaan ze aan de Panacure en dan gelijk aan de Protexin Probiotica. Ik neem aan goed merk, want is van de DA  :) Straks nog langs de andere DA / kliniek in Zwolle om even e.e.a. te overleggen ivm eerder Phrabu laten castreren (ik weet niet hoe lang er tussen de narcoses moet zitten of dat dat niet uitmaakt) en als het goed is wordt vandaag de verzekering afgesloten.

Bedankt weer iedereen voor jullie (en deze) tips en het meedenken met ons  :bigarmhug: het dagboekje is ook al in aanmaak haha...  ;)

Knufs van Paley en Phrabu
Isogel!!!! ook meenemen hoor! Ik baalde zelf dat de da daar zelf niet mee was gekomen (was een advies van een goede fokster)

Ja de jankbuien ken ik ja, ik had als ik dit allemaal zo lees wel het "geluk" dat ik enorm werd bijgestaan door die goede fokster dus (moeshoek).

Goed dat je dat dagboek bent begonnen, ik zie in het andere topic dat Flin ook al is gaan helpen alles op een rijtje te zetten.

Flin heeft mij toentertijd, net als Borke, Kruimel Too oh hemel ik ga het opzoeken, heel heel heel lief geholpen.
Hahaha dankjewel, superlief weer  :hug2:

Ik probeer het idd in dat andere topic over de kattenpil te houden... al ben ik er wel uit dat liever niet te willen en te moeten doen hoor. Ik lees er teveel nare dingen over en vandaag zeiden ze bij de kliniek (nwe DA voor P&P) dat ze het ook niet aanraden.

Dus.. kattenpil ALS HET FF KAN NIET DOEN!!!!!  ;)

Ik heb hier de rest staan mbt de twee knuffeltjes/monstertjes haha.. De opsomming is nu aardig compleet, ik was vandaag al begonnen namelijk met wat dingen noteren en deels heeft ze het voor mij aangevuld hahah  :biggrin2:

Ja die lange teksten, dat is mijn ADD  :-[ Er waren een tijd terug ook al klachten geweest van iemand naar een moderator was het geloof ik, dat ik te lange verhalen typte en dat het ergernissen bij die persoon gaf oid...  :-[ :'( Ikke doe mn best! Wil graag zoveel mogelijk info geven voor een zo duidelijk mogelijk totaalbeeld... maarja...  ::)

Aan de andere kant... als iemand zich ergert kunnen ze het ook gewoon niet lezen  ;)

Isogel helpt geloof ik de darmen beschermen? Is dat ook bij de DA verkrijgbaar of? Ik hoop smaakloos hahahahaha zit onder de krabben van die twee met die pasta smurrie

Oke... komt ie dan. Sommige data kunnen op een dag afwijken, want ik moest bepaalde dingen terug rekenen, omdat ik het niet gelijk bijhield allemaal

27 nov: 2e enting voor haar
12 dec: gewicht zij 1350, hij 1750
22 dec: Giardia test en Metrodinazole voor 6 dgn beide katten (t/m 26 dec)
22 dec: ontworming (1x 1 pil, mocht gelijk met start Giardia kuur)
Beiden van de diarree af na Metrodinazolekuur
30 dec: zij matig eten, af en aan
31 dec/1 januari ongeveer, zij weer diarree
5 jan: finidair
6 jan: ab-kuur, 41 graden koorts, niet eten anderhalve dag, koortsremmer gekregen, goed geholpen en weer meer eten, koorts is niet terug gekomen.
6 jan: gewicht zij 1800 hij 2700
7 jan: Zij eet weer 200 gr. p/dg
9 jan: weer iets minder gegeten, wel voldoende (ca. 120/130 gr)
9 jan: ab kuur gestopt (mocht na 3 a vier dagen indien gewenst)
10 jan: helemaal niet eten,spugen wat ze wel had gegeten en nog steeds diarree
11 jan: Hij voor castratie, ging niet door
11 jan: Zij ook weer goed gegeten ca. 180 gr (erdoor ca. 20 gr. DA voer dus 200 gram totaal)
12 jan: panacure voor beiden en zij krijgt ook nog Protex probiotica 1x per dag
12 jan: Zij alweer goed gegeten, moet nog 1x ca. 40/50 gr. dan is het weer bijna 200 gr. vandaag. (wel weer voor zekerheid beetje DA voer door gedaan)
12 jan: Zij nog steeds dunnige poep, niet waterig maar wel plakkerige plakaten (geen mooie drolletjes zoals Phrabu wel heeft sinds die Metrodinazole kuur).

Ze is heel levendig, speels, heeft gekkenuurtjes (echt gek!), spint en slaapt en eet gretig nu ik er wat van dat DA voer door doe voor de smaak (theelepeltje bijna)... net zo gretig en levendig als Phrabu. Hij is zelfs ietsje rustiger vaak dan zij  :P
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op di 12 jan 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
...

22 aug: geboren, uit 'n nest van 3, gewicht: 44,44,104 gram
  (2 kittens werden bijgespeend)
22 nov: kittens ophalen, 13 weken, gewicht:zij 900, en hij 1500 gram
27 nov: 2e enting voor haar
12 dec: 16 weken, gewicht zij 1350, hij 1750
22 dec: Giardia test en Metrodinazole voor 6 dgn beide katten (t/m 26 dec)
22 dec: ontworming (1x 1 pil, mocht gelijk met start Giardia kuur)
30 dec: zij matig eten, af en aan
31 dec/1 januari ongeveer, zij weer diarree
5 jan: finidair 3 dgn (hielp niet)
6 jan: ab-kuur, (welke?) 41 graden koorts, niet eten anderhalve dag, koortsremmer gekregen,
       goed geholpen en weer meer eten,  koorts is niet terug gekomen.
6 jan: 20 weken, gewicht zij 1800 hij 2700
9 jan: ab kuur gestopt (mocht na 3 a vier dagen indien gewenst)
10 jan: helemaal niet eten, spugen wat ze wel had gegeten en nog steeds diarree
11 jan: Hij voor castratie, ging niet door (1 niet ingedaalde bal)
11 jan: Zij ook weer goed gegeten ca. 180 gr (erdoor ca. 20 gr. DA voer dus 200 gram totaal)
12 jan: panacure (5 dgn kuur, 5 dgn niet, weer 5 dgn kuur) voor beiden en zij krijgt ook nog Protex probiotica 1x per dag
12 jan: Zij alweer goed gegeten, moet nog 1x ca. 40/50 gr. dan is het weer bijna 200 gr. vandaag.
        (wel weer voor zekerheid beetje DA voer door gedaan)
12 jan: Zij nog steeds dunnige poep, niet waterig maar wel plakkerige plakaten
        (geen mooie drolletjes zoals Phrabu wel heeft sinds die Metrodinazole kuur).

;)

hou vol zo! neem dit ook mee naar je nieuwe da, en
heb je gelijk een 'mooi' overzicht om naar de fokkerts te sturen....
~
'k was niet helemaal duidelijk in m'n vorige post:

cryptosporidia
giardia
tritrichomonas

'kleine sluipmoordenaars' laat ze testen!
~
cryptorchidie; de 'geheime bal'   :o

crypto / betekenis: grieks voegsel - in het geheim-
Laatst gewijzigd door flin op di 12 jan 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hahaha DANKJE! Nu is hij idd compleet!

De finidiar was maar 3 dgn en daarbij hielp het niet, waarschijnlijk dus omdat het toch Giardia zal zijn aangezien wij daar geen herhaalkuur voor hebben gedaan wat volgens die DA ook niet hoefde  >:(

AB kuur heb ik net vanochtend weggemieterd  :-[ :o Het was een ik dacht oranje doosje met daarin een flesje met poeder wat je moest aanlengen met water, maar welke het nou precies was?  :-\

Panacure ga ik op aanraden van de nwe DA 5 dgn doen voor beide en dan 5 dgn niet en dan nog 3 of 5 dagen. Daarna gevolgd door een test. In de tussentijd dweilen, dweilen, dweilen, mandjes wassen, de katten schoonhouden en de bak goed wassen iedere keer enz...

Die cryptosporidia en tritrichomonas... heeft dat ook met parasiet/ontlasting te maken allebei? Bij de nwe kliniek had ik namelijk al besproken dat ik binnenkort ook haar ontlasting in geheel wilde laten testen. Dat doen zij via een laboratorium en testen dan op heel veel dingen wat daarmee te maken kan hebben, niets gaat bij hen via de snaptest aangezien die net iets onbetrouwbaarder is/schijnt te zijn.
^ aangepast
EsdeVos schreef:
Die cryptosporidia en tritrichomonas... heeft dat ook met parasiet/ontlasting te maken allebei?

yup
Bij de nwe kliniek had ik namelijk al besproken dat ik binnenkort ook haar ontlasting in geheel wilde laten testen. Dat doen zij via een laboratorium en testen dan op heel veel dingen wat daarmee te maken kan hebben, niets gaat bij hen via de snaptest aangezien die net iets onbetrouwbaarder is/schijnt te zijn.
mooi! zeker doen!
EsdeVos schreef: Hahaha DANKJE! Nu is hij idd compleet!

De finidiar was maar 3 dgn en daarbij hielp het niet, waarschijnlijk dus omdat het toch Giardia zal zijn aangezien wij daar geen herhaalkuur voor hebben gedaan wat volgens die DA ook niet hoefde  >:(

AB kuur heb ik net vanochtend weggemieterd  :-[ :o Het was een ik dacht oranje doosje met daarin een flesje met poeder wat je moest aanlengen met water, maar welke het nou precies was?  :-\

Panacure ga ik op aanraden van de nwe DA 5 dgn doen voor beide en dan 5 dgn niet en dan nog 3 of 5 dagen. Daarna gevolgd door een test. In de tussentijd dweilen, dweilen, dweilen, mandjes wassen, de katten schoonhouden en de bak goed wassen iedere keer enz...

Die cryptosporidia en tritrichomonas... heeft dat ook met parasiet/ontlasting te maken allebei? Bij de nwe kliniek had ik namelijk al besproken dat ik binnenkort ook haar ontlasting in geheel wilde laten testen. Dat doen zij via een laboratorium en testen dan op heel veel dingen wat daarmee te maken kan hebben, niets gaat bij hen via de snaptest aangezien die net iets onbetrouwbaarder is/schijnt te zijn.
Klopt, maar zelfs labonderzoek (ik heb geloof ik 5 x labonderzoek laten doen, weet het niet meer) is niet 100% betrouwbaar omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat eitjes kunnen worden gemist. Geen enkele test is 100% betrouwbaar.

Wat nu gewoon ook speelt is dat het meisje jong en licht is en een verminderde weerstand heeft. Een sterilisatie bij haar is daarom een extra belasting, maar het is tegen die tijd kiezen uit 2 kwaden: Krolsheid is nl ook belastend. Ik heb zelf nl ook voor dat dilemma gestaan. Lo ging ietwat beter, mbv de isogel (ja ja gevechten om dat spul binnen te krijgen, maar echt, het is van belang!) en toen werd ze krols. Zucht. Dus laten steriliseren. AB kuurtje  ::) met probiotica (Lo kreeg standaard probiotica, ik heb me arm gekocht). En daarna was de test dus weer positief.

Gezonde katten kunnen in principe een giardia "zelf oplossen" al dan niet mbv een kuur panacur (een kuur = dus met herhaling)

Kittens daarentegen hebben onvoldoende weerstand kunnen opbouwen om dit "zelf te kunnen oplossen" en met die ellende zitten jullie opgezadeld.

Wat voor mijn kat op een gegeven moment alleen maar zou gaan werken was: voldoende weerstand opbouwen en maar hopen dat het over zou gaan. En Es, uiteindelijk is het overgegaan, hou je daar aan vast: het kan wel. Het kost alleen veel energie en helaas idd veel geld.

Tot die tijd idd hygiene en ik heb zo het idee dat je nu bij een goede da zit!

Oh en als jij ADD hebt, heb ik het ook  :o :o :o :o  ;D ;D ;D
Lo schreef: Klopt, maar zelfs labonderzoek (ik heb geloof ik 5 x labonderzoek laten doen, weet het niet meer) is niet 100% betrouwbaar omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat eitjes kunnen worden gemist. Geen enkele test is 100% betrouwbaar.

Wat nu gewoon ook speelt is dat het meisje jong en licht is en een verminderde weerstand heeft. Een sterilisatie bij haar is daarom een extra belasting, maar het is tegen die tijd kiezen uit 2 kwaden: Krolsheid is nl ook belastend. Ik heb zelf nl ook voor dat dilemma gestaan. Lo ging ietwat beter, mbv de isogel (ja ja gevechten om dat spul binnen te krijgen, maar echt, het is van belang!) en toen werd ze krols. Zucht. Dus laten steriliseren. AB kuurtje  ::) met probiotica (Lo kreeg standaard probiotica, ik heb me arm gekocht). En daarna was de test dus weer positief.

Gezonde katten kunnen in principe een giardia "zelf oplossen" al dan niet mbv een kuur panacur (een kuur = dus met herhaling)

Kittens daarentegen hebben onvoldoende weerstand kunnen opbouwen om dit "zelf te kunnen oplossen" en met die ellende zitten jullie opgezadeld.

Wat voor mijn kat op een gegeven moment alleen maar zou gaan werken was: voldoende weerstand opbouwen en maar hopen dat het over zou gaan. En Es, uiteindelijk is het overgegaan, hou je daar aan vast: het kan wel. Het kost alleen veel energie en helaas idd veel geld.

Tot die tijd idd hygiene en ik heb zo het idee dat je nu bij een goede da zit!

Oh en als jij ADD hebt, heb ik het ook  :o :o :o :o  ;D ;D ;D
Hahahahaha.... ja ik heb zelfs de combi zeiden ze ADD/ADHD hahaha...  ;) En ik ben eigenlijk juist heel rustig zelf, maar in mn hoofd  :D

Overigens, zij is ook een behoorlijk stuk kleiner hij... ze oogt wel vrij vol hoor nu. Verhouding grootte en gewicht zijn heel mooi, maar ze moet zeker lekker gaan groeien ook (al is ze voor haar doen natuurlijk al best veel gegroeid). Je voelt haar botjes ook niet meer (ja, hetzelfde als bij hem zeg maar).

Ik heb de lijst nu volgens mij helemaal compleet trouwens:

Dagboekje:

22 aug: geboren, uit 'n nest van 3, gewicht: 44,44,104 gram (2 kittens werden bijgespeend) vaccinaties en ontworming gehad.
22 nov: kittens ophalen, 13 weken, gewicht: zij 850, en hij 1500 gram (zij is wat mager... botjes duidelijk voelbaar) Fokster gaf aan dat hij vaak haar eten opat en dat ze sinds kort apart te eten kregen  ???
22 nov: kittens hebben diarree (ik dacht dat dit "erbij" hoorde, stress, verhuizen, ze kregen ook nog niet zo lang CB daar en ik dacht dat het gewoon over zou gaan)
Hij blijkt wagenziek... overgeven en diarree onderweg naar huis en ja, ook het zusje eronder  :-[

27 nov: 2e enting voor haar ivm later geënt

Kittens hebben beide af en aan diarree... soms tijdje niet, soms ineens weer wel, ik dacht misschien omdat ik water door hun Carnibest doe. Gestopt daarmee en paar sec. verwarmd in magnetron zodat het net niet koud voelt ipv heet water erover.

12 dec: 16 weken, gewicht zij 1350, hij 1750

Diarree ingeruild voor harde drolletjes, maar ineens weer aanwezig.

22 dec: Giardia test (positief) en Metrodinazole voor 6 dgn beide katten (t/m 26 dec)
22 dec: ontworming alg. (1x 1 pil per kat, mocht gelijk met start Giardia kuur)

30 dec: zij matig eten, af en aan. Soms slaat ze over, soms eet ze de helft van het bordje en soms eet ze ineens weer heel goed...

31 dec/1 januari ongeveer, zij weer diarree (ca. 1 week er vanaf geweest, hij nergens last van)

5 jan: finidair 3 dgn voor haar (niet geholpen)

6 jan: ivm 41 graden koorts (da dacht ergens een ontsteking) en niet eten anderhalve dag, koortsremmer gekregen, goed geholpen en weer meer eten,  koorts is niet terug gekomen, ze is erg levendig, speels enz..
6 jan: 20 weken, gewicht zij 1800 hij 2700

9 jan: ab kuur gestopt (mocht na 3 a vier dagen indien gewenst, 4.5 dg gegeven)

10 jan: helemaal niet eten, gelijk spugen wat ze wel had gegeten en nog steeds diarree.

11 jan: Hij voor castratie, ging niet door (1 niet ingedaalde bal)

12 jan: panacure gestart 5 dgn - 5 dgn stop - 3/5 dgn voor beiden en zij krijgt ook nog Protex probiotica 1x per dag (mocht dagelijks of om de dag of af en toe, voorlopig geef ik even dagelijks)
12 jan: Zij alweer goed gegeten weer bijna 200 gr. vandaag. (wel weer voor zekerheid beetje DA voer door gedaan)
12 jan: Zij nog steeds dunnige poep, niet waterig maar wel plakkerige plakaten (geen mooie drolletjes zoals Phrabu wel heeft sinds die Metrodinazole kuur).

Gedrag zij: voor en na de koortsaanval van 6 januari:
Ze is heel levendig, speels, heeft gekkenuurtjes (echt gek!), spint en slaapt en eet gretig nu ik er wat van dat DA voer door doe voor de smaak (theelepeltje bijna)... net zo gretig en levendig als hij is. Hij is zelfs ietsje rustiger vaak dan zij  ???

Gedrag hij: is altijd stabiel gebleven, ook tijdens de Giardia bleef hij net zoveel eten (200 gram) en gaat rustig met haar bordje verder als je niet oplet.
Dat is een hele goede lijst voor de DA! Goed hoor, mede dankzij Flin  :-*

Sterkte, het gaat heus goedkomen.

Ik vrees alleen dat je bij de fokker niet hoeft aan te komen voor vergoeding voor de behandeling van de giardia, is wss garantie tot aan de deur  ::)

Ik ben zeer geschokt: met 13 weken jong 850 gr....
Je zou een klacht moeten indienen bij de rasvereniging.
Ik ben blij te lezen dat je van het idee van die poezenpil afstapt  :biggrin2:

Goed overzicht zo Es, ik mis alleen de gewichten.
Mijn advies bij alle zieke katten; meten is weten, dus weeg je zieke katjes wekelijks en noteer dat. Het is een fokkers-tic die ik nog steeds heb (fok al 7 jaar niet meer) maar ik weeg de katten en honden periodiek en zeker als ik twijfel aan gezondheid en ik noteer die gewichten in mijn overzichten die ik van de dieren bijhoud.

Nog een algemeen advies: je kan als klant bij je dierenarts een uitdraai van de patiëntenkaart vragen, dan heb je alle data op een rij. Als je DA achterdochtig wordt en het niet wil geven, zeg dan maar dat je het wilt hebben mocht er in weekend of nacht iets gebeuren en je naar een waarnemer moet. Dat si altijd een aardige smoes om zo'n overzicht te krijgen.
Bij een goede DA hoef je geen tekst en uitleg te geven en krijg je de info gewoon als je het vraagt  :biggrin2:

Verder ben ik het helemaal met Lo eens: neem contact op met die vereniging want een kitten van 850 gram meegeven dat mag niet!

Ik vrees echt dat je de verkeerde fokker hebt getroffen. Als je het zakelijk beziet dan zou je het poesje gewoon terug moeten brengen, maar echte dierenvrienden doen dat niet en daar maken dit soort fokkers dus smerig misbruik van. Jij zit met alle onkosten en de fokker heeft haar inkomsten binnen en gaat weer gewoon verder met dit soort praktijken... daarom is het belangrijk dat je contact opneemt met die vereniging, zodat dit niet zomaar door kan gaan. Jou zelf zullen ze hier niets van laten horen, dus het lijkt zinloos, maar geloof me dat is het niet!!!

Ik hoop dat je hier van geleerd hebt en dat je anderen je verhaal vertelt, zodat je mogelijk andere mensen dit soort ellende kunt besparen, dan is het nog ergens goed voor geweest.
Schrale troost - maar niet onbelangrijk - is dat zieke poesjes die de goede verzorging krijgen er uiteindelijk meestal weer bovenop komen, al kan het wel een zwakker poesje blijven (hoeft niet). Nadeel is wel dat je daarvoor een heleboel geld moet uitgeven, zo heb je dan een heel duur poesje, maar wel eentje waar je een sterke band mee voelt.

Succes!
Hai hai  :)

Ik zat ook idd te overdenken om toch die vereniging te informeren over dit alles en idd het gewicht ook... Van de fokker verwacht ik idd niks, aangezien wij zelf al mee moesten betalen aan de enting van haar, omdat zij de datum ver-"oeps"t had.

Ze hebben (met name zij) idd al het nodige gekost in die korte tijd  :(... wat we niet hadden voorzien en na het afgelopen jaar met alles en Nicky e.d. ook eigenlijk juist niet konden missen... wat juist een van de redenen was dat wij nu bij een fokker wilden halen en niet weer uit een asiel waar onze vorige twee vandaan kwamen en beiden dus veel te jong overleden aan van alles en nog wat... naja... Ik vind het met name gewoon zielig voor de kat(ten). Zij heeft nu al dr lijfje vol met medicijnen gehad.. AB kuur, koortsspuitje, Giardia kuren, diarree kuur... pffff...  :( En voor hem vind ik het zielig dat hij nu weer onder narcose moet en gelijk een buikoperatie ook nog! Hij is juist zo lekker gezond en vol, zul je zien dat dat ook weer een staartje krijgt, want die pech hebben wij wel momenteel met alles.

Maar goed.. Ze heeft vanochtend uiteindelijk goed gegeten ca. 80 gram (wel met wat DA voer erdoor helaas), eerst at ze een paar hapjes en wilde niet meer... op gegeven moment ietsje meer DA voer erdoor gedaan en toen ging het bordje leeg alsnog.

Vanavond zat ze weer met lange tanden te eten en heeeeel traaaaggg. Ze heeft dus ook maar iets van 30/35 gram weg gewerkt, terwijl ik er nog extra DA voer door heb gedaan ook weer, maar nu hielp het niet... hopelijk eet ze straks nog wat bij het laatste maaltje van vandaag ...

En dat menneke is niet te stoppen... heeft nog nooit 1x gehad dat hij minder of langzaam at oid... zodra hij zn 80/90 gram achter de kiezen heeft, loopt hij al smakkend naar haar bordje om het daar even over te nemen ook haha... Maar dat laat ik natuurlijk niet toe  >:(
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op wo 13 jan 2010, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Borke schreef:
Goed overzicht zo Es, ik mis alleen de gewichten.
Mijn advies bij alle zieke katten; meten is weten, dus weeg je zieke katjes wekelijks en noteer dat.
Ja ik deed het bijna iedere week eerst. Ook om haar goed in de gaten te houden, want ze moest toen echt aankomen... echter is onze weegschaal niet denderend (klein) dus het lukt nu niet zo goed meer om het af te lezen voor ze eraf stappen of omvallen haha.. ik heb het vorige week dus bij de DA laten doen even. Vrijdag worden ze iig weer gewogen (bij de kliniek in Zwolle hebben ze iedere week assistenten spreekuur... dan kijken ze GRATIS alles even na. Ze voelen even, kijken gebit na, wegen enz...DAT doen ze dan wel weer als extra daar he, ondanks dat ze normaal juist heel erg duur zijn met alles).

Ik weet iig zeker dat ze nog nooit is afgevallen (hier)... ze komt soms met sprongen aan en soms staat ze even stil (het gewicht hiervoor 1350 heeft ze een aardig tijdje gehad namelijk).

Dus vrijdag weer wegen ook, ben benieuwd.

Ik baal meer dat ze regelmatig ineens niet of weinig eet, het is iedere keer onze adem inhouden of ze het naar binnen schrokt of liever laat staan  :-\ Was ze maar meer als hem wat dat betreft, dan weet je iig zeker dat het bordje altijd leeg gaat..
14 jan: Gisteren en vandaag geen plakkaten gevonden in de bak, alleen harde drolletjes en gisteren 1 met klein beetje bloed eraan en ze stinken enorm. Vandaag een hele lange, grote en harde drol. Zij kwam net van de bak, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat zij dat heeft gemaakt  ??? :o
Vanochtend: Ze heeft ook goed gegeten... wel heel traag, maar toch ca. 75 gram. Ik heb er wel voor de zekerheid weer een theelepeltje DA voer door gedaan en natuurlijk wat probiotica (bij hem ook af en toe een beetje erdoor).

Bak weer geschrobt met kokend water en straks "weer" dweilen... zucht haha..

Vandaag denk ik dat de mandjes ook maar weer in de was gaan... hun poeperds zijn overigens mooi schoon, ook na het poepen, dus hopelijk scheelt dat ook in de herbesmettingskans.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door