koekje schreef: ik heb t idee van flin, die voert haar snorren ook geregeld dat soort kriebelaars.dat vind ik nou weer zielig
ot en sien vinden krekels niet alleen leuk vanwege de smaak, maar er op jagen en ze vangen kunnen ze ook goed waarderen.

Moderator: Lizzy
koekje schreef: ik heb t idee van flin, die voert haar snorren ook geregeld dat soort kriebelaars.dat vind ik nou weer zielig
ot en sien vinden krekels niet alleen leuk vanwege de smaak, maar er op jagen en ze vangen kunnen ze ook goed waarderen.
pike schreef: dat vind ik nou weer zieligik heb daar ook over zitten denken. maar hebben krekels wel een een dergelijk zelfbewustzijn en een zenuwstelsel dat pijn kan voelen?maar minder zielig dan vogeltjes jagen
![]()
koekje schreef: ik heb daar ook over zitten denken. maar hebben krekels wel een een dergelijk zelfbewustzijn en een zenuwstelsel dat pijn kan voelen?Het gaat wel off-topic, maar of insecten pijn voelen daar is men nog niet helemaal uit. Ze hebben wel een soort zenuwstelsel maar anders dan dat van bijv. de mens. Hak je ze poot of kop af dan gaan ze gewoon door met waar ze mee bezig waren
die krekels die ik in de dw koop, zijn ook wel om levend te voeren. ze worden eigenlijk voor dieren in terraria verkocht, maar ot en sien lusten ze ook.
pike schreef: Het gaat wel off-topic, maar of insecten pijn voelen daar is men nog niet helemaal uit. Ze hebben wel een soort zenuwstelsel maar anders dan dat van bijv. de mens. Hak je ze poot of kop af dan gaan ze gewoon door met waar ze mee bezig warenLaat niet weg dat een insect een levend wezen is dat m.i. net zo goed respect verdient als elk ander dier. Waarmee ik niet wil zeggen dat je ze niet als gezond hapje aan je duo mag voeren ;)
Maar nodeloos plattrappen/slaan met de mededeling het is maar een insect, dat vind ik dus niet kunnen.
paul36 schreef: Nou ik voer hem op 3 dagen alleen maar volledige prooidieren dus daar kan ik niks inmengen en de rest van de week voornamelijk vleesbot dus daar kan ik ook niks mee. Zou dus een dure staafmixer moeten kopen om op een paar dagen dat hij dure lekkere organen en vlees krijgt deze kapot te mixen om er groente bij te stoppen?! Vind het zonde vooral en maar lastig.ik geef je groot gelijk. Het hoeft niet (zie theorie van Tom Lonsdale). Ik voer ook geen groentenmixen. Heb je wel eens een wolf met een staafmixer gezien? Ook de andere stoffen die in de groentenmixjes gedaan worden lijken me niet natuurlijk. Mijn honden reageerden er ook niet goed op. Want ook in het begin heb ik het natuurlijk uitgeprobeerd. Reactie van mijn honden. Ze werden er absoluut misselijk van.
Misschien dat ze het met een eitje lust.