Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Binno
bassetverslaafde schreef: Is dat traumeel niet wat? Helpt ook bij kneuzingen e.d. Ik smeer het eigenlijk overal op.
Ja, denk ik wel, het mag ook bij kleine hematomen gegeven worden, dus waarom niet eigenlijk? Bestaat in druppels en in zalf.
Door lekker kort
Hoi Erna,

ik heb een paar weken geleden een hond (labrador) in het pension gehad met een bloedoor (had ie thuis al) aangezien de hond niet meer één van de jongste was en ik geen operatie wou liever tijdens zijn verblijf vanwege de extra risico's, heb ik samen met mijn DA het volgende gedaan, het oor leeg gezogen (door de DA) vervolgens heb ik het oor vastgeplakt met schilderstape, je legt het oor tegen de wang en plakt hem vast door de tape helemaal rond te laten lopen voor het goede oor langs en dan ruimschoots tape op tape plakken, het belangrijkste is dat hij niet meer kan flappen met het oor, in twee weken tijd hebben we het oor terug gekregen naar een hele kleine zwelling, die moest gaan verbind weefselen, zo hebben we die ouwe knakker een narcose bespaart.

Succes Fritz.

ps. het oor werd met tussenpozen van drie dagen leeggezogen en dan moet je ook zien dat er per keer minder bloed afgetapt wordt, het voorkomen van flapperen is het belangrijkste, netjes en kopverbanden worden als irritant ervaren tapen met schilderstape over het algemeen niet.
Laatst gewijzigd door lekker kort op vr 13 aug 2004, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
Fritz ik neem aan dat je ouwe knakker bedoelt??? :-\
Laatst gewijzigd door gonny op vr 13 aug 2004, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
Fritz schreef: Hoi Erna,

ik heb een paar weken geleden een hond (labrador) in het pension gehad met een bloedoor (had ie thuis al) aangezien de hond niet meer één van de jongste was en ik geen operatie wou liever tijdens zijn verblijf vanwege de extra risico's, heb ik samen met mijn DA het volgende gedaan, het oor leeg gezogen (door de DA) vervolgens heb ik het oor vastgeplakt met schilderstape, je legt het oor tegen de wang en plakt hem vast door de tape helemaal rond te laten lopen voor het goede oor langs en dan ruimschoots tape op tape plakken, het belangrijkste is dat hij niet meer kan flappen met het oor, in twee weken tijd hebben we het oor terug gekregen naar een hele kleine zwelling, die moest gaan verbind weefselen, zo hebben we die ouwe kankker een narcose bespaart.

Succes Fritz.

ps. het oor werd met tussenpozen van drie dagen leeggezogen en dan moet je ook zien dat er per keer minder bloed afgetapt wordt, het voorkomen van flapperen is het belangrijkste, netjes en kopverbanden worden als irritant ervaren tapen met schilderstape over het algemeen niet.
Goede tip denk ik.

Bij het vorige bloedoor (andere hond) wilde de DA niet leegzuigen omdat ze daar geen goede ervaringen mee had. Ik kan eens kijken hoe onze huidige DA er tegenover staat. Het is altijd beter dan opereren natuurlijk. Ze is 10 jaar oud en in superconditie maar het is wel 10 jaar natuurlijk.

Ik heb de oren nagekeken en die zijn helemaal schoon, ik denk dat ze vanmiddag in een wilde bui ergens tegenaan geknald is.

Het tapen zal bij haar geen probleem zijn. Ze laat alles toe, lekker makkelijk. Ik merk nu met het koelen dat ze het wel fijn vindt. Omdat het zo hoog op haar oor zit (dus niet midden op de flapper) is het pijnlijk. Ze kijkt ook erg zielig.

Morgen zal ik gelijk die Arnica halen en voor nu kan die traumeel er wel op. Die hebben we nog staan.
Door Lizzy
Hoi Erna, nee, ik begrijp dat je niet op een operatie zit te wachten.... Inwendig zou je heel goed Arnica D6 en Hamamelis D3 kunnen geven. Je moet hiervan 3 maal daag een dosis van elk geven, gedurende 2 tot 3 weken.
Door Lizzy
Erna schreef: Dat kan ik gewoon bij de drogist halen Liz?
De drogist zal zeker Arnica hebben. Hamamelis is een beetje de vraag... Maar hee, volgens mij zit Hamamelis D2 in Traumeel. Heb jij de pilletjes/druppels van Traumeel in huis?
Door Lizzy
Dit is trouwens een fijne site: http://www.gezondheidaanhuis.nl

Zo binnen en betalen via acceptgiro!

Hier kun je zo Traumeel en Hamamelis en Arnica bestellen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 13 aug 2004, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
De druppels van Traumeel heb ik dus morgen alleen ff die Arnica halen.

Het oor heb ik inmiddels teruggeflapt over haar koppie en vastgezet met de schildertape van Fritz. Ze vindt me niet meer aardig.

Koud washandje nog op de plek gelegd en begonnen met de druppels.
Door Lizzy
Erna schreef: De druppels van Traumeel heb ik dus morgen alleen ff die Arnica halen.

Het oor heb ik inmiddels teruggeflapt over haar koppie en vastgezet met de schildertape van Fritz. Ze vindt me niet meer aardig.

Koud washandje nog op de plek gelegd en begonnen met de druppels.
Klinkt goed. Nee, niet dat ze je niet meer aardig vindt, maar de druppels Traumeel en tape. Volgens mij zit in de Traumeel ook Arnica trouwens!
Door Lizzy
TRAUMEEL: Arnica D2, Calendula D2, Hamamelis D2, Millefolium D3, Belladonna D4, Aconitum D3, Mercurius D8, Hepar sulfuris D5, Chamomilla D3, Symphytum D3, Echinacea D2, Hypericum D2
Door lekker kort
Ik weet dat ze altijd adviseren een oor op het hoofd te leggen en dan verbinden maar uit ervaring weet ik dat honden dit niet als prettig ervaren, gewoon langs de wang leggen en vast plakken alleen dan wel dagelijks even de gehoorschelp droogmaken indien nodig
Door Ordell
Over het algemeen kun je het oor beter niet direct leeg laten zuigen. De kans dat je hiervan een schrompelooe overhoud is iets groter dan wanneer je ham pas later gaat behandelen, althans dat is mijn ervaring. Ik heb eeb Mechelaar gehad met een bloedoor die direct is leeggezogen en die had er een mooi Shar-Pei oortje aan overgehouden... ;)
Door Eidos
Arme Mara... Ze kwam nog wel zo lief bij me knuffelen zondag :-*.. beterschap met die oude lieverd!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door